|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۸
کد خبر: ۷۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی کشور از ابلاغ رييس جمهوری برای در نظر گرفتن يک رديف بودجه ثابت اعتباری به خوزستان در راستای حل معضل ريز گردها خبر داد.
 محمد باقر نوبخت شامگاه سه شنبه در جلسه شوراي برنامه ريزی خوزستان، ضمن گراميداشت رشادت های مردم اين استان در طول هشت سال جنگ تحميلی عنوان کرد: در اين زمان، سه برنامه مهم در راستای توسعه اقتصادی خوزستان در دستور کار دولت قرار دارد.

وی افزود: اولين برنامه، توجه به بودجه سال جاری است که در اين زمان در حال سپری کردن ماه هشتم آن هستيم. البته تلاش های بسياری صورت گرفته تا از ظرفيت باقی مانده استفاده بهينه را داشته باشيم.

سخنگوی دولت با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات پروژه های عمرانی در خزانه کشور تصريح کرد: بحث برجام يکی از موفقيت های بزرگ و ماندگار در عرصه بين المللی محسوب می شود که بايد به آن افتخار کرد اما به دليل اجرايی نشدن تعهدات هر دو طرف، در اين زمان هنوز هم در وضعيت تحريم به سر می بريم.

نوبخت افزود: سازمان مديريت متعهد می شود تا در صورت افتتاح ۵۰۰ پروژه عمرانی در بخش های مختلف تا پايان سال مالی، اعتبارات تملک دارايی خوزستان را تا پايان سال جاری به صورت ۱۰۰درصدی تخصيص دهد.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی کشور همچنين با اشاره به بودجه سال آينده كل كشور عنوان کرد: در اين بودجه يک رديف ويژه به منظور توسعه پايدار خوزستان تعلق خواهد گرفتد و اعتباراتی هر چند نه به اندازه نيازهای موجود اما تا حدودی پيش برنده به استان تعلق خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: از اين پس تلاش هاي بسياری صورت خواهد گرفت تا از محل مازاد درآمدهای استان خوزستان، بيشترين ميزان اعتبار به اين استان برگشت داده شود.

نوبخت با ابراز خرسندی از روند اجرايی شدن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه كشاورزی خوزستان گفت: به طور حتم با تخصيص يک و نيم ميليارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با دستور مستقيم مقام معظم رهبری، بسياری از مشکلات موجود در اين زمينه مرتفع خواهد شد.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی کشور همچنين از ابلاغ رييس جمهوری در شب گذشته برای در نظر گرفتن يک رديف بودجه ثابت اعتباری به استان خوزستان در راستای حل معضل ريز گردها خبر داد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین