|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۷۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
در حالی دولت هفته گذشته 2750 میلیارد تومان پول به خودروسازان داد که وزیر صنعت با اعلام اینکه دولت قبل یارانه تولید را نداده، از برنامه دولت یازدهم در سومین سال فعالیتش برای اختصاص 200 میلیارد تومان یارانه به تولید بدون ذکر زمان پرداخت خبر داد.
 محمد رضا نعمت زاده عصرامروز در نشست فراکسیون اشتغال و تولید مجلس افزود: برای رفع مشکلات بخش صنعت باید تمامی مسائل مختلف در زمینه تولید و اقتصاد و بانک با هم در نظر گرفته شود.

وزیر صنعت ادامه داد:باید توجه داشت وزارت صنعت بخشی از اقتصاد کشور است و درمحدوده خود می‌تواند تلاش کند.البته با کمک نمایندگان دراسفندماه سال 92 مصوبه‌ای داشتیم که براساس آن 70 درصد از سهام به فروش رسیده باید در سازمان‌های توسعه‌ای هزینه انجام شود که می‌تواند باعث پایان طرح‌های مهم نیمه‌تمام شود.

نعمت زاده افزود:وزارت صنعت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را الگوی کاری خود قرارداده و براساس آن برنامه‌های خود را پیش می‌برد.

وی افزود:مقرر شده بود از درآمدهای هدفمندسازی برای رونق تولید و بهره‌وری استفاده شود.این درحالی است که در این زمینه در دولت گذشته اقدام قابل توجهی انجام نشد.

نعمت زاده ،افزود:با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد حدود 200 میلیارد تومان از محل هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص یابد تا در قالب یارانه سود تسهیلات به واحدهای صنعتی که با مشکل کمبود منابع روبرو هستند، داده شود.

تاکید بر عضویت وزیر صنعت در هیات امنای صندوق توسعه ملی

وزیر صنعت،معدن و تجارت در مجلس گفت: درخصوص برنامه‌های وزارت صنعت برای توجه به این بخش در برنامه ششم توسعه با "نوبخت" رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جلساتی برگزار شده و در آینده نیز پیگیری خواهد شد تا زمینه رونق بخش صنعت فراهم شود.البته دراین رابطه مسائلی وجود دارد و وزارتخانه‌ صنعت در کمیسیون اقتصاد دولت نیز پیگیر رفع مشکلات است.

نعمت زاده،همچنین افزود:پیشنهاد داده شد تا در هیات امنای صندوق توسعه ملی وزیرصنعت نیز عضو شود تا بتوان در سیاست‌گذاری‌های برنامه ششم به دغدغه‌های تولید بیشتر توجه شود.
منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین