|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۲
کد خبر: ۷۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
رییس فراکسیون تولید و اشتغال از جلسه امروز این فراکسیون با وزیر صنعت برای بررسی راهکارهای خروج از رکود و فعالیت‌های پس از لغو تحریم به منظور بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال خبر داد.
غلامرضا کاتب اظهار کرد: عدم تامین مناسب زیرساخت‌های واحدهای تولیدی، عوامل مخل در کسب و کار، ضرورت بهبود فضای کسب و کار در برنامه ششم و پرداخت ارزش افزوده هم از سوی تولیدکننده و هم از سوی مصرف‌کننده که در برخی موارد اتفاق می‌افتد و سازمان امور مالیاتی نیز که در این رابطه شفاف عمل نکرده از جمله موارد مطروحه از سوی نمایندگان بود.

وی افزود: نمایندگان همچنین در این جلسه خواستار اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی شدند و عنوان کردند که برخی از واحدهای تولیدی از دولت طلب دارند اما مطالبات‌شان پرداخت نمی‌شود با این وجود اگر بدهی آب و برق و گاز داشته باشند با آن‌ها به شدت برخورد می‌شود. موضوع دیگر این بود که مدیریت نادرست در برخی حوزه‌ها موجب افزایش رکود بوده است.

به گفته رییس فراکسیون اشتغال، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه گفت : در اسفندماه سال 92 قانونی تصویب شد که از محل فروش واحدهای توسعه‌ای، 70 درصد پول آن برای طرح‌های نیمه تمام اختصاص یابد که این در عمل اتفاق نیفتاده به این معنا که واحدها به فروش می‌روند اما خزانه پول را به ما نمی دهد.

کاتب اضافه کرد: وزیر صنعت همچنین معتقد بود که اگر برنامه ششم چند ماه دیرتر به مجلس ارائه شود اما بی نقص و کامل باشد بهتر است و جا دارد که کار بیشتری روی آن صورت گیرد.

وی با اشاره به تاکید وزیر صنعت بر ابلاغ فوری پرداخت تسهیلات ارزی نیز گفت: ما معتقدیم منابع صندوق توسعه باید هرچه بیشتر باید به سمت بخش خصوصی و تعاونی سوق پیدا کند چرا که هرچه بیشتر به سمت دولت بیاید نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه رکود را افزایش نمی‌دهد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین