|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۰
کد خبر: ۷۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
نرم افزار جامع اربعین حسینی توسط نخبگان دانشگاه صنعتی شریف برای استفاده زائران طراحی شد .
احمد آبنیکی صبح امروز در نشست خبری ستاد دانشجویی اربعین کشوری با اشاره به طراحی نرم افزار جامع اربعین حسینی گفت: ساخت این نرم افزار توسط دانشجویان نخبه دانشگاه شریف و به صورت کاملا خودجوش طی چهار هزار نفر ساعت کار طراحی و ساخته شد .

وی ادامه داد: این نرم افزار سعی کرده تا با استفاده از اینترنت موجود در مسیرها این امکان را برای زائرین فراهم آورد که چیزی شبیه چت یا پیامک با اقوام و همبستگان خود در ایران به صورت محدود داشته باشند.

امکان استفاده از نقشه و مکان یابی آفلاین

طراح نرم افزار جامع اربعین افزود: همچنین امکان استفاده از نقشه و مکان یابی آفلاین بدون استفاده از اینترنت برای زائران طراحی شده است که آن‌ها می توانند نقشه های کامل و مسیرها را تا زمانی که در ایران هستند کامل دانلود کرده و در زمان پیاده روی اربعین استفاده کنند.

وی ادامه داد: نرم افزار جامع اربعین حسینی هم اکنون در کافه بازار  قابل دانلود است  و بر روی گوشی های اندروید موبایل قابل نصب است.

آبنیکی افزود: همچنین در برنامه سال‌های آینده این نرم افزار ایجاد قابلیت چند زبانه بودن را پیش بینی کرده‌ایم که شاید برای امسال نیز این نرم افزار را به دو زبان عربی و انگلیسی مجهز کنیم.

در ادامه طه حکیمی - مسئول اطلاع رسانی ستاد دانشجویی اربعین کشور گفت: در این فرصت که مسلمانان و حتی غیر مسلمانان کنار همه جمع می‌شوند برای بیشتر شدن انسجام و اتحاد میان مسلمانان باید تلاش کرد .

تشکیل ۵۰ هسته فکری تبلیغی توسط دانشجویان

وی ادامه داد: برهمین اساس گردان ویژه‌ای در قالب ۵۰ هسته فکری تبلیغی ایجاد شده که هر هسته ۵ تا ۱۰ نفر هستند که مسلط به زبان عربی و انگلیسی شده اند و قرار است در مراسم پیاده روی اربعین هر کدامشان با ۵ نفر ارتباط گرفته و این ارتباط را بعد از اربعین نیزحفظ کنند.

ساخت نرم افزار آموزش لهجه عربی به زبان عراقی

همچنین صفری مسئول موسسه مسیر نیز از طراحی و ساخت یک نرم افزار آموزشی برای زائرین اربعین حسینی خبر داد و گفت: در این نرم افزار آموزش زبان عربی با لهجه عراقی ارائه شده است .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین