|
|
امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۷۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
پس از تائید تروریستی بودن واقعه سقوط دو هفته پیش هواپیمای مسافری روسی در شبه جزیره سینا که جان 224 گردشگر روسی را گرفت و صدور دستور افزایش حمله های هوایی به مواضع تروریست ها در سوریه، تدابیر امنیتی در روسیه شدت یافت.
 ژنرال «ولادیمیر کولوکولتسف» وزیر کشور روسیه امروز (سه شنبه) درباره افزایش تدابیر امنیتی که پس از وقایع تروریستی جمعه شب پاریس اتخاذ شده است، اظهار داشت: نیروهای مسئول تامین امنیت در سراسر روسیه آمادگی کامل را برای مقابله با هرگونه تهدیدی دارند.

وی در جمع خبرنگاران گفت: از این پس، روسیه برای مقابله با هرگونه تهدید و وضعیت دشواری در حالت آمادگی کامل قرار دارد و ما تجربه واکنش به این گونه چالش ها و خطرها را داریم.

ژنرال کولوکولتسف افزود: هماهنگی ها و همکاری لازم و نزدیک با سازمان امنیت فدرال، جست وجوی امنیتی و انتظامی برای شناسایی و خنثی کردن طرح های احتمالی و شناسایی افراد مرتبط با اقدامات تروریستی در سراسر روسیه، در حال انجام است.

وزیر کشور روسیه ادامه داد: تدابیر لازم برای افزایش سطح امنیت مردم و مراکز حساس در حال اجرا است و ماموران، مراکز پرتردد جمعیتی را برای جلوگیری از بروز هرگونه واقعه احتمالی زیر نظر دارند.

پیش تر پیام ها و فیلم های منتسب به گروه تروریستی ولایت سینا در مصر وابسته به داعش روی فضای مجازی قرار گرفت که مسئولیت عملیات انفجار در هواپیمای روسی را برعهده گرفته بود.

پس از تائید رسمی تروریستی بودن این واقعه توسط «الکساندر بورتنیکوف» رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور امروز دستور افزایش حملات هوایی به تروریست ها را صادر کرد که با موشکباران شهر رقه پایتخت داعش در سوریه از دریای مدیترانه شدت شد.

روسیه به دلیل همکاری نظامی با سوریه در بمباران مواضع تروریست ها به ویژه داعش در این کشور، هدف تهدیدهای منتسب به گروه های تروریستی قرار گرفته است.

تروریست ها با شعارهای «انتقام وحشتناک» و «روز خونین در روسیه» چندین بار تهدیدهای اینترنتی خود را مطرح کرده اند و پس از پخش یک پیام ویدئویی منتسب به داعش به زبان روسی با صحنه هایی از قتل افراد توسط تروریست ها و هشدار «در روسیه حمام خون راه می افتد» نیز مقامات روسی افزایش شرایط امنیتی را در دستور کار قرار داده اند.

اکنون حضور گروه های پرشمار ماموران پلیس و امنیتی و در مناطق حساس با تجهیزات کامل در شهرهای بزرگ روسیه به ویژه مسکو به چشم می خورد.

اصلی ترین کانون اجرای تدابیر امنیتی در فرودگاه های شهرهای مختلف روسیه و به ویژه مسکو قرار دارد که ماموران پلیس و امنیت وظایف کنترل و نظارت را همراه سگ های پلیس به صورت گسترده انجام می دهند تا افزون بر افزایش ضریب امنیت پروازها و جلوگیری از ورود مسافران مشکوک، مانع انجام هرگونه اقدام تروریستی احتمالی شوند.

با توجه به اینکه حدود دو هزار نفر از شهروندان روسی در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند، سازمان های امنیتی و همچنین یگان های مستقر، فرودگاه ها و ایستگاه های اصلی قطار مرتبط با جمهوری های قفقاز روسیه و جمهوری های شوروی سابق را به صورت مداوم و شبانه روزی زیر نظر قرار داده اند.

بیشترین بخش عملیاتی این تدابیر مربوط به مناطق جمهوری قفقاز به ویژه چچن است که گزارش شده بیشترین شمار تروریست های وابسته به داعش و جبهه النصره از این جمهوری هستند و به نام «الشیشانی ها» شناخته می شوند.

ایستگاه های مترو در مسکو به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های قطار شهری زیرزمینی جهان نیز می تواند اهداف احتمالی تروریست ها علیه روسیه باشد. روسیه از 50 روز پیش با جنگنده های سوخو بیش از سه هزار و 300 موضع گروه های تروریستی به ویژه داعش را با همکاری دولت سوریه نابود کرده است.

حضور ماموران با تجهیزات دستی کشف محمولات مشکوک، کنترل رهگذران و بازرسی، وجود ماموران در ایستگاه های پرتردد مترو، حفاظت ویژه از میدان سرخ مسکو مجاور کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه بخشی از تدابیر پیشگیرانه وقوع عملیات تروریستی به شمار می رود که از صبح دیروز به اجرا در آمده است.

بازداشت حدود 12 تروریست آماده عملیات تروریستی همراه بمب های چاشنی گذاری شده، دستگیری چندین عضو داعش بازگشته از سوریه و عراق و همچنین دو زن عضو این گروه از جمله اقدامات ضد تروریستی ماه گذشته ماموران امنیتی روسی است که اقدامات در زمینه بازداشت افراد مشابه بازگشته از عراق و سوریه همچنان ادامه دارد.

مرزبانی روسیه نیز با همکاری نیروهای امنیتی این کشور سخت ترین تدابیر را در مرزها به اجرا در آورده تا مانع نفوذ احتمالی تروریست های تکفیری از افغانستان و آسیای میانه شود و بخشی از این اقدامات هم به صورت مشترک انجام می گیرد.

براساس تازه ترین گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه، 30 هزار نفر از 100 کشور در صفوف گروه های تروریستی در سوریه و عراق می جنگند که پنج سال پیش توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر، عربستان و رژیم صهیونیستی با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» جذب و تسلیح شدند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین