|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۷۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد گروه تروریستی داعش در سه ماه نخست سال جاری میلادی، بیش از 400 کودک را به استخدام خود درآورده است.
 «لیلا زورقی،» نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان و مناقشات مسلحانه، دوشنبه (دیروز) به شورای امنیت گزارش داد: از مشخصات جنگ در سوریه، بکارگیری کودکان در درگیری‌هاست. گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره، کودکان را برای انجام حملات تروریستی خود تعلیم می‌دهند.

وی افزود: گزارش‌ها نشان ‌می‌دهد این گروه‌های تروریستی، کودکان هفت ساله را با تهدید و زور از خانواده‌‌هایشان گرفته و به استخدام خود درمی‌آورند. این کودکان پس از طی دوره آموزشی، به انواع سلاح های جنگی مجهز شده و فعالیت خود را به عنوان اعضای فعال داعش آغاز می‌کنند. آمار نشان می‌دهد در سه‌ماه اول سال جاری میلادی (2015)، داعش بیش از 400 کودک را به استخدام خود درآورده است.

نماینده سازمان ملل در ادامه گزارش خود افزود: آموزش نظامی این کودکان در سه پایگاه تروریستی داعش درشهرهای تدمر، دیرالزور و رقه انجام می‌شود. داعش همچنین در رقه، کودکستانی را برای پسران تأسیس کرده و جبهه‌النصره، کمپ آموزشی در ادلب برای پسران 8 تا 12 سال احداث کرده است.

برخی از ویدیوهای منتشر شده از سوی داعش، کودکان و نوجوانان را در حال گردن‌زدن سربازان سوری که به دست داعش اسیر شده اند، نشان می‌دهد. همچنین تصاویر عده‌ای از کودکان گردن‌زده شده به دست داعش نیز در این ویدئوها به چشم می‌خورد. این کودکان حاضر نبودند در اقدامات تروریستی این گروه شرکت کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین