|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۷۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت : به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه دزفول قرار بود در این دانشگاه سخنرانی کنم.
در شرایطی که همه بر فضای باز و ایجاد بستر برای شنیدن همه عقاید اصرار می کنند برخی تمام تلاش خود را به کار بسته اند که این امر محقق نشود و تنها یک گروه متکلم وحده و دیگران شنونده باشند. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، بعد از مدتی که خبرها در مورد لغو سخنرانی ها فروکش کرده بود بار دیگر این روزها از این دست اخبار بسیار به گوش می رسد. به گونه ای که می توان گفت  به طور متوسط هر دو هفته یکبار یک سخنرانی لغو می شود. 

هفته گذشته بود که  آذر منصوری معاون دبیر کل حزب اتحاد ملت قرار بود در دانشگاه یزد به دعوت دانشجویان انجمن اسلامی پیروان خط امام سخنرانی کند اما این سخنرانی با وجود اخذ تمام مجوزها به دلیل فشار گروه های تندرو لغو شد. 

این اتفاق در حالی رخ می دهد که پیش از آن نیز سخنرانی دبیر کل حزب اتحاد، علی شکوری راد در دانشگاه سیستان و بلوچستان لغو می شود. 

هرچند مسئولین گفته اند لغو سخنرانی ها پیگیری می شود ام گویا قرار نیست داستان لغو سخنرانی ها ان هم به دلیل فشار گروهی تندرو تمام شود، چرا که امروز نیز سخنرانی دکتر صادق زیباکلام در دانشگاه دزفول بی سرانجام ماند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت : به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه دزفول قرار بود در این دانشگاه سخنرانی کنم.

 وی ادامه داد : برنامه امروز به تصویب شورای نظارت دانشگاه هم رسیده بود و مجوز اخذ شده بود؛ اما قبل از سوار شدن به هواپیما اطلاع دادند که مسئولین دانشگاه به دلایل امنیتی سخنرانی  را لغو کرده اند و هیچ توضیح دیگری تا این لحظه از چون و چرای ماجرا و اینکه کدام نهاد مانع برگزاری برنامه شده است، نداده اند. 

زیباکلام در پایان تاکید کرد : آنچه مسلم است آنکه رئیس دانشگاه تحت فشار برای لغو این برنامه بوده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
1
آقای مقتدایی پاسخگو باش!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین