|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: از همه حجاج داخل و خارج از کشور که شاهد فاجعه منا بوده اند در حال جمع آوری اطلاعات و مستندسازی هستیم.
 حجت الاسلام قاضی عسکر امروز (دوشنبه) در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات صورت گرفته برای ضرورت مستندسازی و جلوگیری از تحریف فاجعه منا حسب فرمایش رهبری معظم انقلاب افزود: از طریق رایزنی های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در سایر کشورها از شاهدین دعوت کرده ایم تا با ذکر و ثبت وقایع یک مستندسازی خوبی صورت گیرد.
وی اظهار کرد: وقتی علل و عوامل حادثه برای ما کاملا روشن شد بحث های حقوقی آن را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.
قاضی عسکر ادامه داد: از طریق وزرای حج کشورهای اسلامی هم در حال پیگیری هستیم به نحوی که با آنها مکاتبات زیادی برای همکاری داشته ایم.
سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما نباید اجازه دهیم این حادثه فراموش شود چون حادثه کوچکی نبود.فاجعه امسال منا بزرگترین فاجعه ای است که در طول تاریخ در حج اتفاق افتاده است.
وی خاطرنشان کرد: ما مدارک را تدوین می کنیم تا همه مدارک در کنار هم قرار گیرد به نحوی که همه ابعاد حادثه به شکل یک مجموعه از ابتدا تا انتها مشخص شود و سپس با یک پرونده مستند و جامع پیگیر حقوقی مساله خواهیم بود.
امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند که 464 نفر از آنان در فاجعه منا جان خود را از دست دادند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین