|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۱
کد خبر: ۷۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
امیراحمدیان با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان همکاری کشورهای اسلامی بیان کرد: کشورهای اسلامی و سازمان همکاری کشورهای اسلامی لازم برای رفع مشکلات و بدفهمی هایی که جامعه اروپا در رابطه با اسلام با آن مواجه است، وارد عمل شوند و با این گروه که خود را نماینده اسلام معرفی می کند وارد مبارزه شود .
عملیات های تروریستی و اقدامات وحشیانه گروه های افراطی تنها به منطقه خاور میانه ختم نشد و دامن فرانسه را نیز گرفت. انفجاری که در پاریس به دست این گروه های  تندرو رخ داد موجب مرگ انسانهای بیگناهی شد و آه دنیا را برانگیخت. 

در رابطه با این واقعه یک کارشناس امور بین الملل گفت : تروریسم یکی از معضلات بین الملل بسیار حساسی است که دامن گیر کشور های مختلف شده است.



بهرام امیراحمدیان در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید بیان کرد: همانطور که جمهوری اسلامی ایران از مدتها پیش اعلام کرده است،  لازم است در زمینه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، کشورها با یکدیگر همکاری کنند  و یک اجماع بین المللی به وجود بیاورند.

وی ادامه داد: شاید تعلل در این اتحاد موجب شده است تا اکنون در قلب اروپا و شهر پاریس شاهد چنین اتفاقاتی باشیم که البته قبلا هم اتفاق افتاده بود. وی افزود: مسئله مبارزه با تروریسم مسئله یک دولت و یک منطقه نیست بلکه یک مشکل جهانی است و از اینرو یک اجماع جهانی را طلب می کند که سازمان های بین المللی هم و غم خود را معطوف به این مسئله کنند و با یکدیگر مبادله اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند این پدیده شومی که به نام داعش و دولت اسلامی برای بدنام کردن اسلام به وجود آمده است را از میان بردارند.

امیراحمدیان با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان همکاری کشورهای اسلامی بیان کرد: کشورهای اسلامی و سازمان همکاری کشورهای اسلامی لازم  برای رفع مشکلات و بدفهمی هایی که جامعه اروپا در رابطه با اسلام با آن مواجه است، وارد عمل شوند  و با این گروه که خود را نماینده اسلام معرفی می کند وارد مبارزه شود .

وی افزود : به هر حال جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه خواهان این هستند که هر چه سریعتر این شری که دامن جهان اسلام را گرفته است و سوریه را به خاک و خون  کشیده است،  رفع شود و در این راستا لازم است همه کشورها  با هم متحد شوند تا دامنه این جنگ به دیگر کشورهای منطقه و جهان سرایت نکند.

امیر احمدیان به ورود روسیه به سوریه نیز می پردازد و مطرح می کند:  ورود روسیه به سوریه به دلیل مبارزه با ترروریسمی که دامنگیر خاورمیانه شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که مقامات روسی هم اعلام کرده اند بین 5 تا 7 هزار نفر از شهروندان سی آی اس در سوریه در حال مبارزه با حکومت اسد هستند و اگر این افراد به روسیه ومنطقه قفقاز بازگردند می توانند آتشی دیگر بر پا کنند. از این رو به نظر می رسد آنچه در پاریس اتفاق افتاده است هشداری است که لازم است این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

کارشناس مسائل اوراسیا در پاسخ به این سوال که با وجود اختلاف میان کشورهای سازمان همکاری اسلامی چگونه اتحاد برای مبارزه با داعش امکان پذیر است گفت : در جهان اسلام و در راستای مقابله با پدیده افراط گرایی پنج کشور هستند که اهمیت ویژه ای دارند، از جمله ایران،ترکیه پاکستان، عربستان و مصر ، که لازم است این کشورها اختلافات را کنار بگذارند با یکدیگر متحد شوند و از پتانسیل هایی که هر کدام در عرصه بین الملل دارند برای مبارزه با این گروهی که خود را به نام اسلام عرضه کرده است استفاده کنند، چرا که دیر یا زود آتش جنگ و تندروی این گروه ها دامن تمام کشورها را خواهد گرفت. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین