کد خبر: ۷۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
گروه تولید فیلم «ایستاده در غبار» که هم‌اکنون مشغول فیلمبرداری در لوکیشنی حوالی جنوب تهران هستند، میزبان مجید مجیدی، مهدی فرجی(مدیر سابق شبکه یک) و سیدمحمد آوینی بودند.
کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» مهمان عوامل فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» شد.

گروه تولید فیلم «ایستاده در غبار» که هم‌اکنون مشغول فیلمبرداری در لوکیشنی حوالی جنوب تهران هستند، میزبان مجید مجیدی، مهدی فرجی(مدیر سابق شبکه یک) و سیدمحمد آوینی بودند.

در این دیدار حبیب‌الله والی‌نژاد و محمدحسین مهدویان، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم، وضعیت تولید پروژه «ایستاده در غبار» را برای مجیدی، فرجی و آوینی شرح دادند، میهمانان نیز به عوامل فیلم خسته نباشید و خدا قوت گفتند.

مهدی فرجی که در زمان تولید پروژه «آخرین روزهای زمستان» -مجموعه تلویزیونی درباره شهید باقری که سال 91 به کارگردانی مهدویان پخش شد- مدیر شبکه یک سیما بود، ضمن مرور خاطرات تولید آن پروژه، جزییاتی از آن مستند را برای مجید مجیدی بازگو کرد. مجیدی در یکی از پلان‌هایی هم که مهدویان مشغول کارگردانی بود، در کنار او قرار گرفت تا از نزدیک شاهد جزییات فیلمبرداری پروژه قرار بگیرد.

همچنین مجیدی، فرجی و آوینی دقایقی از صحنه‌های تدوین شده فیلم را همراه با مهدویان و عوامل پشت‌صحنه تماشا کردند.

مجیدی پس از این نمایش، مهدویان را به خاطر کارگرد، فضاسازی شهری و بازی‌های خوب بازیگران تحسین و از کادربندی‌ها و قاب‌های هادی بهروز، مدیر فیلمبرداری «ایستاده در غبار» تمجید کرد. او ساختار فیلم «ایستاده در غبار» را به پنجره ای تشبیه کرد که مخاطب قرار است قصه را از درون آن ببیند.

کارگردان فیلم‌های «بچه‌های آسمان» و «رنگ خدا» با اشاره به اینکه تصنع موجود در برخی فیلم‌های جنگی از باورپذیر بودن آن برای مردم می‌کاهد، تاکید کرد که در فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» ابن تصنع به چشم نمی‌خورد.

او در پایان این گفت‌وگو و بازدید، نکاتی فنی را هم برای بالاتر بردن کیفیت فیلم به مهدویان توصیه کرد.

«ایستاده در غبار» نخستین اثر سینمایی محمدحسین مهدویان است که زندگی جاوید‌الاثر احمد متوسلیان را از دوران کودکی تا سال‌های حضور در جبهه‌های جنگ روایت می‌کند. تهیه‌کننده‌ این فیلم حبیب‌الله والی‌نژاد است و این دومین تجربه‌ همکاری او با مهدویان بعد از مجموعه «آخرین روزهای زمستان» خواهد بود.

فیلمبرداری «ایستاده در غبار» از اواسط شهریور ماه در شهرک سینمایی دفاع مقدس آغاز شده و اولین نمایش رسمی فیلم در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

سردار ادبیات مقاومت درجشنواره تئاتر مقاومت

مرتضی سرهنگی به جمع داوران مسابقه صحنه‌ای پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت پیوست.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، مرتضی سرهنگی، مسعود رایگان و دکتر تاجبخش فنائیان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت را تشکیل دادند.

آثار گروه‌های نمایش، بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر مقاومت از24آبان ماه تا 6 آذر ماه در تهران در حین اجرای عمومی ارزیابی خواهند شد.

علاقهمندان جهت مطلع شدن ازبرگزاری بخش‌های مختلف این جشنواره می‌توانندبه آدرس www.Resistancetheater.ir مراجعه‌کنند.

استقبال مراکز استانی صدا و سیمااز بخش رادیو نمایش جشنواره مقاومت

بخش رادیو نمایش پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با استقبال گروه های مختلف از 24 مرکز استانی صدا و سیما از سراسر کشور مواجه شد.

بیش از 60 فایل صوتی رادیویی از 24 استان کشورتا به این لحظه به دبیرخانه جشنواره مقاومت ارسال شده است.

لازم به ذکر است این نمایش براساس 4 رمان «پایی که جا ماند» « سفر به گرای 270درجه» ،«دختر شین» و «من زنده ام» است.

علاقه‌مندان جهت مطلع شدن از برگزاری بخش های مختلف این جشنواره می توانند به آدرسwww.Resistancetheater.ir مراجعه کنند.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با دبیری حسین پارسایی در قالب اجرای عمومی آثار منتخب تهران و سایر شهرهای ایران از ۳۱ شهریور تا هفتم آذر ۱۳۹۴ در حال برگزاری است.

ثبت نام دو هزار اثر برای شرکت در مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم

در حالی که کمتر از 20 روز به پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم باقیمانده، تاکنون بیش از دو هزار فیلم به دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) ارسال شده است.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی(ص)، تعداد آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم به دو هزار اثر رسید. این در حالی است که هر فیلم شرکت کرده در این مسابقه با مشارکت دست کم دو دانش آموز و به صورت گروهی ساخته شده است. از این رو تعداد دانش آموزان شرکت کرده در این مسابقه به بیش از 4 هزار نفر می رسد.

همچنین مدارس و پژوهشسراهای سراسر کشور نیز استقبال خوبی از این مسابقه فیلمسازی میان دانش آموزان نشان داده اند. بدین ترتیب پژوهشسرای رازی از شیراز با 351، پژوهشسرای فارابی از داراب با 12 و مجتمع آموزشی روحانی از مرودشت با 10 گروه بیشترین تعداد گروه های دانش آموزی را برای شرکت در مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم معرفی کرده اند.

گفتنی است؛ این مسابقه زیر نظر معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری و به عنوان یکی از بخش های دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) فیلم های کوتاه یک دقیقه ای دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم درباره موضوعات علوم بینایی، نورشناسی و کاربرد نور را در گروه های دو یا سه نفره دریافت کرده و به داوری می گذارد.

جذابیت و زیبایی، قابلیت آموزشی، میزان علمی بودن، خلاقیت، میزان نقش و تلاش دانش آموزان، تکرارپذیری توسط دیگران از جمله معیارهای ارزیابی آثار شرکت کنندگان عنوان شده است.

همچنین امکان مشاهده وضعیت و آمار شرکت کنندگان در پایگاه اینترنتی این مسابقه به نشانی WWW.MUSTAFAPRIZE.ORG وجود دارد.

اعطای ۱۰۰ سکه بهار آزادی به ۱۰۰ فیلم برتر، اعطای لوح تقدیر بنیاد ملی نخبگان به دانش آموزان سازنده ۲۰ فیلم برتر، معرفی ۲۰ فیلم برتر و سازندگان آن‌ها در برنامه‌­های تلویزیونی فن‌آموز، اهدای ۲۰ مجموعه تجهیزات آزمایشگاهی، به ارزش مجموع ۱۰۰ میلیون تومان به تعداد ۱۰ مدرسه و ۱۰ پژوهشسرا که بیشترین مجموع امتیازات فیلم‌های ساخته‌شده را کسب کنند، به عنوان جوایز مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است؛ سازمان علمی، فرهنگی، تربیتی ملل متحد (یونسکو) سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) را به عنوان سال نور معرفی کرده است، این بزرگداشت بواسطه هزارمین سال انتشار کتاب المناظرِ ابن هیثم دانشمند مسلمان اتفاق افتاده است.

«دونده» به تورین رفت

«دونده» یکی از شاخص‌ترین آثار سینمای ایران در بیش از ربع قرن اخیر، روزهای 24 و 25 آبان 1394 در تورین ایتالیا به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تماشاگران ایتالیایی این اثر امیر نادری را - که در سال 1364 با تهیه‌کنندگی کانون تولید شده است – طی دو روز در سینما ماسیمو موزه ملی سینما شهر تورین به تماشا می‌نشینند.

فیلم «دونده» طی همه‌ی این سال‌ها علاوه بر انتخاب به عنوان یکی از شاخص‌ترین آثار سینمای ایران از سوی منتقدان سینما موفقیت‌های بسیاری را در جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان تجربه کرده است.

در این میان کسب جایزه «بالن طلایی» از جشنواره فیلم سه قاره نانت کشور فرانسه در سال 1985 و نیز جایزه منتقدان بین‌المللی از جشنواره بین‌المللی فیلم «ملبورن» کشور استرالیا در سال 1987 به همراه حضور در جشنواره های متعدد بین المللی در کارنامه درخشان این فیلم ثبت شده است.

«دونده» روایت‌گر داستان «امیر»، نوجوان تنها و بی‌سرپرستی است که در یک لنج به گل نشسته زندگی‌اش را به سختی می‌گذراند و حتی قادر به خواندن و نوشتن نیست. او به کشتی، هواپیما، قطار و هر چیزی که او را از آن محیط دور کند علاقه نشان می‌دهد و میل عجیبی به شرکت در مسابقه‌های مختلفی دارد که بچه‌های هم‌سن و سالش ترتیب می‌دهند. عشق به آموختن و عشق به دویدن با میل پیروزی درهم می‌آمیزد و او را به سوی موفقیت در همه عرصه ها می‌برد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین