|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۷۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
ساعت وقوع عملیات‌های تروریستی پاریس موجب شد تا فردای روز حادثه رسانه‌های مکتوب کشورمان به اقتضای محدودیت‌ها، بار دیگر از یکی از مهمترین خبرهای روز جهان جا بمانند.
بر این اساس یک روز بعد از این حادثه و در شرایطی که رسانه‌های دیجیتال در روز قبل به اندازه کافی فرصت داشتند که به این موضوع بپردازند، اغلب روزنامه‌های صبح امروز، با اختصاص تیتر و عکس یک خود به حملات تروریستی پاریس، سعی در جبران این جاماندگی داشتند.

به گزارش خبرنگار بخش رسانه ایسنا، «شب خونین پاریس» تیتر مشترکی بود که در صفحه اول بسیاری از روزنامه‌های صبح یکشنبه، 24 آبان ماه دیده می‌شد. همچنین اعلام آمار تعداد قربانیان این حملات تروریستی به همراه عکس‌هایی از این فاجعه تلخ انسانی در صفحه یک اغلب روزنامه‌ها قابل مشاهده است.

بر این اساس، روزنامه شرق «هراس در قلب پاریس» را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده است. این روزنامه در سرمقاله خود نیز با عنوان همدردی با ملت فرانسه، مطلبی از صادق زیباکلام را منتشر کرده است.

روزنامه «جوان» از جمله روزنامه‌های صبح امروز است که تیتر یک خود را با عنوان «بازگشت به خانه» به این موضوع اختصاص داده است و در روتیتر صفحه یک خود از عبارت «شب طوفانی پاریس» یاد کرده و از 250 کشته و زخمی خبر داده است. همچنین این روزنامه کاریکاتوری را تصویر کرده که ترکیبی از مجسمه آزادی و برج ایفل در آن به چشم می‌خورد و در بالای این مجسمه پرچم آمریکا نصب شده است.

روزنامه «جمهوری اسلامی» هم در صفحه یک نسبت به فاجعه تروریستی فرانسه واکنش نشان داده است و «تروریست‌های داعش پاریس را به حمام خون تبدیل کردند» را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده است.

«حمایت» از دیگر روزنامه‌های صبح امروز است که با نگاهی سیاسی به حملات پاریس، از تیتر «تروریست گریبان حامیانش را گرفت»، استفاده کرده است.

همچنین روزنامه «رسالت» در تیتر یک خود از چهار عکس از حملات پاریس استفاده و «خونین‌ترین شب پاریس با 380 کشته و زخمی» را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده است.

روزنامه «دنیای اقتصاد» هم نگاهی اقتصادی به حملات تروریستی داعش در پاریس داشته و تیتر «پس لرزه اقتصادی، شوک پاریس» را انتخاب کرده است.

همچنین روزنامه شهروند، «پاریس طعمه شد» را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده است.

روزنامه «مردم سالاری» در تیتر یک خود به نشست ایران و 1+5 اشاره کرده است. این روزنامه در صفحه یک خود عکسی از فاجعه تروریستی پاریس را منتشر و به این حادثه تلخ اشاره کرده است.

«وطن امروز» برای بازتاب این خبر، در صفحه یک خود عکسی از حملات پاریس را انتخاب کرده بود که جسد یکی از قربانیان این حادثه را به تصویر می‌کشید و تیتر «بفرمایید شام!» را برای آن استفاده کرده بود.

همچنین روزنامه «اطلاعات» در صفحه یک خود از تیتر خونین‌ترین شب پاریس پس از جنگ جهانی استفاده کرده است.

روزنامه «جوان» از دیگر روزنامه‌های صبح امروز در تیتر یک خود از بازگشت به خانه با 350 کشته و زخمی در شب طوفانی پاریس استفاده کرده است.

روزنامه «ابتکار» تیتر یک خود را انتخاباتی انتخاب کرده است و در بخشی دیگر از صفحه اول خود از تیتر «پاریس در شوک» استفاده کرده است. روزنامه «شهروند» نیز از تیتر «پاریس طعمه شد» در صفحه رویی خود استفاده کرده است.

روزنامه «قدس» هم «داعش در خانه» را به عنوان عنوان تیتر یک خود را برگزیده است.

روزنامه «قانون» امروز - یکشنبه - از تیتر «داعش در فرانسه خون به پا کرد»، استفاده کرده است.

روزنامه «آرمان امروز» هم در تیتر یک امروز خود از جمله «دلواپسان نقاش شدند»، استفاده کرده و به موضوع نقاشی پرچم آمریکا مقابل دفتر لاریجانی در قم پرداخته است. در بخشی از صفحه اول این روزنامه، تیتر «شب خونین پاریس» استفاده شده است.

«سگ هار داعش پاچه صاحبانش را گرفت»، عنوان تیتری است که روزنامه «کیهان» برای خود انتخاب کرده است.

روزنامه «تفاهم» تیتری کاملا اقتصادی را برای امروز انتخاب کرده است و در صفحه اول این روزنامه تیتری که به موضوع حملات پاریس اختصاص داده شده باشد، دیده نمی‌شود.

روزنامه ابرار از تیتر «فرانسه ویزای شینگن را تعلیق کرد» استفاده کرده است.

روزنامه افکار در تیتر یک خود به لغو سفر روحانی به اروپا اشاره کرده است. عکسی از فاجعه پاریس هم در صفحه اول این روزنامه دیده می‌شود که تیتر خونین‌ترین شب پاریس بعد از جنگ جهانی روی آن دیده می‌شود.

روزنامه اطلاعات تیتری مشابه روزنامه افکار را انتخاب کرده است.

روزنامه ایران از تیتر شب هولناک پاریس استفاده کرده و از 120 کشته و 200 زخمی در بی‌سابقه‌ترین عملیات داعش در اروپا خبر داده است. کاریکاتوری که روزنامه ایران در سمت چپ صفحه اول استفاده کرده، برج ایفل را مانند یک چوب کبریت نشان می‌دهد که در حال سوختن است.

در صفحه اول روزنامه بهار که تیتر یک خود را به صحبت‌های حسن روحانی اختصاص داده و به حضور رضا خاتمی و زهرا اشراقی در غرفه بهار در نمایشگاه مطبوعات اشاره کرده، به حملات تروریستی پاریس اشاره نشده است.

روزنامه بانی فیلم در تیتر یک خود از محکوم کردن حملات تروریستی در پاریس توسط چهره‌های فرهنگی خبر داده است.

روزنامه تجارت در تیتر یک از بدهی 150 هزار میلیارد تومانی دولت به بانک‌ها خبر داده و در صفحه یک خود عکسی از فاجعه پاریس منتشر کرده است.

روزنامه تعادل هم با انتشار عکس‌هایی از فاجعه پاریس در صفحه یک خود بر روی نواری قرمز رنگ نوشته است، سالی فاجعه بار برای پاریس.

در صفحه اول روزنامه جام جم کارتونی دیده می‌شود که برج ایفل را در حال سوختن نشان می‌دهد و از عنوان شب خونین پاریس در کنار آن استفاده شده است.

در میان روزنامه‌های ورزشی صبح امروز، روزنامه ورزشی شوت تیتر یک خود را به حملات پاریس اختصاص داده است. این روزنامه ورزشی در تیتر یک خود از قتل عام در پاریس استفاده کرده است. روزنامه‌های هدف و ابراز ورزشی هم تیتر یک خود را به حملات پاریس اختصاص داده‌اند.

روزنامه‌های استقلال جوان و ایران ورزشی هم در صفحه اول خود به فاجعه پاریس پرداخته‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین