|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۲
کد خبر: ۷۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
غرویان با بیان اینکه دیدگاه مرجعیت مبتنی بر این است که نباید از حقوق خود عقب نشینی کنیم ،افزود: البته در این دیدگاه ها نگاه فقهی مرجعیت به مسئله روابط با دنیای امروز هم به خوبی به دست می آید.
 چندی پیش وزیر امور خارجه کشورمان به قم سفر کرد تا مشورت هایی را در پشت درهای بسته با انها داشته باشد که به گفته بسیاری از تحلیلگران این گفت و گو ها ارتباطی مستقیم با زمان اجرای برجام می تواند داشته باشد.


حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان در این رابطه به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت: در مسئله مذاکرات و توافق هسته ای برجام فراز و نشیب های فراوانی داشتیم؛ عده ای موافقند و عده ای مخالف.

وی ادامه داد : از آنجایی که هنوز هم کم و بیش این مباحث ادامه دارد باید گفت دیدار آقای دکتر ظریف با مراجع باید پایان این پرونده  تلقی شود و مناقشات و مخالفت ها باید تمام شود. 

غرویان  با تاکید بر این نکته که این موضوع یک حجت شرعی است افزود: مراجع مسئله برجام  و مذاکرات را تائید کردند و از خود آقای ظریف تمجید کردند، اینها به معنای آن است که مخالفت با برجام و طرح مسائل اختلافی در این زمینه خلاف شرع است و این یک نکته مهم است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مسئله دیگر این است که از نظر علمی و پایه های فقهی مراجع ما معتقدند باید با دنیا روابط داشته باشیم و نمی توانیم خود را در دنیا منزوی کنیم و باید روابط سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و هرگونه روابطی را با جهان و کشورهای امروز داشته باشیم و نمی توانیم مسلمانان و شیعیان را منزوی کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که باید دشمن شناس باشیم نه دشمن ساز گفت : لازم نیست هزینه های بیهوده پرداخت کنیم.

 وی افزود: در تعامل با جهان همه مسلمانان از جمله کشور ما باید با دنیا روابطه داشته باشد.

غرویان با بیان اینکه دیدگاه مرجعیت مبتنی بر این است که نباید از حقوق خود عقب نشینی کنیم ،افزود: البته در این دیدگاه ها نگاه فقهی مرجعیت به مسئله روابط با دنیای امروز هم به خوبی به دست می آید. 

محسن غرویان در پاسخ به این سوال که تا چه حد این دیدارها می تواند در مخالفان تاثیرگذار باشد گفت: انهایی که متشرع هستند و بصیرت به معنای واقعی دارند و رفتارهای خود را بر اساس دیدگاه های رهبریت و مرجعیت تنظیم می کنند، قطعا دست از مخالفت بر می دارند، چرا که  مسئله برجام از گذرگاه های نظارتی مختلف عبور کرده است است و در این مسیر مجلس شورای اسلامی،  شورای نگهیان، مقام معظم رهبری و مرجعیت آن را تائید کرده اند؛ بنابراین آنهایی که حرکت خود را بر اساس شریعت و شرع مقدس تنظیم  می کنند قطعا با این  تائیدات باید دست از مخالفت خود بر دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین