|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۷۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
در حالی که این سفر که پس از این بحران انجام خواهد شد، می تواند تمایل جدی ایران را به ایفای تعهدات خود و توقع متقابل به ایفای تعهدات اروپا برساند تا منجر به تسریع در رفع تحریم ها شود.
روزنامه آرمان  در سرمقاله ای با قلم فریدون مجلسی می نویسد: برنامه سفر به تعویق افتاده رئیس جمهور ایران حتی پیش از آنکه تحریم ها رسما برداشته شود، نشانه آن است که طرف های اروپایی نیز به نوعی سیر طبیعی امور تا حذف هرچه سریعتر تحریم ها و آغاز دوباره مبادلات بانکی- بازرگانی اطمینان دارند و گرنه وقت خود را فقط برای دید و بازدید نمی گذاشتند.

در این سرمقاله می خوانیم: در روزهایی که آقای روحانی برای نخستین بار میهمان دولت های غربی ایتالیا و فرانسه شده بود و در حالی که هنوز تحریم ها برداشته نشده، مصیبت و فاجعه انسانی دیگری از سوی بدنام ترین جانیان افراطی در پایتخت فرانسه رخ داده که قطعا در دستور مذاکرات آینده رئیس جمهور ایران با مقامات فرانسوی نیز تغییراتی اضطراری پدید خواهد آورد.

اگر تا پیش از این راه اندازی سریع تر موتور رفع تحریم ها در اولویت قرار داشت، اکنون مسائل امنیتی و همکاری های جدی تر برای از میان برداشتن خطری که مدنیت شرق و غرب را تهدید می کند اولویت دارد، که طبیعتا مستلزم تسریع در رفع موانع ارتباطی و تحریم ها نیز است.

ایران کشوری است که هدف اولیه همین افراطیون جاهلی بوده و در صحنه مبارزه نیز در کردستان عراق و جاهای دیگر در صحنه حضور داشته است و می تواند نقش خود را تا براندازی افراطی گری و جنایات انسانی و فرهنگی با همکاری سایر آسیب دیدگان بازی کند.
فاجعه پاریس در پی زنجیره ای از فجایع انفعالی و زبونانه داعش در شرم الشیخ و انفجار هواپیمای مسافری روسی، در بیروت در انفجار برج البراجنه، در بغداد در انفجارهای شمال این شهر و همه روزه در یمن رخ داده و اکنون شرکت کنندگان در کنسرتی موسیقی در پاریس را هدف قرار داده است.

اما این واقعه برخلاف تصور خام جانیانش، موجب عقب نشینی در مبارزه با آنها نخواهد شد بلکه فقط به همکاری بیشتر کشورهای قربانی و اراده جدی تر در منکوب کردن آنان منجر خواهد شد. برنامه سفر به تعویق افتاده رئیس جمهور ایران حتی پیش از آنکه تحریم ها رسما برداشته شود، نشانه آن است که طرف های اروپایی نیز به نوعی سیر طبیعی امور تا حذف هرچه سریعتر تحریم ها و آغاز دوباره مبادلات بانکی- بازرگانی اطمینان دارند و گرنه وقت خود را فقط برای دید و بازدید نمی گذاشتند.

در حالی که این سفر که پس از این بحران انجام خواهد شد، می تواند تمایل جدی ایران را به ایفای تعهدات خود و توقع متقابل به ایفای تعهدات اروپا برساند تا منجر به تسریع در رفع تحریم ها شود.

این اقدام فجیع تروریستی وضعیت تازه ای ایجاد کرد که نه فقط بر سرعت بخشیدن به برنامه رفع تحریم ها تاکید دارد، بلکه بر اهمیت نقش میدانی ایران در مبارزه با تروریسم افراطیون و جلوگیری از حامیانی که پول و تسلیحات در اختیارشان قرار می دهند و همچنین بر اهمیت نقش ایران در اجلاس کنفرانس وین درباره صلح سوریه می افزاید.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
2
چقدر! همه ی اقداماتِ تروریستی
در راستای اهمیّتِ نقش ایران در ... هستند!؟!؟!؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین