|
|
امروز: شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۷۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
وزیر کشور با بیان اینکه کاری می‌کنیم در یک کشور آزاد و مستقل انتقال قدرت از مجاری قانونی و با انتخاب مردم صورت گیرد، گفت: هرچقدر شکرگزار این امر باشیم باز هم ناتوان خواهیم بود.
 وزیر کشور گفت: انتخابات نباید صحنه انتقام‌جویی‌ها و تقویت تضادها باشد. همه باید تلاش کنیم تا انتخاباتی باشکوه برگزار شود.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه مراسم رونمایی از تمبر یادبود دهمین انتخابات مجلس و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: موضوع انتخابات موضوعی است افتخارآمیز، باشکوه و نشانه رشد، استقلال و آزادی است و همه این موارد در انتخابات متبلور می‌شود.

 وزیر کشور با بیان اینکه کاری می‌کنیم در یک کشور آزاد و مستقل انتقال قدرت از مجاری قانونی و با انتخاب مردم صورت گیرد، گفت: هرچقدر شکرگزار این امر باشیم باز هم ناتوان خواهیم بود.

وی یادآور شد: با توجه به اتفاقاتی که در منطقه و دنیا رخ می‌دهد آنچه که موجب شده ما در امنیت و آرامش باشیم بعد از لطف خداوند و هدایت‌های رهبر انقلاب انسجام و وحدت و اعتماد مردم به نظام و حاکمیت است.

رحمانی‌فضلی با تاکید براینکه شکرگزاری ما این است که بتوانیم مجددا با برگزاری انتخابات قانونی دین خود را به مردم و شهدا ادا کنیم، گفت: همه باید به دنبال این باشیم که انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان دوره پنجم در یک فضای توام با امنیت و باشکوه برگزار شود تا یکبار دیگر قدرت ملی‌مان را در قالب وحدت به دنیا نشان دهیم.

وزیر کشور ادامه داد: همه باید به این امر کمک کنند. شورای نگهبان به عنوان ناظر، وزارت کشور به عنوان اجراکننده، صدا و سیما به عنوان تبلیغات و قوه قضائیه از جایگاه قضایی باید کمک کند؛ همچنین احزاب، گروه‌ها، اشخاص و نامزدهای انتخاباتی نیز باید در این زمینه کمک کنند چراکه واقعا دوران سرنوشت‌ساز و مهمی است.

وزیر کشور تاکید کرد: همه باید فکر کنیم که چگونه از ظرفیت انتخابات و انتقال قدرت در جهت تقویت اقتدار ملی استفاده کنیم. در یک کشور که نزدیک 80 میلیون نفر جمعیت دارد حتما سلایق متفاوت است اما مهم این است که منافع ملی که هدف اصلی است فراموش نشود چراکه همه ایرادات در مسیر حل خواهد شد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به مطالبات مردم، گفت: در همه کشورها با هر درجه‌ای از رشد مسائلی در ذهن مردم وجود دارد و ما به عنوان مدیران این جامعه باید تلاش کنیم این مطالبات را مدیریت و پیش ببریم.

وی بر همین اساس در شرایط کنونی مطالبه مردم را تقویت امنیت داخلی و وحدت یکپارچگی در بین مسئولان و همچنین اقشار جامعه و برگزاری انتخابات سالم دانست.

وزیر کشور تاکید کرد: انتخابات نباید صحنه انتقام‌جویی‌ها و تقویت تضادها باشد چراکه بیان ایراداتی که در برخی مواقع سابقه تاریخی دارد حل آن در انتخابات امکانپذیر نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه و به ویژه مسئولان در این مدت تمرین خویشتن‌داری کنیم و برای رضای خداوند تعاملمان را افزایش دهیم. نباید کاری کنیم که این احساس به وجود ‌آید که رقابت‌های سیاسی و کسب قدرت اولویت بر منافع ملی دارد.



منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین