|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۷۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
دولت در اين راه بايد حمايت شود. بنده به شخصه حمايت از اين دولت را از ابتدای شكل‌گيري‌اش وظيفه شرعي و ملي خود دانسته و معتقدم بايد در اين مدت باقي مانده تا انتخابات، براي تشكيل جبهه‌اي واحد از اصولگرايان و اصلاح‌طلبان ميانه رو تلاش كرد.
 روزنامه  آرمان در یادداشتی به قلم عابد فتاحي نماينده مردم اروميه در مجلس نهم نوشت:
 
 
تشكيل جبهه اعتدال گرايان با محوريت آقاي علی لاريجاني يكي از خوشايندترين اخبار سياسي در روزهاي جاري است. امروز اعتدال در تمام حوزه‌ها بدل به نيازي اساسي براي كشور شده است و اگر آقاي لاريجاني براي تشكيل اين جبهه پيش قدم شود، اتفاق مباركي است. اين اقدام باعث مي‌شود بتوان تندروها را از مجلس كنار گذاشت. در مجلس آتي اعتدال‌گرايان بايد حضور گسترده‌اي داشته باشند. چرا كه كشور در اقتصاد و سياست داخلي و خارجي براي رسيدن به استانداردهاي توسعه‌اي محتاج رويكرد اعتدالي است. بر اين باورم كه هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرايان بايد تلاش كنند تا نيروهاي ميانه‌رو خود را در جبهه‌اي گسترده به نام اعتدال گرد هم آورند و مشكلات موجودي كه دست و پاگير دولت و كشور است را مرتفع كنند.

 دولت در اين راه بايد حمايت شود. بنده به شخصه حمايت از اين دولت را از ابتدای شكل‌گيري‌اش وظيفه شرعي و ملي خود دانسته و معتقدم بايد در اين مدت باقي مانده تا انتخابات، براي تشكيل جبهه‌اي واحد از اصولگرايان و اصلاح‌طلبان ميانه رو تلاش كرد. چرا كه با توجه به آغاز اجرايي شدن برجام و انتظاراتي كه مردم در اين مسير از نمايندگان خود دارند، حمايت از دولت و رويكرد اعتدالي به مسائل كار لازم و بزرگي است. بنده پس از شروع به كار دولت يازدهم به عنوان موسس فراكسيون اعتدال خدمت آقاي لاريجاني رسيدم. در خلال آن بحث‌ها ايشان بسيار با اين ايده موافق بودند. در واقع ايشان بودند كه من را براي انجام اين كار قانع كردند كه فراكسيون اعتدال ضلع سوم مثلث سياسي مجلس باشد. آقاي لاريجاني شخصيتي مدبر و معتدل و مسلط بر مسائل سياسي هستند. اميدواريم كه ايشان همت كنند و در اين شرايط حساس جبهه اعتدال را متشكل از اصولگرايان و اصلاح‌طلبان معتدل، تاسيس كنند و با تشكيل فراكسيوني با نام اعتدال به انجام موثر وظايف نمايندگي اقدام كنند. در آخر بايد گفت كه به نظر مي‌رسد كه جبهه اعتدال در صورت تشكيل نهايي اش، با ليستي جداگانه در انتخابات پيش رو حضور پيدا كند. البته به نظر مي‌رسد كه شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب مردمي و مقبول و معتدل هم بايد در كنار آقاي لاريجاني قرار گيرند. چرا كه ممكن است در صورت يكدست بودن و صرفا اصولگرا بودن اين جبهه، ليست اعتدال مورد اقبال مردم واقع نشود. در واقع مردم بايد به اين نتيجه برسند كه در اين ليست هيچ كدام از دو جريان اصولگرا و اصلاح‌طلب، غالب نيستند تا از آن استقبال كنند. در اين صورت است كه مي‌توان به استفاده درست از تمام ظرفيت‌هاي نيروهاي اعتدال گرا در جهت سامان دادن مشكلات كشور اميدوار بود. در واقع جبهه اعتدال فرصت مناسبي براي احياي ظرفيت‌هاي كشور خواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین