|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۳
کد خبر: ۷۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
معاون رئیس‌جمهور به همکاری دولت در تسهیل در اجرای طرح جایگزینی نهال لیموی پرشین‌لاین و مبارزه با بیماری جاروک جادوگر اشاره کرد و گفت: هدف دولت توانمندسازی کشاورزان و تقویت اقتصاد خانوارهای روستایی است.
 معاون رئیس‌جمهور با تاکید براینکه دولت یازدهم علی‌رغم کسری بودجه و کاهش درآمد، کشور را با تدبیر اداره می‌کند، گفت: پس از لغو کامل تحریم‌ها، از تمام منابع برای حل مشکلات و توسعه کشور استفاده می‌کنیم.

 محمدباقر نوبخت عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه هرمزگان، با اشاره به بازدید های به‌عمل آمده از مناطق آسیب‌دیده استان و ارزیابی اولیه از خسارات وارده بر اثر بارش های اخیر، اظهار داشت: در روزهای آینده کارشناسانی به استان اعزام می شوند تا به صورت فنی و دقیق نسبت به ارائه گزارشات کامل از خسارات وارده اقدام کنند.

وی افزود: گزارش خسارات وارده در جلسه هیئت وزیران ارائه و براساس ماده 10 قانون تنظیم و 12 قانون مدیریت بحران، نسبت به جبران خسارات وارده چه به افراد و چه به ابنیه و ساختمان‌ها اقدام می‌شود.

نوبخت به توسعه استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: این حضور در استان هرمزگان فرصت مناسبی را برای تمرکز مجدد به بحث توسعه هرمزگان را فراهم کرد.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه سه فرصت برای توسعه این استان وجود دارد ابراز داشت: وجه مشترک همه فعالیت‌ها در هرمزگان، توسعه و گسترش استان است و هر کس به هر طریقی برای تحقق این امر تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: بنده در سه فرصت می‌توانم دِین خود را نسبت به مردم هرمزگان ادا کنم اول اینکه معترف باشم که دولت به توانایی و استعداد استان هرمزگان اعتقاد دارد و معتقد است که مردم مومن هرمزگان استحقاق توجه بیشتری دارند و این استان به لحاظ دارایی از سواحل که گا‌هاً هر کیلومتر از آن برای بعضی از کشور‌ها فرصت است، می‌توان از این بندرگاه‌ها که در این سواحل وجود دارد و اعم از تنگه‌ای که دنیا آن را می‌شناسد، به نحو بهتری از آن استفاده کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به سه فرصتی که در توسعه استان هرمزگان نقش دارد تصریح کرد: 4 ماهی که تا پایان سال باقی مانده فرصتی مهم است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی می‌تواند در این 4 ماه با ابزار و اهرمی که در اختیار دولت است، اعتقادی که بر توسعه استان دارد را عملیاتی کند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت در سال جاری از لحاظ مالی با مشکلاتی روبه رو است، تاکید کرد: با وجود این همه تنگنا‌ها، 100 درصد اعتبارات استانی هرمزگانی را با همین وضعیت پرداخت کردیم و دولت اعتباراتی که برای اتمام طرح‌ها تا پایان سال جاری لازم است را پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم علی‌رغم کسری بودجه و کاهش درآمد، کشور را با تدبیر اداره می‌کند، اولویت دولت را در سال‌جاری بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام اعلام کرد و افزود: تمام پروژه‌هایی که براساس کارشناسی‌های انجام شده با تزریق اعتبار تا دهه فجر و پایان سال جاری می‌توان به بهره برداری رساند، تامین اعتبار شوند.

نوبخت در ادامه با اشاره به 440 میلیارد تومان معوقات بانکی کشاورزان در هرمزگان تصریح کرد: دولت تمام مبلغ دیرکرد، جریمه و سود این تسهیلات را پرداخت می‌کند و بانک‌ها را برای انعقاد قرارداد دوباره با کشاورزان بدهکار و تقسیط اصل تسهیلات با نرخ سود 16 درصد موظف می‌کند.

وی همچنین از پرداخت مبلغ 600میلیون تومان در بخش پرورش آبزیان استان درباره بیماری لکه سفید میگو در هرمزگان خبرداد و تاکید کرد: مدیران مربوطه با دقت در جهت امحای میگو‌های بیمار و کنترل این مشکل در هرمزگان اقدام کنند تا در بخش صادرات این آبزیِ ارزشمند، مشکلی ایجاد نشود.

معاون رئیس‌جمهور به همکاری دولت در تسهیل در اجرای طرح جایگزینی نهال لیموی پرشین‌لاین و مبارزه با بیماری جاروک جادوگر اشاره کرد و گفت: هدف دولت توانمندسازی کشاورزان و تقویت اقتصاد خانوارهای روستایی است.

وی با بیان اینکه مدیران استانی باید پیگیر مصوبات و مشکلات باشند بیان داشت: نیازهای استان و کشور نامحدود و اعتبارات محدود است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کشور مراحل پایانیِ سختی را می‌گذراند، گفت: پس از لغو کامل تحریم‌ها، از تمام منابع برای حل مشکلات و توسعه کشور استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه از برنامه ششم توسعه به عنوان فرصت تاریخی برای توسعه همه‌جانبه هرمزگان نام برد و بیان کرد: برنامه ششم فرصتی است طلایی تا با استفاده از آن نقشه راه توسعه هرمزگان تعریف شود.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین