|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
همه پیگیری ها بر این مبنا هست که ایشان سالم و زنده هستند و عربستان باید به ما پاسخ دهد که ایشان کجاست
سرنوشت غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان بعد از حادثه منا در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

خواهر رکن آبادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت: در رابطه با سرنوشت برادم پیگیری های زیادی صورت گرفته؛ هم پیگیری از طریق مسئولین و هم از طریق خانواده و همه  بر این مبنا هست که ایشان سالم و زنده هستند و عربستان باید به ما پاسخ دهد که ایشان کجاست چراکه همه شواهد حاکی از آن است که ایشان زنده هستند اما کجا این سوالی است که باید عربستان به آن پاسخ دهد.

وی افزود: عربستان تا این لحظه از تشکیل کمیته حقیقت یاب استنکاف ورزیده  است واین بحث خیلی مهمی است در حقوق بین الملل، در حالی که این حق مردم فاجعه دیده در حادثه منا است که بدانند حقیقت چیست.

وی ادامه داد: عربستان نه تنها کمیته تشکیل نداده است بلکه مانع انتشار اخبار و اطلاع رسانی شده است  و خیلی از خبرها و فیلم های دوربین ها را امحا کرده است که بر اساس قواعد بین الملل تمام این موارد جرم محسوب می شود و نقض تعهد بین الملل هست که باید پاسخ گو باشند.

خواهر سفیر سابق ایران در رابطه با پیگیری های وزارت خارجه نیز بیان کرد: وزارت خارجه نیز پیگیری هایی داشته اند و اعلام کرده اند تا زمانی که مفقود شدن دکتر رکن آبادی رسما مشخص نشود نمی توانند کاری انجام دهند که البته فکر می کنم اکنون کارهای رسمی را آغاز کنند و با توجه به اینکه با تعیین هویت 29 نفر دفن شده، مشخص شده است که برادر من و تعدادی دیگر در میان آنها نبوده؛ اینجا می توانند وارد شوند،  چرا که باید همه مراحل جستجو طی بشود و سپس یک نامه رسمی تنظیم شود.

او با ابراز امیدواری نسبت به زنده بودن برادر خود بیان کرد: افرادی که شهود عینی هستند عنوان می کنند که ایشان را زنده دیده اند که تحویل آمبولانس داده شده است و یک آقایی مطرح کرده است ایشان را دیده و حالش از خیلی افرادی که وضعیت وخیم تری داشتند و زنده به کشور بازگشتند بهتر بوده است پس تبعا باید زنده برادر من نیز زنده باشد.

وی همچنین افزود:  اقای شجاعی فر با وضعیت بدتر،خوشبختانه سالم و زنده به کشور بازگشتند در حالی که برادر من با این افراد بوده است اما هیچ اثری از او نیست.

وی ادامه داد : اینکه سرنوشت آقای رکن آبادی به چه صورت است را باید تحلیلگران بگویند اما نظر ما این است که ایشان زنده هست و باید دولت عربستان پاسخگو باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین