|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
گزارش بازدید رئیس سازمان ملی استاندارد از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات
کد خبر: ۷۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
رییس سازمان ملی استاندارد در بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها بر بازرسی و رصد مداوم بازار تاکید کرد
نیره پیروزبخت روز چهارشنبه با حضور درغرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این خصوص دستورالعملی دیروز(سه شنبه) به همه ادارات کل استاندارد استان های سراسر کشور ارسال شده تا با انجام بازرسی های دایمی و رصد بازار از عرضه کالاها و لوازم خانگی غیراستاندارد به مردم جلوگیری شود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: مردم باید از خرید کالاهای غیراستاندارد خودداری کنند تا در اجرای این طرحی که دولت برای تحرک بازار اجرا کرده، مردم کالای با کیفیت خریداری کنند.
وی با اشاره به سیاست کلی برنامه ششم توسعه در تدوین راه نقشه نظام استانداردسازی در کشور گفت: در این برنامه نیز به استانداردسازی و مدیریت کیفیت کالا و خدمات تولیدی توجه جدی شده تا همه کالاها و خدمات تولیدی در کشور از کیفیت لازم برخوردار شوند.

پیروز بخت ادامه داد: انتظار داریم در برنامه ششم توسعه کمک شود تا سازمان ملی استاندارد ایران و سایر دستگاه های اجرایی بتوانند بخشی از انتظارات مردم را در حوزه استانداردها و ارتقای کیفیت کالا و خدمات پاسخگو بوده و برآورد سازند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: شناخت نقاط ضعف و قوت با انجام خود ارزیابی ها، ایجاد فضای مناسب برای استفاده از تجارب موفق، رونق فضای کسب وکار، افزایش اعتماد عمومی به عملکردها و کالاهای داخلی و افزایش رضایتمندی مردم، از مزیت های اجرای راهبرد ملی کیفیت در کشور خواهد بود.

 شورای پول و اعتبار در جلسه 28 مهرماه امسال، در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، برای ایجاد تحرک در اقتصاد، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابتی بین آنها در فروش محصولات داخلی، اعطای تسهیلات به بنگاه های تولیدی و خودرو سازان و سازندگان ماشین آلات کشاورزی را از طریق تسهیلات خرید دین و مرابحه مصوب کرد.

براساس اعلام وزارت صنعت، فهرست کالاهای مشمول طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری با همکاری و هماهنگی انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی تدوین شده است که این فهرست تکمیل خواهد شد.

وی همچنین با حضور در غرفه ایسنا با بیان این‌که بررسی کیفیت بنزین را از هشت کلان‌شهر کشور آغاز کردیم، اظهار کرد: بنابراین تمرکزمان را روی بنزین‌های توزیعی قرار دادیم تا ببینیم این شهرها از لحاظ کیفیت بنزین چه وضعیتی دارند.

وی با بیان این‌که ممکن است بنزین‌های توزیعی اختلاف بین بنزین‌های وارداتی و تولید داخل باشد، ادامه داد: ابتدا می‌خواهیم خیال‌مان بابت کیفیت بنزین‌های توزیعی در شهرها راحت شود و پس از آن برای خود پالایشگاه‌ها با همکاری وزارت نفت برنامه جامعی داریم که در سال‌های آینده قدم به قدم آن را اجرا خواهیم کرد.

به گفته رییس سازمان ملی استاندارد در حال حاضر بنزین وارد شده به کشور در مبادی ورودی کنترل می‌شود اما برای ما بهینه این است که بعد از تحریم‌ها بتوانیم در کشور فروشنده، کیفیت بنزین را در محل تولید مورد بررسی قرار دهیم.

پیروزبخت با بیان این‌که یکی از برنامه‌های ما بازرسی کالا در مبدأ است، گفت: اکنون در برخی کالاها این کار انجام می‌گیرد و در همان محل تولید در شرکت‌های بازرسی، کالاها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به طرح دولت برای خرید لوازم خانگی با استفاده از کارت اعتباری اظهار کرد: با توجه به تسهیلاتی که دولت برای لوازم خانگی در نظر گرفته است، بازرسان خود را در همه استان‌ها در آمادگی قرار داده‌ایم که نظارت و بازرسی ویژه‌ای روی لوازم خانگی انجام دهند.

رییس سازمان ملی استاندارد افزود: در تلاش هستیم که مردم برای خرید با استفاده از این تسهیلات، کالای بی‌کیفیت نصیب‌شان نشود.

به گفته پیروزبخت در این نظارت اگر متوجه جعل علامت و بی‌کیفیتی شویم قطعا نسبت به توقیف این محصولات اقدام خواهیم کرد.

رییس سازمان ملی استاندارد همچنین درباره‌ شعار ایسنا در نمایشگاه مطبوعات مبنی بر "صداقت؛ اعتماد، اعتبار" گفت: در مورد ایسنا 100 درصد مطمئن هستم که این سه مورد رعایت می‌شود؛ در عین حال در همه حوزه‌ها به همکارانم گفته‌ام که این موارد را رعایت کنند تا بتوانند فعالیت‌ها را بهتر انجام دهند.

پیروزبخت اظهار کرد: قطعا این موارد در ایسنا رعایت می‌شود و امیدواریم بیشتر هم رعایت شود، چرا که خبرگزاری ایسنا علاوه بر این‌که یک خبرگزاری معتبر در کشور است، با جوانان در ارتباط است که این موضوع، بسیار مهم است

وی در ادامه بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری مهر با اشاره بر اینکه نظارت بر لوازم خانگی و خودرو در طرح خرید اعتباری دولت به شدت زیر ذره بین استاندارد قرار گرفته است، گفت: با توجه به اینکه مردم استقبال گسترده ای از طرح خرید کالای اعتباری داشته اند، سازمان ملی استاندارد نظارت لازم را در این زمینه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: نظارت کافی بر بازار صورت خواهد گرفت تا اجحافی در حق مصرف کنندگان به لحاظ استاندارد نبودن کالاها صورت نگیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد کل کشور در ادامه بازدید خود از نمایشگاه مطبوعات در غرفه روزنامه های دنیای اقتصاد و آسیا حضور یافت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین