کد خبر: ۷۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه انتخاب لوزانو یا آناستازی به عنوان سرمربی تیم ملی 50 به 50 است، گفت: قرار با هر یک از این دو مربی چن مرحله ای خواهد بود تا متهم به قرارداد ترکمنچای نشویم.
محمدرضا داورزنی در حاشیه پنجمین روز نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری مهر به پرسش های مطرح شده در رابطه با آخرین رایزنی ها برای انتخاب سرمربی تیم ملی، نتیجه مذاکرات انجام شده با لوزانو و آنستازی گزینه های سرمربیگری تیم ملی، نحوه انعقاد قرارداد و انتخابات فدراسیون والیبال پاسخ داد.

گفتگوی خبرنگار مهر با رئیس فدراسیون والیبال به این شرح است:

* مذاکرات و رایزنی ها برای مشخص شدن وضعیت کادر فنی تیم ملی والیبال به کجا رسید؟
- تا به امروز حضور سیچلو در کادر فنی به عنوان کمک قطعی شده است، اما در مورد انتخاب سرمربی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

* طی روزهای گذشته مذاکراتی با لوزانو داشته اید، ظاهرا آنستازی هم جزو گزینه های موردنظر است. جمع بندی از صحبت هایی که با این دو مربی داشتید، چیست؟ آیا ممکن است گزینه ای به این دو نفر اضافه شود؟
- آنچه مسلم است انتخاب سرمربی تیم ملی از بین دو گزینه لوزانو و آنستازی انجام می شود. انتخاب هر یک از این دو نفر هم ۵۰-۵۰ است. ما یا لوزانو روی نیمکت تیم ملی خواهیم داشت یا آنستازی، اما اینکه در مورد کدام یک به جمع بندی نهایی برسیم، به ادامه مذاکرات بستگی دارد که در حال انجام است.

افشاردوست و خوش خبر به عنوان نمایندگان فدراسیون والیبال در لهستان پیگیر مذاکرات هستند، آنها با لوزانو مذاکره کامل داشته اند، تمرینات او را دیده و در جریان برنامه های موردنظر این مربی هم قرار گرفته اند، حتی برای مذاکره با این سیچلو هم از این مربی که در قطر بود خواستیم به لهستان برود تا رایزنی ها و مذاکرات نزدیک تر و دقیق تر انجام شود. باید بگویم روند مذاکرات با آنستازی هم در لهستان در حال پیگیری است.   این مربی نماینده تام الاختیار معرفی کرده است.

* مذاکرات تا به امروز چگونه پیش رفته و شرایط مربیان برای همکاری با والیبال ایران چگونه است؟
- واضح است که نسبت به چند سال گذشته شرایط همکاری مربیان با والیبال ایران تغییر کرده است. آنها شرط و شروطی می گذارند که ۲ سال پیش نداشتند و دلیل این موضوع تغییر شرایط تیم ملی ایران است. بعد از ولاسکو برای بسیاری از مربیان آمدن به ایران و قبول هدایت تیم ملی ما ریسک بود، با این حال عملکرد تیم ملی والیبال ایران طی ۳-۲ سال گذشته به گونه ای بود که خیلی از مربیان تراز اول دنیا نسبت به والیبال ایران توجه ویژه پیدا کردند و اعتقاد داشتند که ما شایسته حضور در المپیک هستیم و می توانیم برای المپیک ریو کسب سهمیه کنیم؛ هر چند برخی از مربیان به خاطر قراردادهایی که دارند نمی توانند فعلا با ما همکاری داشته باشند.

* معیار دقیق و اصلی شما برای انتخاب سرمربی تیم ملی از میان لوزانو و آنستازی چیست؟
-  باید مذاکرات تمام شود، به جمع بندی برسیم تا بتوانیم تصمیم بگیریم. نگرانی اصلی ما در مورد همکاری با کمک بود که با توجه به توافق صورت گرفته با سیچلو برطرف شده است. خوشبختانه لوزانو و آنستازی هیچ یک برای همکاری با سیچلو مشکلی ندارند و حتی از این موضوع استقبال هم کرده اند. از طرفی سیچلو هم برای قرار گرفتن در کنار هیچ یک از این دو مربی مشکلی ندارد؛ بنابراین از این حیث فاقد دغدغه شده ایم. تصمیم نهایی را باید در مورد سرمربی بگیریم، در این مورد بگویم انتخاب یکی از دو گزینه لوزانو و آنستازی به عهده خود ماست.

* در مورد مبلغ درخواستی برای همکاری با والیبال ایران، درخواست لوزانو بالاتر است یا آنستازی؟
- مبلغ همکاری مربیان تراز اول دنیا در کل ۵ درصد نسبت به یکدیگر بالا و پایین دارد. آنچه مسلم است بخشی از مبلغ توافق شده برای همکاری با سرمربی آتی تیم ملی والیبال منوط به حضور ایران در المپیک خواهد بود، همان گونه که در قرارداد همکاری با سیچلو این موضوع به صراحت قید می شود. قرارداد سیچلو کوتاه مدت نیست، اما در این قرارداد مبلغ توافق شده به صورتی قید می شود که مبلغی از آن منوط به المپیکی شدن والیبال خواهد بود.

* در این مورد بیشتر توضیح دهید؟ قرارداد همکاری با لوزانو یا آنستازی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال به چه صورت منعقد خواهد شد؟
- آنچه مسلم است با هر کدامیک از این دو مربی به توافق برسیم، قرارداد موردنظر را به صورت کوتاه مدت تا انتخابی المپیک منعقد می کنیم و برای ادامه آن هم معیارهای دیگری را لحاظ خواهیم کرد. در کل باید بگویم ۱- رفتن به المپیک و ۲- عملکرد تیم ملی والیبال در المپیک تعیین کننده ادامه همکاری با سرمربی جدید خواهد بود. تمام جوانب را در نظر می گیریم و به طور کامل و دقیق مذاکرات را ادامه می دهیم تا در نهایت متهم به قرارداد ترکمانچای نشویم.

* یعنی در صورتی که با آنستازی یا لوزانو به توافق برسید و این دو مربی نتوانند والیبال ایران را المپیکی کنند، ادامه همکاری میسر نخواهد بود؟
- به هر حال هدف ما در این مقطع زمانی برای مذاکرات و انتخاب سرمربی تنها المپیکی شدن است و به همین دلیل قرارداد سرمربی جدید به صورت مرحله ای و با شرط و شروط بسته می شود، حتی در مورد رقم توافق شده هم قید خواهد شد که بخشی از این مبلغ در صورت صعود به المپیک پرداخت می شود.

* دوره مدیریت شما به عنوان رئیس فدراسیون والیبال بهمن ماه به پایان می رسد، با توجه به حضور تیم ملی در مسابقات گزینشی و اینکه شاید تغییرات مدیریتی روی عملکرد تیم تاثیر بگذارد، ترجیح می دهید پیش از این رقابتها انتخابات برگزار شود یا به بعد از آن موکول شود؟
- طبق اساسنامه که دو ماه پیش از پایان دوره مدیریت ثبت نام کاندیداها انجام می شود. در مورد زمان برگزاری مجمع انتخابات این گونه است که وزارت ورزش در پایان دوره مدیریت چهارساله هر رئیس تا زمان برگزاری مجمع، امور کار را به سرپرست می سپارد. در حالی که اگر مجمع به موقع برگزار شود، نیازی به این جابه جایی ها نیست، بنابراین بهتر است که مجمع برگزار شود تا هر کسی انتخاب شد کار را پیگیری کند.

* شما برای انتخابات آتی کاندید می شوید؟
- تا ببینیم چه می شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین