|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۷۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
هرچند بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات نیز کار خود را در میان کارشکنی ها و شایعه سازی های برخی رسانه های مخالف دولت آغاز می کند اما طبق روال هر سال بازار سیاست بازاری داغ دغ است به ویژه وقتی پای انتخابات درمیان باشد.
چند روزی است نمایشگاه مطبوعات در مصلی مشغول به کار است و اهالی رسانه و قلم بدستان در مصلی تهران کنار یکدیگر جمع شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، نمایشگاه مطبوعات با بسیاری از نمایشگاه های دیگر تفاوت دارد؛ شاید به اندازه نمایشگاه کتاب بازدیدکننده نداشته باشد و یا به اندازه نمایشگاه های پوشاک از آن استقبال نشود، اما قطعا محل بسیار مناسبی برای گعده ها و اظهارات سیاسی است  و همواره مورد اقبال سیاسیون  بوده است.

هرچند بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات نیز کار خود را در میان کارشکنی ها و شایعه سازی های برخی رسانه های مخالف دولت آغاز می کند اما طبق روال هر سال بازار سیاست بازاری داغ دغ است به ویژه وقتی پای انتخابات درمیان باشد.

انتخابات و نمایشگاه مطبوعات

7 اسفند ماه انتخابات است و از امروز تقریبا همه چیز بر محور آن می چرخد ؛ از آنجایی که نمایشگاه مطبوعات فرصت مناسبی است برای گفت و شنود و البته پوشش خبری مناسب، چند روزی است مصلی محلی شده است برای اعلام کاندیداتوری و همچنین ارائه برنامه های انتخاباتی.

 از محمد غرضی که از مدت ها پیش زمزمه حضورش در انتخابات بود گرفته تا محسن هاشمی که این روزها نامش در میان لیست کاندیداهای حزب کارگزاران مشاهده شده و همچنین مرتضی اشراقی نوه امام (ره) همه  در اظهارتشان به نوعی حضور در انتخابات را وعده دادند.

قرار نیست حرف آنها را بزنم

محمد غرضی، وزیر اسبق نفت و کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با تائیید آنکه قصد دارد در این انتخابات مجلس شورای اسلامی  شرکت کند گفت: من نه عضو اصولگرایان و نه عضو اصلاح‌طلبان بودم. من جز انقلاب بودم و با امام زندگی کردم و هرگز در این لیست‌ها نبودم. مستقل ثبت‌نام می‌کنم و هر کس خواست رای می‌دهد. اگر خواستند مرا در لیستی قرار دهند من مشکلی ندارم، اما قرار نذاشته ام در مجلس حرف آن‌ها را بزنم. وی ترکیب مجلس را با قاعده اجتماعی قوی، با تضعیف چپ و راست تند و معتدل و با نیت‌های بهتر پیش‌بینی کرد.

فرقی نمی کند کجای لیست باشم

 محسن هاشمی از اعضای حزب کارگزاران در نشست خبری که در نمایشگاه مطبوعات داشت در رابطه با احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات مجلس گفت: اگر بنده مورد تایید مردم و فعالین سیاسی باشم، در شرایط حساس کنونی حضور پیدا می‌کنم. هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت کاندیداتوری برای انتخابات به عنوان سرلیست معرفی می‌شوید، گفت: اگر تشخیص این بود که در انتخابات حضور پیدا کنم هر کجای لیست که باشم خوشحال می‌شوم و اگر که نیازی به حضور بنده در انتخابات نباشد ان‌شاءالله در جاهای دیگر خدمت خواهم کرد.
شاید بیایم

حضور فعال خانواده امام (ره ) در عرصه انتخابات مسئله ای است که این روزها بسیار محل صحبت است و البته بسیاری  از طرفداران این خانواده منتظر حضور پررنگ تر آنان در عرصه سیاست هستند.

درحالی که گمانه زنی ها بیشتر حول محور حضور سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان می چرخد اظهارات مرتضی اشراقی نوه دختری امام (ره ) در رابطه با احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات مجلس، لبخند رضایت را بر لبان موافقان نشاند.

حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی در بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در رابطه با احتمال حضورش در دهمین انتخابات مجلس اظهار داشت : بزرگان سیاست، دانشجویان، تعدادی از طلاب و اهالی فرهنگ و رسانه از من درخواست کرده‌اند که برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اعلام کاندیداتوری کنم. وی ادامه داد:‌ ان‌شاء‌الله در زمان باقی مانده در این دو ماه جمع بندی می‌کنم و چنانچه به نتیجه‌ای برسم اعلام خواهم کرد.

البته گفت و شنودها با مرتضی اشراقی تنها ختم به گمانه ها در رابطه با انتخابات مجلس نشد بلکه از وی در مورد حضور سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان نیز سوال شد که وی اینچنین پاسخ گفت: ایشان در حال ارزیابی شرایط است و پس از جمع‌بندی نظر خود را اعلام می‌کند.

لیست مشترک با حامیان دولت

محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان و همچنین کاندید یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری که این روزهای به عنوان یکی از فعال ترین چهره ها در عرصه انتخابات مجلس شناخته شده است در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات بار دیگر از انتخابات پیش رو گفت:

عارف در مورد برنامه‌های اصلاح‌طلبان جهت ائتلاف با اصولگرایان معتدل و همچنین موضوع سرلیستی اصلاح‌طلبان، گفت: در حال حاضر بحث سرلیستی موضوعیت ندارد. مهم‌ترین مساله وجود انسجام است که ما در جبهه اصلاحات پیوند خوبی داریم و امیدواریم، هم خودمان و هم رقبایمان به انسجام خوبی برسند و در نهایت به دو لیست قوی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مجلس برسیم.

وی  توضیح داد: موضوع ائتلاف نسبی بین دو جریان اصیل کشور بدان معناست که مثلا 10 درصد از لیست‌ها مشترک باشند و در مجلس تعدادی مرتبط با دو جریان عمل کنند و کار را پیش ببرند. ما آمادگی‌مان را اعلام کردیم و هم‌اکنون نیز آمادیم نظراتمان را در مورد مشترکات در مورد دو لیست ارائه کنیم.

وی در مورد موضوع ارائه گزارش‌هایی خارج از مراکز چهارگانه برای تایید صلاحیت‌ها، گفت: قانون مرجع ارائه اطلاعات را برای بررسی صلاحیت‌ها مشخص کرده که با استناد به آن باید صلاحیت‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد که ان‌شاءالله بر اساس قانون عمل شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین