|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۷۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
«روزنامه‌ها باید واقعیت را بیان کنند. با پول بیت‌المال و پول حاکمیت علیه افتخار حاکمیت؟ با پول دولت علیه دولت؟ با پول مردم علیه مردم؟ اگر با پول مردم علیه راه مردم اقدام می‌کنید با اجازه چه کسی است؟»
اظهارات دیروز رئیس جمهور روحانی روایتی تلخ و گزنده از آنچه این روزها بر مطبوعات می‌گذرد بود. بسیاری از دلسوزان این حوزه سال‌های مدیدی است که زنگ هشدار را در این خصوص به صدا درآورده و تاکید نموده‌اند که برخی رسانه‌ها از جمله بعضی روزنامه‌های کشور به نام روزنامه‌نگاری و اطلاع رسانی در حقیقت هدف دیگری را دنبال می‌کنند.این رسانه‌ها در واقع از پول مردم و رانت اطلاعاتی سود می‌برند تا اولا تاریکخانه‌هایی که دایر نموده‌اند را همچنان پابرجا نگه دارند تا بتوانند ماموریت های مشخص را عملی سازند و ثانیا سعی می نمایند با تقویت و استمرار تکصدایی منافع مالی و سیاسی‌شان را حفظ و از دسترس منتقدان خارج کنند.این مسائل نکاتی است که بارها و بارها گوشزد شده است اما کو گوش شنوا؟! متاسفانه در طول سال‌های گذشته این هشدارها هیچ انگاشته شده‌اند و اگر هم در دوره‌ای نسبت به آن حساسیت ایجاد شده است سمبه دلسوزان آن چنان پرزور نبوده و راه به جایی نبرده است. حال که رئیس‌جمهور روحانی در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات به نکات مهمی در این خصوص اشاره نموده‌اند جای خوشوقتی است اما کافی و وافی نیست. رئیس دولت تدبیر و امید در بخش‌هایی از اظهارات خود گفته است:

«مگر قابل قبول است برخی از رسانه‌ها از تنبیه و توبیخ در امنیت باشند که هرچه می‌خواهند بگویند و گاهی به عنوان پلیس مخفی عمل کنند.»

«از برخی روزنامه‌ها می‌شود فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود و آبروی چه کسی می‌رود.»
«آن روزنامه‌ای ضدانقلاب است که وقتی آن را ورق می‌زنیم امید و اعتماد را از شما می‌گیرد.»

«روزنامه‌ها باید واقعیت را بیان کنند. با پول بیت‌المال و پول حاکمیت علیه افتخار حاکمیت؟ با پول دولت علیه دولت؟ با پول مردم علیه مردم؟ اگر با پول مردم علیه راه مردم اقدام می‌کنید با اجازه چه کسی است؟»

به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور روحانی دست روی نقطه درست و حساسی گذاشته است. نشان به آن نشان که دقایقی پس از نطق رییس جمهوری پروژه‌های جدید مخالفان علیه دولت و شخص حسن روحانی کلید خورد و همان پروپاگاندای رسانه‌ای معروف با رمز تاختن به رئیس‌جمهور آغاز شد. در واقع از آنجایی که حسن روحانی دست خود را داخل لانه زنبود کرد ضمیرخود را خیلی زود پیدا کرد و جیغ‌های بنفش آقایان بلند شد.

نگارنده معتقد است رئیس‌جمهور روحانی می‌بایست به صرف اظهارنظر و هشدار در این خصوص بسنده نکند و گام‌های دیگر را نیز بردارد. این دولت نشان داده اگر بخواهد با عزم جدی می‌تواند.

بسیاری از «نشد»ها را به «شد» تبدیل کند. این غلو یا مداحی نیست؛ رسیدن به توافق هسته‌ای با قدرت‌های غربی علیرغم تمام مانع تراشی‌های داخلی و خارجی و حفظ آن با وجود فشارهای پیدا و پنهان بر دولت اقدام کوچک و خفیفی نیست. چنین دولتی قطعا و یقینا می‌تواند پشت پرده برخی رسانه‌ها که به ظاهر کار رسانه‌ای اما در باطن به قول رئیس جمهور روحانی پلیس مخفی هستند و اصطلاحا پیشگویی می‌نمایند و اتفاقا نیز مصونیت نیز دارند را آشکار سازد.برخی بدنامی هایی که امروز گریبان جامعه رسانه ای و مطبوعاتی را گرفته منشایی مشخص دارد که رییس دولت به آن اشاره هایی داشته است.اگر قرار است نقد سالم صورت گیرد لازمه آن حضور رسانه پاک و شفاف است.رسانه ای که تنها کاور و ظاهری رسانه ای دارد و منبع مالی آن مشخص نیست نمی تواند نقد سالمی داشته باشد و قطعا آن رسانه مریض و آلوده است.والسلام.

منبع: آفتاب یزد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین