|
|
امروز: شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۱
کد خبر: ۷۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
بلومبرگ اعلام کرد که عربستان قیمت نفت صادراتی خود به بازارهای آسیایی را افزایش داده زیرا سود پالایشی در این منطقه افزایش یافته است.
به نقل وزارت نفت، عربستان قیمت نفت صادراتی خود را به آمریکا کاهش داده است تا بتواند سهم خود در بازار آمریکا را حفظ کند.

شرکت آرامکو عربستان قیمت شاخص نفت خام سبک عربی خود را برای بازار آسیا ٣٠ سنت افزایش داد، به گونه ای که رقم قیمت این شاخص یک دلار و ٣٠ سنت ارزان تر از شاخص نفت خام آسیا خواه بود. این افزایش بیش از برآورد کارشناسان است.

با این همه، این شرکت قیمت شاخص سبک عربی را برای صادرات به آمریکا ٢٠ سنت کاهش داد تا قیمت آن ٤٥ سنت بالاتر از شاخص نفت خام آمریکای شمالی باشد. قیمت شاخص میانی و سنگین ٢٠ سنت و قیمت شاخص فوق سبک نیز ١٠ سنت کاهش داشت.

سعودی ها بهای نفت صادراتی به مدیترانه و شمال غرب اروپا را نیز کاهش دادند. برای ماه سپتامبر، قیمت نفت صادراتی به شمال غرب اروپا یک دلار و ٣٥ سنت و قیمت نفت صادراتی به منطقه مدیترانه نیز ٥٠ سنت کمتر شد.

شرکت پالایشگر سوئدی پریم اعلام کرد که پس از دو دهه، برای نخستین بار یک محموله نفتی را از عربستان وارد کرده و شرکت لهستانی گروپا نیز به جای نفت خام روسی که به طور معمول وارد می کند، به تازگی یک محموله نفت عربستانی وارد کرده است.

داده های بلومبرگ نشان می دهد که تولید نفت عربستان در ماه اکتبر سال جاری میلادی به ١٠ میلیون و ٣٨٠ هزار بشکه در روز می رسیده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین