|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۷۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
اشرف بروجردی در پاسخ به این سوال که چقدر عدم همراهی آقایان در این زمینه موثر بوده است گفت : متاسفانه این یک فرهنگ شده و لازم است این فرهنگ و رویه به منظور دست یابی به یک رسالتی بالاتر تغییر کند و آن رسالت بالاتر دینمان هست.
 موضوع مشارکت زنان در عرصه انتخابات مسئله ای است که با توجه به نزدیک شدن به روزهای انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.



در این راستا عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت به شبکه اطلاع رسانی  تدبیر و امید گفت : در برهه هایی از انقلاب اسلامی، حضور زنان در عرصه سیاست کمرنگ دیده شده  و کمتر شاهد بودیم زنها به عنوان عضو اثر گذار و تصمیم گیر در عرصه سیاست حضور داشته باشند.

اشرف بروجردی ادامه داد : بر این اساس  زنان تلاش کردند اقداماتی را انجام دهند که حضور آنها در مدیریت کشور و در مقام قانون گذاری و پارلمانی حضوری معنادار و پررنگ باشد.

وی افزود : باتوجه به نزدیک شدن انتخابات و تلاش برای اینکه زنان بتوانند نقش اصلی را ایفا کنند به این جمع بندی رسیدیم که باید بر دامنه فعالیت های خود بیافزاییم و  خانم های رای آوری که جایگاه سیاسی مناسبی در استان  و شهرستان دارند را ترغیب وارد انتخابات شوند و به  عنوان نماینده عضو پارلمان شوند.

بروجردی همچنین بیان کرد : در جامعه اسلامی، ما نه به عنوان تاسی به دیگران بلکه به عنوان  یک رویکرد و رویه ، برای آنکه بتوانیم به دنیا ثابت کنیم جامعه اسلامی ما از جهت نوع نگاهی که به انسان دارد هیچ تفاوتی میان زن و مرد قائل نیست، وارد میدان می شویم وی ادامه داد : اما واقعیت آن است که وقتی وارد ماجرا می شویم می بینیم نگاه مردان با این دیدگاه بسیار متفاوت است و به وضوح حضور زنان را بر نمی تابند و در این میان برخی سبقه دینی  هم به آن می دهند.

اشرف بروجردی در پاسخ به این سوال که چقدر عدم همراهی آقایان در این زمینه موثر بوده است گفت : متاسفانه این یک فرهنگ شده و لازم است این فرهنگ و رویه  به منظور دست یابی  به یک رسالتی بالاتر تغییر کند و آن رسالت بالاتر  دینمان هست.

وی با اشاره به سخنان امام (ره ) گفت:  وقتی امام (ره) وارد کشور می شود یکی از جملات کلیدی که مطرح می کند آن است که «نقش زنان اگر بیشتر از مردان نباشد قطعا کمتر نیست». ایشان همچنین بیان کردند ،«زنان باید در اداره کشور مشارکت داشته باشند » بنابراین ما  باید طبیعتا به دنبال این فرهنگ سازی باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که در راستای این فرهنگ سازی آیا زنان اصلاح طلب و اصولگرا  قصدد ائتلاف دارند گفت:ائتلاف یک رویکرد  سیاسی است و نه فرهنگی و ما اگر بخواهیم وارد ائتلاف بشویم ائتلاف می تواند چیز خوبی  باشد به شرط آنکه نقاط اشتراکمان بیشتر از نقاط اختلاف باشد.

بروجردی ادامه داد: وقتی شما ائتلاف را مطرح می کنید منظور تفکری است که مقابل تفکر شماست و گرنه ما گروه ها و احزابی در درون اصلاح طلبان داریم که قطعا و بدون هیچ شکی با آنها ائتلاف می کنیم اما اگر فکر کنیم با گروهی ائتلاف کنیم که دیدگاه های متفاوت و متضاد دارند این ائتلاف معنای دیگری به خود می گیرد.

وی همچنین اظهار داشت:  ما در برهه فعلی می توانیم وحدت خود یعنی وحدت اصلاح طلبان را حفظ کنیم و همه با یک نگاه وارد عرصه انتخابات شویم. اما اینکه ممکن است با اصولگرایان بتوانیم به تفاهم برسیم در شرایطی که اختلافاتمان کم باشد شاید این احتمال وجود داشته باشد اما  در شرایط فعلی این چشم انداز را پیش رو نداریم ، بنابراین فعلا بحث ائتلاف با اصولگرایان البته اصولگرایانی که دیدگاه های تند دارند وجود ندارد.

اشرف بروجردی در پایان بیان کرد: مجلس آینده قطعا متفاوت با مجلس فعلی خواهد بود، اما اینکه به شرایط مطلوب دسترسی پیدا کنیم، کمی بعید به نظر می رسد .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین