کد خبر: ۷۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
روزنامه دی ولت گزارش داد، آتش زدن اقامتگاههای متقاضیان پناهندگی و حمله علیه این مراکز در آلمان در حال افزایش است و این روند موجب نگرانی حامیان حقوق پناهندگان شده است.
تارنما صدای آلمان (دویچه وله) در گزارشی به نقل از این روزنامه آلمانی افزود: آمارهای رسمی ای که اداره پلیس جنایی فدرال آلمان منتشر کرده است نشان می دهد جنایت علیه پناهجویان و متقاضیان پناهندگی در ماههای اخیر به شدت افزایش یافته است.
بر اساس این آمارها، دست کم 104 حمله خشونت بار علیه مراکز پناهندگی ثبت شده است که 53 فقره از آنها اقدام به آتش سوزی است. این در حالیست که آمارهای پارسال 28 فقره حمله خشونت بار را ثبت کرده بودند.
اولریخ لیلی (Ulrich Lilie) مدیر یکی از بزرگترین خیریه های مسیحی آلمان و اداره کننده اقامتگاههای متقاضیان پناهندگی به نام دیاکونی (Diakonie) می گوید 'ما شاهد یکی از بد ترین موجهای خشونت های نژادپرستانه در 20 سال گذشته ایم.'
حامیان حقوق پناهندگان می گویند که از میزان پایین پیگرد عاملان آتش سوزیها مستاصل شده اند.
لیلی می افزاید 'پیگرد مدام، سریع و موفق عاملین آتش سوزی کمک می کند تا از افزایش بیش از پیش خشونت جلوگیری شود.'
خشونت تنها دغدغه فعلی نیست. از ژانویه (دی 93) بیش از 630 اقدام جنایی علیه اقامتگاههای متقاضیان پناهندگی ثبت شده است که شامل جرائم آسیب به اموال، فتنه گری و پروپاگاند می شود.'
راهپیمایی روز 19 اکتبر (27 مهر) طرفداران پگیدا (PEGIDA) در شهر درسدن آلمان نشان داد که این جنبش سیاسی ضد اسلامی نگرانی در مورد افزایش مهاجران را دستاویزی برای کسب حمایت در بخشهایی از آلمان قرار داده است.
به گزارش ایرنا، آلمان به یکی از مقاصد اصلی مهاجران اقتصادی و پناهجویانی بدل شده است که از جنگ های عمدتا ایجاد یا تشدید شده توسط غربی ها در خاور میانه و افغانستان می گریزند. انتظار می رود تا پایان امسال بین 800 هزار تا یک میلیون پناهجو وارد آلمان شوند که حدود دو برابر سال های پیش است.
هجوم این پناهجویان موجب اختلافاتی در درون دولت ائتلافی آلمان شده و انتقادهای کم سابقه ای را نیز از مدیریت و رهبری مرکل از خارج و درون بلوک محافظه کار او برانگیخته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین