|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
بیژن نامدا زنگنه، میز وزارت ورزاتخانه های مختلفی را نیز تجربه کرده است از وزارت جهاد سازندگی آن روزها گرفته تا وزارت نیرو و وزارت نفت.
زنگنه با آغاز انقلاب فرهنگی در جهت اجرایی شدن آن به فعالیت پرداخته و بعد از تشکیل دولت شهید رجایی به سمت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد .
  بیژن نامدا زنگنه، میز وزارت ورزاتخانه های مختلفی را نیز تجربه کرده است از وزارت جهاد سازندگی آن روزها گرفته تا وزارت نیرو و وزارت نفت.

زنگنه در نقش معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

زنگنه با آغاز انقلاب فرهنگی در جهت اجرایی شدن آن به فعالیت پرداخته و بعد از تشکیل دولت شهید رجایی به سمت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد . از جمله اقدامات زنگنه در وزارت ارشاد اسلامی کوشش در جهت تشکیل مرکزی برای جمع‌آوری ، حفظ و نشر کلیه مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی بوده است.

زنگنه به عنوان اولین وزیر وزارت جهاد سازندگی

زنگنه اما در آبان ماه سال 61 و به دعوت جهاد سازندگی و با حکم آقای موسوی نخست‌وزیر وقت به عضویت شورای مرکزی این نهاد منصوب شد .



زنگنه در کابینه اول موسوی

وی در تاریخ 1 اسفند 62 به عنوان نخستین وزیر جهاد سازندگی از مجلس رأی اعتماد گرفت و تا تاریخ 30 تیر 1367 عهده‌دار این سمت بود.

زنگنه در وزارت نیرو


29 شهریور سال 1367 نیز زنگنه به عنوان وزیر نیرو از مجلس سوم رأی اعتماد گرفت . با پایان یافتن دولت میرحسین موسوی اما زنگنه به عنوان وزیر نیرو وارد دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی شد.



زنگنه در کابینه اول هاشمی رفسنجانی

در دولت اول آیت الله هاشمی از 196 رأی مأخوذه تنها 19 نماینده به وزارت وی رأی ندادند و 177 نفر دیگر از نمایندگان به وزارت وی در وزارتخانه نیرو رأی مثبت دادند .



کابینه دوم هاشمی رفسنجانی و حضور زنگنه

در دولت دوم آیت الله هاشمی ، بیژن نامدار زنگنه از مجلس چهارم 245 رأی برای تصدی پست وزارت نیرو گرفت . در آن مجلس هم تنها 12 نفر به او رأی منفی دادند.

مجلس ششم و رای اعتماد به زنگنه

بیژن نامدار زنگنه اگر در دولت اول حجت الاسلام خاتمی برای تصدی پست وزارت نفت از مجلس پنجم 213 رأی گرفته بود و 53 نماینده به او رأی ممتنع و مخالف داده بودند اما مجلس ششم که از قضا مجلسی هماهنگ با دولت حجت الاسلام خاتمی هم بود به او 166 رأی داد .




زنگنه در کابینه خاتمی

در آن مجلس 88 نماینده با وزارت او در پیچیده‌ترین و ثروتمندترین وزارتخانه کشور مخالفت کرده بودند.

زنگنه در دولت روحانی

زنگنه اما در دولت نهم و دهم با ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد جایی نداشت تا بالاخره به جز دولت اول، دولتی باشد تا او را دعوت به کار نکند.در دولت حسن روحانی نیز وی به عنوان وزیر نفت در میان هیاهو و مخالفت برخی نمایندگان مجلس با حمایت شخص حسن روحانی وزیر شد البته با ، با ۱۶۶ رأی موافق و ۱۰۴ رأی مخالف!و مخالفان وی این بار از عدد 100 گذشتند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین