کد خبر: ۷۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
دو طرف همچنان درباره مسئله اصلی که ماندن یا رفتن اسد است از یکدیگر بسیار بسیار دور هستند. ایران و روسیه خواستار آن هستند که اسد بتواند در انتخابات جدید شرکت کند با این حال کشورهای اروپایی و عرب بر این باور نیستند که اسد می تواند بخشی از هر گونه فرایند سیاسی باشد.
بلومبرگ ویو نوشت: وزیر خارجه انگلیس معتقد است مواضع ایران و عربستان درباره سوریه بسیاز از هم دور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید ،ایران و عربستان بارها در گفتگوهای دیپلماتیک وین درباره سوریه وارد درگیری لفظی شدند و ایران عربستان سعودی را به اقدامات تروریستی متهم کرد. این تنش ها گفتگوهای وین را درست در ابتدای آن با خطر رسیدن به بن بست روبرو کرد.

به گفته دو مسئول غربی، در این نشست نه ساعته، جواد ظریف وزیر خارجه ایران و عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان وارد درگیری لفظی شدیدی شدند که طی آن ظریف گفت اتباع عربستان سعودی مسئول حملات یازده سپتامبر بودند.

فیلیپ هاموند در گفتگو با بلومبرگ گفت وی محتاطانه خوشبین است که گفتگوهای وین که کری در راس آن قرار داشت بتواند به نتیجه برسد با این حال گفت موضع عربستان سعودی که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان آن را توصیف کرد نیازمند آن است که نیروهای ایرانی در آغاز فرایند سوریه را ترک کنند.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در این باره گفت البته این مسئله به طور واقع گرایانه ای قابل دستیابی نیست بنابراین هر اتفاقی که در آینده بیفتد کمی بر اساس حدس و گمان خواهد بود.

وی با اشاره به وقوع تنش در گفتگوها، گفت هیچکس از مذاکرات خارج نشد و این به خودی خود یک دستاورد قابل توجه است. هم برای ایرانی ها و هم سعودی ها ساده نیست که چنین گفتگوهای مستقیمی داشته باشند.

هاموند گفت دو طرف همچنان درباره مسئله اصلی که ماندن یا رفتن اسد است از یکدیگر بسیار بسیار دور هستند. ایران و روسیه خواستار آن هستند که اسد بتواند در انتخابات جدید شرکت کند با این حال کشورهای اروپایی و عرب بر این باور نیستند که اسد می تواند بخشی از هر گونه فرایند سیاسی باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین