|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۷۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
تحقیقات درباره سقوط هواپیمای روسی طولانی خواهد بود
گروه شوک: سقوط هواپیمای مسافربری روسی با 224 مسافر طی هفته گذشته سرتیتر خبرهای جهان بود. اکنون پس از گذشت چند روز تیم تحقیقاتی اعلام کرده که بررسی محتویات جعبه‌های سیاه این هواپیما زمان‌بر خواهد بود.

این درحالی است که بسیاری از کارشناسان علت سقوط هواپیما را یک حمله تروریستی دانسته‌اند و شواهدی ارائه داده‌اند که عاملی خارجی سبب انفجار و سقوط هواپیما شده است.
به گفته مقام‌های سازمان تصادفات هوایی روسیه این هواپیما قبل از برخورد با زمین بخاطر انفجار در آسمان تکه تکه شده است.

ناتالیا تروخاچوا همسر کمک خلبان این هواپیما نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها عنوان کرد همسرش تمام سعی خود را برای کنترل هواپیما کرده بود.

تیم‌های امداد تاکنون توانسته‌اند اجساد 170 نفر از قربانیان این حادثه را شناسایی کنند که اجسادشان به سن‌پترزبورگ منتقل شده است و جست‌وجوها برای یافتن اجساد دیگر قربانیان همچنان ادامه دارد. هواپیمای مسافربری ایرباس 321 روز شنبه گذشته از منطقه شرم‌الشیخ عازم سن‌پترزبورگ بود که 23 دقیقه پس از ترک فرودگاه این شهر در صحرای سینا سقوط کرد. گروه تروریستی داعش ادعا کرده است که این هواپیما را هدف حمله قرار داده و مسئولیت سقوط آن را می‌پذیرد.

صداهای مشکوک از کابین خلبان

مقام‌های امریکایی می‌گویند ماهواره نظامی امریکا گرمای زیادی ناشی از انفجار یک هواپیمای روسی را که در آسمان مصر سقوط کرده، دریافت کرده است.

یک کارشناس نظامی امریکا نیز که نخواسته نامش فاش شود می‌گوید: کارشناسان روسی یادآوری می‌کنند که از نوار ضبط شده در جعبه سیاه هواپیما صداهای مشکوکی را تنها لحظاتی قبل از انهدام آن در کابین خلبان می‌شنوند.

این درحالی است که فرضیه حمله تروریستی علیه هواپیمای روسی بر فراز صحرای سینا از سوی مقام‌های روسی رد شده است.

طی روزهای گذشته خانواده قربانیان برای شناسایی اجساد نزدیکان‌شان به پزشکی قانونی سن‌پترزبورگ مراجعه کرده‌اند. دو تن از مقام‌های امریکایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود می‌گویند فعالیت‌های ثبت شده بوسیله اشعه مادون قرمز نشان از وجود یک بمب و انفجار موتور این هواپیما دارد.
آنها ادعا کرده‌اند میزان گرمای شدید نشان دهنده یک انفجار در آسمان است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین