|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۷۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
سرمربی تیم ملی فوتبال امید گفـت: کار بسیار دشواری برای صعود داریم.
سرمربی تیم فوتبال المپیک ایران می گوید تورنمنت غرب آسیا کسب تجربه برای بازیکنان و اعضای کادر فنی این تیم بوده است.

محمد خاکپور در نشست خبری که امروز ظهر به همراه اعضای کادر فنی در ارتباط مسائل و اتفاقات تیم ملی امید برگزار شد، اظهار داشت: از باشگاه‌ها و مربیان لیگ تشکر می‌کنم که بازیکنان خود را در اختیار ما قرار دادند و به ما کمک بسیاری کردند. تمام تلاشمان را کردیم تا تیمی بهتر از مرحله اول داشته باشیم و تمرکز بیشتری بر روی کار قرار دهیم.

وی افزود: پس از اردوی هلند وارد تورنمنت غرب آسیا شدیم و هدفمان شبیه‌سازی مسابقات نهایی بود. دستاوردی که در این تورنمنت داشتیم این بود که بچه‌ها اعتماد به نفس خوبی کسب کردند و کادرفنی ما درس‌های زیادی گرفتند که می‌تواند آن درس‌ها به ما کمک کند. ما در حال‌ حاضر به اردوی امارات فکر می‌کنیم. متاسفانه تا به امروز عراق حضورش را در مسابقات تثبیت نکرده است، ولی با استرالیا 100 درصد است.

خاکپور ا‌دا‌مه‌ داد: بعد از امارات یک اردو در ترکیه خواهیم داشت ولی سعی می‌کنیم تمام نفراتمان را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم به هماهنگی خوبی برسیم. بعد از ترکیه اردویی در کیش یا در اهواز خواهیم داشت و اگر بشود فدراسیون کره شمالی را دعوت کنند با این تیم بازی انجام خواهیم داد و اردوی ما به پایان خواهد رسید و از دستاوردهایش استفاده خواهیم کرد.

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل المپیک ایران درباره حضور آریا هاشمی در این تیم، خاطر‌نشان کرد: این بازیکن کیفیت لازم را برای حضور در مرحله نهایی به همراه تیم ‌ملی امید نخواهد داشت.

وی درباره شرایط تیم امید در مرحله بعدی انتخابی المپیک نیز گفت: کار ما در مرحله نهایی سخت است. تیم‌هایی که در این مرحله حضور دارند قطعا به سختی کار کرده‌اند و ما کار بسیار دشواری را برای صعود به مرحله نهایی المپیک داریم. قطر همگروه ما میزبان است و سوریه نیز در ر‌قا‌بت‌های غرب آسیا نشان داد که تیم بسیار قوی است. علاوه بر این چینی‌ها لیگ بسیار قوی دارند. بنا‌بر‌این ما کار بسیار دشواری برای صعود داریم

محمد خاکپور افزود: ابتدا به خاطر اتفاقاتی که در مسابقه‌های غرب آسیا افتاد و من آن تصمیم را گرفتم از مردم عذرخواهی می‌کنم. دوم از آقای مایلی کهن و کاشانی معذرت می‌خواهم چون با آن تصمیم دل این دو شکست و بعد هم از بازیکنان و اصحاب رسانه بابت این اتفاق معذرت خواهی می‌کنم. هرچند چنین اتفاق‌هایی برای اصحاب رسانه خبرساز است ولی از اصحاب رسانه هم معذرت خواهی می‌کنم.

وی افزود: در یک کنفرانس در سال پیش گفتم که به دلیل اینکه تیم امید 40 سال به مسابقه‌های المپیک راه پیدا نکرده این است که تیم شخصیت ملی نداشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه امروز رییس فدراسیون فوتبال مصاحبه‌ای کرده و در آن اظهار داشته تغییر قرارداد خاکپور تنها در ارتباط با یک "واو" است گفت: از بهمن ماه سال گذشته درخواست کردم که قرارداد کادر فنی تیم امید نیز همانند تمام قراردادهای مرسوم در دنیا بسته شود و دو طرف مذاکره کننده بنشینند و حرف‌هایشان را بزنند و به تفاهم برسند. اما بعد از تعطیلات فروردین‌ماه قراردادی تنظیم شد که من اسم آن را قرارداد نمی‌گذارم چرا که کاملا یک طرفه بود. تنها چیزی که وجود نداشت تعهدات فدراسیون بود. 11 بند آن مربوط به تعهدات مربی بدون اینکه یک بند آن مربوط به تعهدات فدراسیون باشد بنابراین آن را رسمی ندانستم و امضا نکردم بنابراین در اردیبهشت ماه درخواست تنظیم قرارداد جدیدی داشتیم اما به بهانه‌های مختلفل این موضوع طول کشید تا رقابت‌های غرب آسیا آغاز شد. بنابراین حدود یک سال این مسئله طول کشید و من با استعفای خود صدایم را به گوش‌ها رساندم.

وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم کاری را که 40 سال است انجام داده‌ایم تکرار کنیم قطعا همان نتیجه قبلی که عدم صعود به المپیک است تکرار خواهد شد بنابراین باید نگاه ویژه‌ای به تیم المپیک وجود داشته باشد.

خاکپور با اشاره به اینکه تمام نکات لازم توسط مدیر تیم امید برای این تیم در نظر گرفته شده گفت: تا به امروز فدراسیون فوتبال کمک آنچنانی به تیم امید نداشته و نگاه ویژه‌ای به این تیم نکرده است. حرف رییس فدراسیون فوتبال برای ما سند بوده و ایشان قول دادند مفاد توهین آمیز قرارداد حذف شود. قرارداد جدیدی که تنظیم شده بود بررسی شد اما باز هم مسائلی در آن وجود داشت که باید اصلاح می‌شد. بنابراین درخواست کردیم تا مشاور حقوقی من و فدراسیون فوتبال بنشینند و بحث کنند و به این نتیجه لازم برسند. این اتفاق روز گذشته انجام شده و قرار است به زودی با توجه به تغییراتی که مد نظر قرار گرفته حتی اگر به قول ایشان همان یک "واو" است قرارداد امضا شود.

سرمربی تیم امید با اشاره به اینکه من خودم را با هیچ کس مقایسه نمی‌کنم گفت: اگر بخواهم ادای کسی را دربیاورم دیگر حرفم خریداری ندارد. من تنها درخواستم این بوده که شأن و وجاهت مربی ایرانی حفظ شود.

خاکپور در ارتباط با تعامل تیم فوتبال امید با تیم بزرگسالان در مورد دعوت از بازیکنان مشترک میان این دو تیم تصریح کرد: ما عملا تا به حال تعامل خود را با تیم بزرگسالان نشان داده‌ایم.

وی افزود: من امروز به فدراسیون 27 نفر را معرفی کردم و به هر کدام از این بازیکنان که در تیم ملی بزرگسالان نیاز باشد در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. ما همیشه به عنوان تیم دوم کشورمان سعی کردیم که بازیکنان‌مان را طوری تربیت کنیم که بازیکنان تقویت شوند.

خاکپور در پاسخ به اینکه چرا جلسه با کی‌روش برگزار نشده و آیا قرار است تعامل بین تیم ملی امید و بزرگسالان مد نظر قرار گیرد یا خیر اظهار کرد: اگر هزاران جلسه برگزار شود و عملا تعاملی وجود نداشته باشد فایده‌ای ندارد. ما با باشگاه‌ها تعامل خود را حفظ کرده‌ایم و تیم ملی بزرگسالان نیز هر زمان که بازیکنی خواسته آن را دراختیار گذاشته‌ایم. علاوه بر این با تیم ملی جوانان نیز در تعامل هستیم و بازیکنان تیم ملی جوانان را زیر نظر داریم در بحث تمرینی نیز همواره این تعامل را باشگاه‌ها داشته‌ایم. بازیکنان را با سلامت و آمادگی بدنی به باشگاه‌ها بازگردانده‌ایم. من حتی اگر کودکی 10 ساله مشورتی را ارائه کند قطعا اگر بتواند به من کمکی داشته باشد آن را لحاظ خواهم کرد.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شما بر چه اساس تیم امید را تحویل گرفتید که در پایان منجر شد به آن طریق استعفا دهید گفت: بیشترین انگیزه‌ای که من را در تیم نگه داشت، استعداد و تلاش بازیکنان است و توانایی که در کادر فنی می‌بینم باعث شد که من امیدوار باشم. تا یک ماه گذشته هیچ قراردادی به دست من نرسیده بود ولی وقتی قرارداد به دستم رسید آن بند خاص را دیدم و گفتم که شأن یک ایرانی بیشتر از این است که به خاطر پول بخواهد چیزی را امضا کند که طبق اصول و اعتقاداتش نباشد. من نخواستم اصول و اعتقاداتم را زیر پا بگذارم.

خاکپور با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم تیم بزرگسالان خوب و قوی داشته باشیم باید به تیم‌های ملی پایه رسیدگی کنیم، گفت: سیاست و استراتژی ما از همان روز اول این بود که هر تیمی بازیکنان خودش را در اختیار داشته باشد اما با توجه به بازی‌های رسمی اولویت‌بندی کنیم. ما در مرحله اول آزمون و جهانبخش را در اختیار گرفتیم و از فدراسیون فوتبال درخواست کردیم که آن‌ها را در اختیار ما قرار دهد و هم‌اکنون در این برهه زمانی قرار داریم و تیم ملی بزرگسالان دیدار رسمی دارد. قطعا این بازیکنان در اختیار تیم بزرگسالان خواهد بود چرا که ما در حال حاضر در اردوی تدارکاتی به سر خواهیم برد اما تیم ملی بزرگسالان بازی‌های رسمی خود را پیش‌رو خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی امید در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که گفت چرا موضوع را کامل شفاف‌سازی نمی‌کنید حداقل تعدادی از بندهایی که می‌گویید حل شده را برای ما بگویید اظهار کرد: شما در مورد صراحت لهجه صحبت کردید. من خود از افرادی هستم که صراحت لهجه دارم و هیچ وقت سعی نکردم که در لفافه صحبت کنم و همیشه سعی کرده‌ام حقیقت را بگویم. یکی از بندهایی که با آن مشکل داشتم، بند 13 بود که فکر می‌کنم هیچ کس این بند را قبول نمی‌کند. در آن بند گفته بود مربی پس از قطع همکاری نسبت به جایگاه تیم ملی امین بوده و نمی‌تواند هر گونه اظهار نظری منفی راجع به مسئولان فدراسیون، تیم و دیگر چیزها کند و در صورت عدم پایبندی به این قرارداد فدراسیون می‌تواند دو برابر این مبلغ را از مربی بگیرد و او را به کمیته انضباطی و اخلاق ارجاع دهد. اینکه در این بند نوشته شده است پس از قطع همکاری یعنی مادام‌العمر و این بند می‌گوید همیشه باید زبان‌مان بسته باشد و افکارمان را نیز ببندیم و این درست نیست. فکر نمی‌کنم هیچ کدام از شما دوستان رسانه‌ای هم حاضر باشید چنین بندی را قبول کنید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آینده نزدیک یک انسان مشخص نیست عکس هادی نوروزی، میلاد اسلامی و جوادی را بالا گرفت و گفت: فرض کنید که این اشخاص من هستم. من نمی‌خواهم که زیاد در چشم باشم و بیشتر دوست دارم که کارم را به نحو احسن انجام دهم چرا که اصلا مشخص نیست لحظه بعد زنده هستیم یا خیر. ممکن است هادی نوروزی باشم، جوادی یا میلاد اسلامی و هواپیمایم که از زمین بلند می‌شود، مشخص نیست که حتما سالم فرود بیاید. در کل من کم صحبت می‌کنم و امیدوارم که عذرخواهی من را از این بابت بپذیرید.

منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین