|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مقام های والا مقام ذکر است و شهدا در مقام ذکر به جایگاه رفیع شهادت می رسند.
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی عصر سه شنبه در سوگواره 'اشک روان بر کاروان قرآن' گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان فاجعه منا که در چهلمین روز عروج ملکوتی قاریان در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد افزود: مقام ذکر در مقابل غفلت، فراموشی و از یاد بردن خداوند و نعمت های اوست.

وی اظهار کرد: قاریان اعزامی به بیت الله الحرام(گروه باقرالعلوم آبادان) نیز به مقام ذکر دست پیدا کردند و به شهادت رسیدند و این والاترین مقامی است که به آن نائل آمده اند.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مرحله ای که این قاریان به آن رسیدند 'عند ربهم' است و مقام شهادت و ثواب نصیب آنها شد.

در این آیین که از طریق برنامه ویدیو کنفرانس در مصر هم پخش می شد همچنین رئیس جامعه قرآنی خوزستان اظهار کرد: 40روز از روزی که نخبگان و زبدگان قرآنی کشور با کمال تاثر و تاسف در جمع جان باختگان فاجعه منا جان خود را از دست دادند می گذرد و این سوگواره در گرامیداشت این عزیزان از دست رفته برگزار شده است.

مهدی دغاغله افزود: در این فاجعه اعضای گروه باقرالعلوم آبادان که به عنوان سفیران قرآنی برای شرکت در مناسک حج تمتع به بیت الله الحرام اعزام شده بودند جان خود را از دست دادند.
در این آیین تمبر ویژه جان باختگان کاروان قرآن فاجعه منا رونمایی شد.
همچنین خانواده های سه نفر از جان باختگان گروه باقرالعلوم به نام های امین باوی، محمدسعید سعیدی زاده و فواد مشعلی مورد تجلیل قرار گرفتند.

اعضای این گروه شامل امین باوی، فواد مشعلی و محمدسعید سعیدی زاده از آبادان، محسن حسنی کارگر از استان خراسان رضوی و حسن دانش از استان یزد بود.

فاجعه منا همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوءمدیریت و بی کفایتی مسئولان سعودی به وقوع پیوست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین