|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
وی ادامه داد: به همین دلیل خواهشمندیم همه مسافران که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، ویزا دریافت کنند که در آینده نزدیک مکانیزم دریافت ویزا را نیز اعلام خواهیم کرد.
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه به مسافران عتبات عالیات در اربعین توصیه کرد که هرچه سریعتر گذرنامه دریافت کرده و حتما ویزا بگیرند.

حسن قشقاوی روز سه شنبه  درباره تدابیر وزارت خارجه برای سفر در روز اربعین به کربلای معلی و نجف اشرف، گفت: به تمام کسانی که قصد سفر در این روز به عتبات عالیات را دارند توصیه می کنم هر کس گذرنامه ندارد، هرچه سریعتر آن را تهیه کرده و ویزا بگیرد چون مانند سال گذشته کسی نمی تواند بدون ویزا به عراق سفر کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل خواهشمندیم همه مسافران که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، ویزا دریافت کنند که در آینده نزدیک مکانیزم دریافت ویزا را نیز اعلام خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه با بیان این که این موضوع توسط وزارت کشور در حال پیگیری است، ادامه داد: صبح امروز نیز در جلسه ای که با حضور سفیر ایران در عراق در وزارت کشور تشکیل شد، تصمیمات خوبی گرفته شد و امیدواریم اعزام زایران به عتبات عالیات، با ساماندهی بیشتر از سال گذشته باشد.

** عربستان درباره دیه حادثه دیدگان منا هیچ اقدامی نکرده است

قشقاوی همچنین با یادآوری چهلمین روز فاجعه منا، گفت: دولت عربستان سعودی در بحث حادثه جرثقیل خوب عمل کرد و به سرعت اعلام کرد که چه شرکتی خاطی بوده و دیه حادثه دیدگان را نیز سریع پرداخت کرد.

وی افزود: اما با کمال تاسف در بحث منا علیرغم گذشت بیش از 40 روز از این حادثه هیچ اقدامی صورت نگرفته و حتی هنوز مشخص نیست که چه تعداد کشته شدند و به چه دلیل و چگونه این حادثه رخ داده است.

معاون وزیر امور خارجه گفت: دولت عربستان درباره دیه حادثه دیدگان منا نیز هیچ اقدامی نکرده است.



منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین