|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۸
کد خبر: ۶۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
امضاي اين توافقنامه در حاشيه سفر رسمي ادريس ديبي اتنو رئيس جمهور چاد به عربستان صورت گرفت که اين توافق به سازوکارهاي جذب خدمتکاران منزل از چاد و ديگر مسائل مربوط به آنها اشاره مي‌کند.
حکومت عربستان با امضاي توافقنامه‌هايي با چاد و سومالي از اين کشورها، خدمتکار منزل براي پولداران سعودي وارد مي‌کند.

 به نقل از روزنامه عکاظ، وزارت کار عربستان و وزارت کار چاد توافقنامه دوجانبه‌اي را امضا کردند که بر اساس آن عربستان از اين کشور آفريقايي، خدمتکار براي منازل پولداران سعودي وارد مي‌کند.

امضاي اين توافقنامه در حاشيه سفر رسمي ادريس ديبي اتنو رئيس جمهور چاد به عربستان صورت گرفت که اين توافق به سازوکارهاي جذب خدمتکاران منزل از چاد و ديگر مسائل مربوط به آنها اشاره مي‌کند.

از سوي ديگر سفير سومالي در رياض از احتمال باز شدن باب جذب خدمتکار منزل از اين کشور آفريقايي براي تامين بازار خدمتکار در منازل پولداران سعودي طي برهه آتي خبر داد. ظاهر محمود جيلي گفت در حال حاضر گفت‌وگوهايي با دستگاه‌هاي ذيربط در عربستان براي بررسي شروط لازم تحقق چنين مسئله‌اي انجام مي‌شود.

وي افزود هزاران سوماليايي در شهرها و استان‌هاي مختلف عربستان فعاليت مي‌کنند و در سفر اخير حسن شيخ محمود رئيس جمهور سومالي از سعودي، مسئله استفاده بازار عربستان از نيروي کار سومالي بررسي شد.

جيلي گفت در حال حاضر موضوع جذب خدمتکار منزل به عنوان مرحله نخست نيروي کار سومالي در عربستان بررسي مي‌شود.

اين در حالي است که گزارش‌هاي زيادي از بدرفتاري پولداران سعودي با خدمتکاران جذب شده از کشورهاي مختلف به ويژه اندونزي منتشر شده است تا جايي که برخي منابع از توقف اعزام خدمتکاران منزلي از اندونزي به عربستان خبر داده بودند.

اوايل سال جاري ميلادي، وزارت کار عربستان رسما باب جذب خدمتکار منزل از 15 کشور از جمله شيلي در آمريکاي جنوبي را باز کرده بود.

بر اساس اين تصميم، هزينه جذب هر خدمتکاري که وارد مي‌شود،‌بين 1500 تا 23 هزار ريال سعودي است .

وزارت کار سعودي اجازه جذب خدمتکار از کشورهاي الجزاير، تونس، سودان، مغرب، يمن، مصر، موريتاني، فيليپين، هند، پاکستان، بنگلادش، شيلي، تانزانيا،‌سريلانکا و ويتنام را صادر کرده بود.



منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین