|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
وزیر فرهنگ، هنر و میراث قطر در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشترکات دو کشور و روابط دیرینه دو طرف، گفت: امیر قطر همواره بر روابط بین قطر و ایران تاکید دارد.
علی جنتی روز دوشنبه در دیدار با حمد بن عبد العزیز الکواری که در حاشیه نهمین اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در مسقط انجام شد با بیان این مطلب افزود: امیر قطر همواره بر روابط بین قطر و ایران تاکید داشته و می گوید شاید ما با ایران درخصوص بعضی از مسائل اختلاف نظر داشته باشیم لیکن مشترکات ما بیشتر است.

این مقام قطری تصریح کرد که تاریخ و فرهنگ و منافع ما همسو با هم هستند.

وی خاطرنشان کرد من و جواد ظریف وزیر خارجه ایران در یک دانشگاه درس خوانده و فارغ التحصیل شدیم و رساله دکترای هر دوی ما در یک موضوع بود.

وزیر فرهنگ قطر با ابراز علاقه خود به کشور و مردم ایران گفت: من به ایران بسیار نزدیک هستم. وزیر فرهنگ قطر به سفر سال های گذشته خود به ایران و ملاقات با علمای کشورمان اشاره کرد.
وی روابط کشورش با ایران را خوب و ممتاز توصیف و ابراز امیدواری کرد دو کشور در جهت تعمیق روابط فرهنگی گام های بلندی بردارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار به روابط دیرینه دو کشور به ویژه در زمینه های فرهنگی اشاره کرد و گفت: چندین کتاب در مورد قطر در ایران به زبان فارسی تالیف شده است. علی جنتی همچنین از آمادگی ایران برای برگزاری نمایشگاه کتاب قطر در تهران خبرداد.

وی همچنین ضمن اعلام آمادگی ایران برای برگزاری هفته فرهنگی قطر در ایران، از همتای قطری خود دعوت کرد تا این رویداد فرهنگی و هنری را در آینده نزدیک در شهر اصفهان برگزار کند.
الکواری وزیر فرهنگ، هنر و میراث قطر در ادامه تاکید کرد که موضوعات مورد گفت و گو در زمینه توسعه و گسترش روابط فرهنگی با ایران را با جدیت دنبال خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین