|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۲
کد خبر: ۶۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: رویکرد وابسته کردن شهرداری ها به دولت در بلندمدت رویکرد مناسبی نخواهد بود.
هوشنگ خندان دل روز دوشنبه در نخستین همایش بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای سراسر کشور در مرکز همایش های بین المللی شهرداری قم، با بیان اینکه باید از وابستگی شوراها، شهرداری ها و دهیاری ها به دولت کاسته شود، تصریح کرد: اگر شرایطی را بوجود آوریم که راه حل کارها را فقط به کمک های دولتی منجر کنیم، راه حل مناسبی نیست.
وی خاطرنشان کرد: وابستگی به دولت افق خوبی را در پیش روی ما قرار نمی دهد باید در راهی گام برداریم که این نهادها را مستقل از دولت بنماییم و به گونه ای حرکت کرد که تعادل بین درآمدها و هزینه ها برقرار شود.
وی اظهار کرد: متاسفانه در مجموعه شهرداری ها بین سه تا پنج برابر حد موجود، نیروی انسانی وجود دارد و این امر موجب کمبود بودجه می شود؛ توجه داشته باشیم که اگر به این امر مراقبت نکنیم سبب می شود که اعتماد عمومی مردم را به خود از دست بدهیم.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: افزایش نیروی انسانی در این مجموعه ها مخاطرات دیگری را علاوه بر حقوق به همراه دارد و این امر موجب ناکارآمدی و سردرگمی برای ارباب رجوع و ایجاد نارضایتی نیز می شود.
خندان دل، از اعضای شوراهای اسلامی خواست تا در مقابل گسترش ساختارهای سازمانی و افزایش نیروی انسانی در حوزه خود حساس باشند و کسب رضایت مجموعه منطقه ای که نمایندگی آن را برعهده دارند برایشان اصل باشد.
وی تاکید کرد که شوراباوری مدت هاست در سطح کشور به وجود آمده است و این مساله نه تنها در قوانین که در رفتارهای مسئولان نیز مشاهده می شود و امور را باید هر چه بیشتر به مردم محول کنیم و این امر در شوراهای اسلامی شهر و روستا متجلی می شود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان کرد: اجرای امور توسط مردم روز به روز گسترش بیشتر می یابد و در این زمینه نیازمند هم اندیشی، مشارکت، هم افزایی و تعامل با یکدیگر هستیم.
از 117 هزار تن عضو در 38 هزار واحد شوراهای اسلامی سراسر کشور سه هزار تن از آنها زنان هستند، همچنین در شهرهای کشور 1230 واحد شورایی داریم که از 10 هزار تن عضو این شوراها 530 تن آنها زن هستند.
این همایش به مدت دو روز در سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی شهرداری قم با شرکت بیش از 300 تن بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای سراسر کشور برگزار شد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سید مهدی صادقی استاندار قم، یدالله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم و سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم نیز در این همایش حضور داشتند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین