|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
این نماینده مجلس افزود: احمدی‌نژاد می گفت من پول نفت را بر سر سفره ها می آورم و به جای اینکه پول نفت را بیاورد بستر ساز فساد شد. در جامعه افرادی هستند که نیازمند یک یورو هستند و اکنون کسی می گوید 2 میلیار یورو برای من پول خردی نبود.»
چهارمین و پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده متهم فساد نفتی در دادگاه انقلاب به دفاعیات بابک زنجانی اختصاص یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،بسیاری در این جلسات منتظر بودند زنجانی لیستی از اسامی همدست یا تسهیل کننده ای را فاش کند که بسیاری از مسولین پیگیری این پرونده از آنها به عنوان "افراد خاص"یاد کرده بودند.
رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس گفته بود: « قطعا افراد و مافیایی پشت سر زنجانی هستند که ساکت نیستند.» به گفته امیر عباس سلطانی، «افراد خاصی در پروند زنجانی مطرح هستند که نام 5 نفر از آنها مشخص شده که یا دستگیر شدند و یا آزاد هستند.»

دبیر کمیسیون انرژی مجلس همچنین اظهار کرده بود: « حداقل 50 الی 60 درصد افراد سیاسی خاص در پرونده زنجانی دست داشتند و تاکنون بابک زنجانی ثابت کرده است دهن‌اش قرص بوده و خطری نداشته است و چون حرفی نزده است خطری ندارد و قطعا اگر بابک زنجانی 4 کلمه حسابی می زد الان معلوم نبود کجا بود».

علی رغم انتظاراتی که به صورت طبیعی در روند محاکمه هایی این چنینی وجود دارد و به اعترافاتی از طرف متهم و افشای متهمان می انجاد در جلسات اخیر بابک زنجانی در دادگاه به جای شاکی نشست و نه تنها زبان افشاگری را فروبرد بلکه تلاش کرد تا با شعارهای سیاسی و بی ربط و انگ زدن به افشاگران پرونده، خود آنها را به مبارزه بطلبد و اینگونه خود را یک مبارز سیاسی نشان دهد.

این متهم به جای پرداختن به اصل مطلب که همان پرداخت طلب وزارت نفت است، گفت:«آیا سکوت و حمایت از خودی‌ها و تهمت به من به عنوان حرام‌خور و همچنین به رسانه‌ها و پرسنل وزارت نفت درست است و می‌توان آن 5.8 میلیارد را خورد.»

نحوه صحبت کردن او سفسطه آمیز و عوام فریبانه بود؛ طوری که که در آن هر پرسش را با پرسشی نامربوط دیگر پاسخ می داد. سوال اینجاست طفره رفتن، سکوت و سیاسی کاری هایی زنجانی و به مبارزه طلبیدن نهادهای رسمی دولت و تهمت زدن به آن ها، چه مفهومی دارد؟ کمال الدین پیرموذن نماینده مجلس به این پرسش به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید پاسخ می دهد. او گفت: بی تردید تاریخی ترین فساد از ابتدای انقلاب تاکنون باعث اعتمادسوزی در کشور شد. امروز جای شاکی و متشاکی در ایران عوض شد، متهم هم تمسخر جایگاه قانونی قوه قضائیه را کلید زد و هم به جای این که 2 میلیارد و 66 میلیون یورو مطالبات این کشور را پس دهد، غوغاسالاری و جنجال آفرینی را دامن زد.

به گفته پیرموذن، این که زنجانی اعلام کرده علیه بیژن نامدار زنگنه که همه ایشان را از پاک ترین و شجاع ترین افراد و خار چشم اختلاس گران می شناسند، سند ارائه می کنم ،همان سنگ بزرگی است که علامت نزدن است درست مانند چیزی که گفته است 2 میلیارد یورو برای من پول خردی بیش نیست.

او ادامه داد: «در هرحال همه این ها این واقعیت تلخ را می رساند که متهم از ناحیه ای قوی در حال حمایت شدن است که با غوغاسالاری ها و انگ زدن ها می خواهد از پس دادن بیت المال سرباز زند. تنها درخواست مردم و ما وکلای ملت از قوه قضائیه این است که به حواشی بها ندهند و در اسرع وقت و با جدیت هم به افشای اسامی فاسدین دولتی که همه آنها از دولت سابق هستند، همت گمارند و هم اینکه در اولویت این مبلغ کلان را به سفره جمهوری اسلامی برگردانند.

این نماینده مجلس افزود: احمدی‌نژاد می گفت من پول نفت را بر سر سفره ها می آورم و به جای اینکه پول نفت را بیاورد بستر ساز فساد شد. در جامعه افرادی هستند که نیازمند یک یورو هستند و اکنون کسی می گوید 2 میلیار یورو برای من پول خردی نبود.»

پیر موذن در پایان گفت: « افکار عمومی خواستار سه موضوع در این رابطه از قوه قضائیه هستند: یک: بازگشت 2میلیارد و 66میلیون یورو مطالبات اولیه که به تدریج افزایش یافت. دو: افشای آن اختلاس گرانی که در تامین اجتماعی یا فریفته شدند یا تبانی کردند و سوم: برخورد قاطعانه با بابک زنجانی که باعث ضربه زدن به سرمایه اجتماعی شد.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین