|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۶۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
صادقی قهاره خاطرنشان کرد: بابک زنجانی به جای پاسخ دادن به این سوال که منشا پولیت از کجاست، اصل منشا را زیر سوال می برد و این لفظ را منتفی می کند و می گوید منشا پول موضوعیتی ندارد که بازپرس و دادسرا می خواهد به آن بپردازد و من پشتوانه مالی دارم.
وکیل شرکت نفتی اچ کی با بی اساس و واهی خواندن اظهارات و ادهای بابک زنجانی در دفاعیات گفت: نسبت به بازگشت پول اصلا خوش بین نیستیم.

غلامحسین صادقی قهاره افزود: بابک زنجانی برای دفاع از خود از قبل محورهایی را ساخته و پرداخته است و سعی می کند آنها را به عنوان محورهای واقعی قضیه جا بیندازد و براساس نتیجه گیریی که از استدلالهای خودش می کند، قصد مخدوش کردن کیفرخواست خود را دارد که دادسرا علیه او صادر کرده است.

وکیل شرکت اچ کی با بیان اینکه این متهم نفتی چند موضوع را در قرائت دفاعایت مطرح کرده است، گفت: یکی از آن موضوعات مبنای کیفرخواست او بود که یکی از مبنای کیفرخواست این متهم نفتی، منشا پولی او است و آنچه که بازپرس در کیفرخواست علیه او مطرح می کند، این است که براساس منابع واهی بابک زنجانی مدعی داشتن امکانات مالی فراوان است در حالی که ثابت شده همه این منشاهای ذکر شده توسط متهم واهی و بی اساس است.

** متهم نفتی لفظ منشا پول را منتفی می کند

صادقی قهاره خاطرنشان کرد: بابک زنجانی به جای پاسخ دادن به این سوال که منشا پولیت از کجاست، اصل منشا را زیر سوال می برد و این لفظ را منتفی می کند و می گوید منشا پول موضوعیتی ندارد که بازپرس و دادسرا می خواهد به آن بپردازد و من پشتوانه مالی دارم.

وی اضافه کرد: این متهم نفتی می داند که کیفرخواست و توجه اتهام او این ادعای واهی است که او در مورد خلق پول دارد و وقتی منشا را مطرح کرده و می خواهیم به او تفهیم کنیم که خلق پول او نابجا بوده، او این موضوع را با موضوع پشتوانه مالی جابجا می کند و از آن سرباز می زند.

** متهم نفتی منکر بدیهیات شده است

وکیل شرکت نفت موضوع دیگر مورد بحث را تحویل محموله های نفتی عنوان کرد و گفت: او در قرائت دفاعیات، منکر بدیهیات شده و می گوید اصلا نفتی تحویل نگرفته ام و در حالی که شرکت نفت، نفت را به نیکو و نیکو آن را به شرکت اچ کی و اچی کی نیز آن را به شرکت ایزو که متعلق به بابک زنجانی تحویل داد، ولی او با این ادعا که نفت را تحویل نگرفته منکر بدیهیات شده است.

صادقی قهاره اضافه کرد: او نفت را تحویل گرفته و چندین صورتجلسه وجود دارد که این متهم نفتی قوبل کرده و اقرار دارد که نفت را تحویل گرفته است و حتی میزان بدهی آن نیز قید شده است.
به گفته وی، قرارداد با میلیاردر نفتی بسته شده در حالی که او مدعی است که اصلا نفتی به او تحویل داده نشده است.

وکیل شرکت اچ کی اضافه کرد: اگر وی نفتی تحویل نگرفته پس پول چه چیز را می خواهد پرداخت کند و بدهی کجا را می خواهد پس دهد.

** شرکت نفت ادعایی نسبت به میعانات گازی ندارد

کشتی ها و محموله های نفتی موضوع دیگری بود که صادقی قهاره به آن اشاره کرد و گفت: بابک زنجانی در جلسه دفاعیات موضوعاتی چون کشتی های بدون پرچم، کشتی های خزه زده اشاره کرد؛ شرکت نفت سه محموله نفتی نفت خام، نفت کوره و میعانات گازی را به او فروخته و راجع به نفت خام و کوره بحثی وجود ندارد چون نفت را به او داده و فروختیم و هیچ مشکلی هم نداشتیم.
وی با بیان اینکه همه مشتری نفت خام و کوره هستند، درباره میعانات گازی گفت: اما در خصوص میعانات گازی باید خریداری باشد که تکنولوژی استفاده از این میعانات را داشته باشد و از این رو این خریدار کم است.

صادقی قهاره اضافه کرد: شرکت نفت مطالباتی که از زنجانی دارد ادعایی نسبت به میعانات گازی ندارد چون همان زمانی که زنجانی از فروش این میعانات اظهار عجز کرد شرکت نفت آن را اعاده کرده و برگرداند و چون به خودمان مسترد شده و شرکت نفت خود این میعانات را فروخته است هیچ ادعایی نسبت به میعانات گازی ندارد.

به گفته وی، حرف هایی که بابک زنجانی در مورد کشتی ها بیان می کند وقت گیری برای دادگاه و مقداری به حاشیه رفتن و دور شدن از واقعیات است خصوصا اینکه مطرح می کند نفت را به چین تحویل داده ام و با فرمانده ارتش چین صحبت کرده ایم و از این دست موارد.

وکیل شرکت اچ کی اظهار داشت: قراردادی که با بابک زنجانی تنظیم شده براساس «اف او بی» است که در اسکله خارک محموله به او تحویل داده شد و دیگر مسئولیتی به عهده فروشنده نیست.

صادقی قهاره در خصوص چهار شماره حساب شرکت نفت که بابک زنجانی روز گذشته در ادامه دفاعیات خود در دادگاه مطرح کرده بود گفت: شرکت نفت با وجود همه مقررات و ضوابط فروش به او نفت فروخت چون این متهم ادعا می کرد در چنین و مالزی مخازن دارد و از ما خواست تا نفت را به او بدهیم و او نیز بفروشد.

وی اضافه کرد: اگر این متهم از انجام این کار عاجز بود باید اعلام می کرد که توانایی فروش نفت را ندارد تا شرکت نفت نیز به او محموله ای نمی فروخت.

صادقی قهاره تصریح کرد: امور بین الملل شرکت نفت، نفت را طبق ضوابط به کشورهای دارای پالایشگاه می فروشد نه به شرکت ها، اشخاص یا کشورهایی که پالایشگاه ندارد.

** سی تی سنتر زنجانی فقط یک زمین گودبرداری شده است

وکیل شرکت اچ کی با اشاره به ادعاهای بابک زنجانی در مورد شرکت های زیرمجموعه اش گفت: او در جلسه دادگاه می گوید در کشور تاجیکستان یک سی تی سنتر دارد که بخشی تجاری و بخشی اداری است و هرکس نداند فکر می کند این یک شرکت عظیم با تشکیلات وسیع است.

وی ادامه داد: اما براساس تحقیقات ما، زمینی مجانی در تاجیکستان به وی داده شده چون شرایط در آن کشور به گونه ای است که اگر کسی در آنجا عمران و آبادانی کند زمین رایگان به وی داده می شود؛ و او نیز این زمین را گودبرداری کرده وبه عنوان سی تی سنتر معرفی کرده است در حالی که یک زمین خالی گودبرداری بیش نیست.



منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین