|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۶۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
سیاوش آریا، فعال فرهنگی، با اعلام خبر درگذشت فرانک دوانلو گفت: این بانوی شاهنامه‌پژوه در درازای زندگی خود همواره پشتیبان جوانان بود و از هیچ کوششی در این راه دریغ نمی‌ورزید و با سازمان‌های مردم‌نهاد همکاری‌های فراوانی داشت.
فرانک دوانلو، شاهنامه‌پژوه، شامگاه دهم آبان‌ماه در خانه خود در شهریار تهران درگذشت. او افزون بر کار در زمینه «شاهنامه»، پژوهش‌هایی را نیز بر روی جشن‌های ایرانی انجام داده بود.

 فرانک دوانلو زاده 25 اَردیبهشت 1350 بود و از آثار چاپ‌شده او می‌توان از پارسی‌نگاشته شاهنامه فردوسی، رویدادهای تاریخ‌دار شاهنامه فردوسی، فرهنگ نام‌های ایرانی بر بنیاد شاهنامه فردوسی، راهنمای نمودار شاهنامه فردوسی دوره پیشدادیان و کیانیان، گات‌های زرتشت (متن تطبیقی بر پایه هشت برگردان پارسی)، همچنین کتاب زیر چاپ بانوان شاهنامه (ارنواز، شهرناز و فرانک) نام برد.

سیاوش آریا، فعال فرهنگی، با اعلام خبر درگذشت فرانک دوانلو گفت: این بانوی شاهنامه‌پژوه در درازای زندگی خود همواره پشتیبان جوانان بود و از هیچ کوششی در این راه دریغ نمی‌ورزید و با سازمان‌های مردم‌نهاد همکاری‌های فراوانی داشت. بانو دوانلو در زمینه جشن‌های ایرانی نیز پژوهش‌هایی را به سرانجام رسانیده بود که جُستارهای جشن مهرگان، جشن تیرگان و اِسپندگان، نمونه‌ای از آن‌ها به شمار می‌آید. او در زمینه ویراستاری نیز کار کرده بود. از دیگر فعالیت‌های فرهنگی وی کارهای اجرایی بود که در اواخر دهه 70 با بازدیدهای میدانی از یادمان‌های هخامنشی پارسه (تخت جمشید)، نقش رستم و پاسارگاد در اجرای چاپ چندین کتاب در این زمینه همکاری داشت.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین