|
|
امروز: شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۶۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
تحلیلگر انگلیسی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و گروه تکفیری صهیونیستی داعش همسو هستند.
سوکانت چاندان درباره همسویی اسرائیل و داعش گفت: میان رژیم نژادپرست و استعماری اسرائیل و داعش همسویی زیادی وجود دارد. هر دوی این رژیم‌ها، نژادپرست هستند. هر دوی آن‌ها خود را برگزیده خدا و بقیه را مستحق نابودی می‌دانند. مبارزه علیه هر دوی این رژیم‌ها و جنبش‌ها ، مبارزه‌ای به حق است که برای آزادی سرزمین‌های اشغال شده و مقابله با نژادپرستی است. متاسفانه رژیم‌های نژادپرست قدرت‌های غربی از جمله انگلیس و آمریکا از اسرائیل و داعش حمایت می‌کنند.

سوکانت چاندان افزود: آمریکا را باید پدر صهیونیسم در سراسر جهان دانست. البته به لحاظ تاریخی انگلیس جد صهیونیسم محسوب می‌شود. آمریکا انسان‌های بی‌گناهی را در سراسر جهان کشته است که نمونه‌های بارز آن در جنگ کره، ویتنام، عراق، افغانستان و لیبی است. اسرائیل به عنوان مهم‌ترین متحد آمریکا در منطقه خاورمیانه، هزاران کودک فلسطینی را قتل عام کرده است.

چاندان گفت: با توجه به ورود روسیه به سوریه و تقویت دولت بشار اسد و موفقیت‌های ارتش این کشور در جنگ علیه تروریست‌ها، آمریکا احساس خطر می‌کند و می‌ترسد جایگاه خود را در خاورمیانه از دست بدهد به همین علت نیز دوباره به دنبال این است که از طریق اسرائیل سلطه خود را بر منطقه حفظ کند. بنابراین می‌بینیم در هر زمانی اسرائیل متحد اصلی آمریکا بوده است تا منافع آن کشور تضمین شود.

سوکانت چاندان گفت: به نظر من آمریکا با حمایت از رژیم‌های متحد خود در منطقه همه قوانین بین المللی را نقض کرده است. آمریکا امکانات مالی و تجهیزات نظامی و تسلیحات در اختیار اسرائیل و عربستان سعودی و دیگر متحدان خود در منطقه می‌گذارد تا انسان‌های بی‌گناه را که نمی‌خواهند زیر یوغ آمریکا و اسرائیل باشند، بکشند و از بین ببرند. با وجود این، مردم منطقه به ویژه فلسطینیان همچنان در برابر ظلم و ستم اسرائیل و دیگر قدرت‌های نژادپرست منطقه ایستادگی کرده‌اند و به همین علت هم ما شاهد انتفاضه قدس در فلسطین هستیم.

چاندان افزود: متاسفانه رژیم آمریکا هرگز به مردم خود و خواسته‌های واقعی آن‌ها اهمیت نداده است. نظام حاکم در آمریکا همیشه به دنبال این استراتژی بوده است که بومیان این کشور را که صاحبان اصلی سرزمین آمریکا هستند نابود کند و این همان سیاستی است که تل آویو علیه ساکنان اصلی و بومی فلسطین به کار می‌گیرد. به همین علت وقتی آمریکا سالیانه میلیاردها دلار به بدترین رژیم و رژیم استعمارگر آپارتاید اسرائیل می‌دهد، کاملاً روشن است اولویت‌هایش چه چیزهایی است و این خود ماهیت واقعی نظام حاکم در آمریکا را نشان می‌دهد.

منبع: پرس تی وی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین