|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
منصوری آرانی دلیل مراجعه به کمیسیون ها برای تکمیل گزارش این چنین بیان کرد که : به هر صورت نمی توان تا شش ماه صبر کرد تا گزارشی ارائه شود و آن را به صحن منتقل کنیم.
پس از تصویب برجام قرار شد تا هیئتی برای نظارت بر نحوه اجرای آن در نظر گرفته شود؛ که طبق تصمیمات اتخاذ شده در خانه ملت، این وظیفه بر عهده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نهاده شد. 

نماینده مردم آران و بیدگل گفت : کمیسیون امنیت ملی و سیایت خارج طرحی را با حضور آقای کمالوندی و عراقچی بررسی می کند.

 غلامعباس منصوری آرانی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، بیان کرد: قرار است در جلسه کمیسیون این موضوع که چگونه نحوه اجرای برجام را رصد شود و چه تیمی در کمیسیون امنیت ملی و مجلس این موضوع را تعقیب کند مطرح  شود.  

وی ادامه داد : مسئله ای که مطرح است آن است که وزارتخانه های مختلف باید توضیحات خود را از تاثیر برجام و نحوه اجرای آن ارائه کنند. آرانی با بیان اینکه امروز آغاز طرح مباحث است گفت: مجلس موضوع نظارت بر برجام را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی واگذار کرده است و وزارت امور خارجه هر شش ماه باید یک گزارش، توسط وزیر، به کمیسیون ارائه کند و البته هر شش ماه نیز کمیسیون امنیت ملی باید گزارشی به صحن علنی ارائه کند. 

وی افزود: بدیهی است که برای ارائه گزارش به صحن، باید موضوع  در کمیسیون های مختلف پیگیری شود یعنی تاثیر برجام را در حوزه های اقتصادی ، نفت و انرژی هواپیمایی و مجموعه های مختلف تعقیب کند و به صورت مستمر این گزارشات اخذ،  تا در نهایت یک گزارش کامل در صحن قرائت شود. 

منصوری آرانی دلیل مراجعه به کمیسیون ها برای تکمیل گزارش این چنین بیان کرد که : به هر صورت نمی توان تا شش ماه صبر کرد تا گزارشی ارائه شود و آن را به صحن منتقل کنیم. 

نماینده اران و بیدگل خبر داد : مباحث  رسما از دیروز آغاز شد تا در کمیسیون به یک رای گیری و جمعبندی برسیم و بعد از آن می توان گفت ترکیب به چه صورت است. نمایندگان یکسری پیشنهادات ارائه دادند که در این رابطه صحبتهایی شد.

وی همچنین اظهار داشت : پیش نویس این موضوع اماده است که این پیش نویس صد در صد قابل تغییر است و بخشی از آن می تواند حذف شود. غلامعباس منصوری آرانی در پایان با بیان این که  همه پیشنهادات قرار است در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد گفت : باید دید خروجی نهایی کمیسیون چه خواهد شد.  

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین