|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
اساس دولت دبیر و امید بر پایه استفاده از تمام ظرفیت های کشور بدون توجه به گرایش های سیاسی مدیران است؛ لازمه تحقق این موضوع، ظرفیت پذیرش دیدگاه های متفاوت است؛ آنچه مسلم است مسئولانی که مخالف این خط مشی عمل کنند و اهداف دیگری در سر داشته باشند، مشمول تصمیمات اساسی خواهند شد.
ربیعی و قاضی زاده هاشمی
شایعه عجیب مشاجره دو وزیر و دخالت رییس جمهور به نفع یکی از آنها، بهانه تازه ای به مخالفان دولت داد تا از آنچه اختلافات درونی کابینه می خوانند، بهره برداری سیاسی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، بر اساس این شایعه، وزرای کار و بهداشت، در حاشیه نشست هیات وزیران، بر سر موضوع تجمیع بیمه‌ها، با هم مباحثه می کنند تا آنکه رییس جمهور سر می رسد و جانب وزیر بهداشت را می گیرد.

فارغ از آنکه چنین خبری صحت دارد یا خیر و اینکه از چه منبعی منتشر شده، آنچه حائز اهمیت است، برخی تصمیمات نادرست در رده های میانی دولت تدبیر و امید است که گاهی حرکت منسجم در جهت تحقق وعده های خود را با اخلال روبرو می کند.

اولا پرواضح است که اختلاف نظر کارشناسی در خصوص قریب به اتفاق موضوعات اساسی کشور میان مسئولان وجود دارد. دولت تدبیر و امید نه تنها تا کنون هرگز منکر این اختلافات فنی و کارشناسی نشده، بلکه اساسا یکدست بودن و نبود مباحثات فنی و کارشناسی را مفید هم نمی داند.

پر واضح است که طرح های کوچک و بزرگ و برنامه های ریز و درشت دولت در حوزه های مختلف در میان مسئولان بلندپایه کشور موافق و مخالف دارند؛ آنچه مهم است اینکه این اختلاف نظرها در مسیر درستی هدایت شده و در نهایت با خرد جمعی به تصمیمی سودمند برای کشور منتهی شوند.

رویه دولت تدبیر و امید تا کنون بر همین منوال بوده و تفاوت دیدگاه های فنی در میان مسئولان نه تنها موجب انشقاق نشده بلکه به انسجام بیشتر و تصمیمات سودمندتر منجر شده است.

اما در مورد اخیر، به نظر می رسد شیطنت هایی در کار است تا از این تفاوت دیدگاه ساده یک اختلاف درونی در دولت القا شود. منشاء این القائات، منبعی غیررسمی متعلق به یکی از رسانه های پرنفوذ مخالف دولت است که رویه پیشین آنها نشان داده برای القای چنین شایعاتی سرودست می شکنند.

چیزی که برای این منابع خبری وابسته به برخی نهادهای ثروتمند مهم است صرفا سوءاستفاده های سیاسی است؛ از این رو، توقعی نیست که این منابع به منافع ملی و صلاح مردم بیاندیشند؛ آنچه موجب تعجب و شگفتی است نفوذ جریان کوچکی در بدنه میانی برخی ارگان های دولتی است که ظاهرا همکاری تنگاتنگی با این مخالفان دولت دارند.

ناگفته پیداست که درز چنین شایعاتی، با آب و تاب دادن به آن و مبالغه اغراق آمیز و حتی تلفیق راست و دروغ با هم، بدون همکاری برخی دست های پنهان درون ارگان های دولتی امکانپذیر نیست. در این بین، متاسفانه برخی مسئولان نیز به سبب ذهنیت نادرست خود برای ارتقای جایگاه مدیر بالادستی شان در اذهان مردم، با این جریان همکاری می کنند.

نتیجه این فرآیندها در نهایت القای وجود اختلاف و دودستگی در دولت و ارضای سیاسی جریانات نفوذی مخالف مشی کلی دولت تدبیر و امید است. این جریان متاسفانه در ماه های گذشته نیز با شلوغ کاری در خصوص برخی اقدامات وزرا و معاونین رییس جمهور، ضمن تلاش مرموزانه برای تخریب تعدادی از اعضای پرتلاش و محبوب کابینه، شایعاتی مانند احتمال کاندیداتوری برخی وزرای فعلی در سال 96 را هم مطرح کرده بودند.

اساس دولت دبیر و امید بر پایه استفاده از تمام ظرفیت های کشور بدون توجه به گرایش های سیاسی مدیران است؛ لازمه تحقق این موضوع، ظرفیت پذیرش دیدگاه های متفاوت است؛ آنچه مسلم است مسئولانی که مخالف این خط مشی عمل کنند و اهداف دیگری در سر داشته باشند، مشمول تصمیمات اساسی خواهند شد؛ به دیگر سخن، چنین القائات و شایعاتی جایی در مجموعه دولت تدبیر و امید ندارد و همان گونه که پیش از این در موارد مشابه صورت گرفته، تکرار این شایعه سازی ها برخورد جدی با مسئولین متخلف را به دنبال خواهد داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین