|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
اسامی نویسندگان راه یافته به مرحله پایانی جایزه ادبی «گیلر» کانادا اعلام شد.
مارگارت اتوود، رمان‌نویس مشهور برنده بوکر به عنوان یکی از اعضای هیأت داوران جایزه «اسکاتیا بانک گیلر» پنج نویسنده را به عنوان برگزیدگان مرحله نهایی این جایزه 50 هزار دلاری معرفی کرد.

اتوود که برای سومین سال در این سمت قرار می‌گیرد، با اعلام اسامی پنج نویسنده انتخاب شده از میان 147 شرکت‌کننده گفت: می‌توانستیم فهرستی از 50 کتاب را اعلام کنیم، بنابراین اگر در این فهرست نیستید به معنای کوچک شمردن کارتان نیست. امسال کارهای بسیار قوی شرکت داده شده بودند و این کار ما را بسیار دشوار کرده بود.

مراسم معرفی نامزدهای نهایی بیستمین دوره «گیلر» 2013 صبح روز گذشته در تورنتو برگزار شد.

«اسی دروگیان»، رمان‌نویس معروف که این جایزه را در سال 2011 از آن خود کرد و امسال در کنار اتوود و «جاناتان لتم»، رمان‌نویس آمریکایی داوری «گیلر» را برعهده دارد، درباره نامزدهای امسال گفت: شما فهرستی کاملا بی‌نقص دارید، اما اگر یکی از اعضای هیأت داوران تغییر کند، لیستی کاملا متفاوت خواهید داشت، بنابراین این یک کار علمی دقیق نیست.

«دنیس باک» با سومین رمانش «بازگشت به خانه» و «لین کودی» با مجموعه داستان کوتاه «رفتن به جهنم» موفق شدند به مرحله نهایی این جایزه راه پیدا کنند. دیگر نامزدهای نهایی «گیلر» 2013 «کریگ دیویدسون» با رمان «شهر آبشار»، «لیزا مور» با کتاب «گرفتار» و «دن ویلتا» با رمان «خدمتکار شیاد» هستند.

برنده نهایی این جایزه مهم کانادایی روز پنجم نوامبر طی مراسمی در تورنتو معرفی می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین