|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۶۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
در حالی که تجار نگران افزایش واردات کالا به کشور در پسا تحریم هستند وزیر صنعت از اجرایی شدن جلوگیری واردات کالا های مصرفی از آمریکا خبرداد.
چند ماهی میشود که افزایش واردات پس از رفع تحریم ها به دغدغه تجار تبدیل شده البته دولت نیز بارها اعلام کرده که سیاست دولت در شرایط پسا تحریم افزایش صادرات و جلوگیری از واردات بی رویه است.

در کنار این موضوع چندی پیش مقام معظم رهبری در نامه ای به رییس جمهور پیگیری همه جانبه اقتصادمقاومتی، تقویت تولید ملی، جلوگیری از واردات بی‌رویه و پرهیز از واردات مواد مصرفی از آمریکا را مطالبه کردند.

اگر چه در این چند سال واردات از آمریکا چشمگیر نبوده اما بر اساس آمار گمرک در نیمه نخست سال جاری 19 هزار و 698 تن کالا به ارزش 37 میلیون و 270 هزار دلا راز آمریکا به ایران صادر شدو این میزان واردات از این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ز نظر وزنی 120.75 درصد افزایش و از نظر ارزشی 39.20 درصد کاهش را نشان میدهد.

این در حالی است که به گفته کرباسیان رییس کل گمرک ایران تا کنون محدودیتی در رابطه با ممنوعیت واردات از هیچ کشوری اعلام نشده و تنها واردات کالا از رژیم صهیونیستی ممنوع است.

وی معتقد است که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا هیات دولت حتما تصمیماتی را اتخاذ کرده و به گمرک ابلاغ می کند.

این گزارش می افزایدمحمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت در تازه ترین اظهارات خود گفت: الزاماتی که مقام معظم رهبری در نامه به ریاست جمهوری در خصوص برجام فرموده‌اند و مربوط به فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و در خصوص تولید ملی، توانمند سازی، اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی آمریکایی است را طی بخشنامه ای اجرایی می کنیم.

گفتنی است در نیمه نخست سال جاری کالاهایی مانند مکمل های غذایی،تخم سبزیجات برای کشت ،اسپرم گاو،جو،انواع داروها و واکسن ها و دستگاه های پزشکی از آمریکا به ایران صادر شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین