|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از رونمایی از سرود وطن، سرود 120 نفره اعضای سرود این کانون، همزمان با سفر هیات دولت تدبیر و امید به این استان خبر داد.
مهدی جمال روز شنبه به ایرنا گفت: سرود وطن توسط 120 نفر از اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری به سرپرستی اسماعیل فتاحی کیاسری به عنوان شاعر و آهنگساز، تدارک دیده شده است و در میزبانی از دکتر روحانی فرزند استان سمنان در سفر کاروان تدبیر و امید رونمایی و اجرا می شود.
وی افزود: این سرود در وصف ایران اسلامی، وطن عزیزمان سروده و آهنگسازی شده است که در سفر رییس جمهوری به سمنان توسط 120 عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می شود.
وی ادامه داد: اجراکنندگان سرود وطن را اعضای کودک و نوجوان مجتمع فرهنگی هنری و مراکز شماره یک و دو سمنان، سرخه و مهدی شهر تشکیل داده اند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به احیای کارگاه سرود در مراکز فرهنگی هنری این کانون گفت: در انتخاب متن و اجرای این سرود به جنبه های حماسی، توصیفی، ملی و وطنی توجه شده است.
شاعر و آهنگسار سرود وطن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان نیز اجرای سرود را یکی از بخش های برنامه مناسبتی در جشن ها و مراسم ها دانست و افزود: در اجرای سرود وطن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، به هماهنگی اعضا، انتخاب متن، ارتباط محتوایی متن با وطن دوستی و شرایط سنی مخاطبان توجه شده است.
اسماعیل فتاحی کیاسری خاطرنشان کرد: برای اجرای این سرود در فضای فرهنگی کانون پرورش فکری، از بین اعضای دختر و پسر نوجوان پنج مرکز، به شکل داوطلبانه گروهی تشکیل شد و پس از آزمایش صدا و انتخاب اعضای مستعد در گروه، امتحان و تمرین متن، گروه تک خوانی انتخاب شدند و برای آمادگی سرود چهار ماه تلاش شده است.
محمد وکیلی استاندار سمنان نیز از نحوه اجرای گروه سرود 120 نفری اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که قرار است در زمان سفر دکتر روحانی، رییس جمهوری اجرا شود، بازدید کرده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین