|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
پرونده هفته دهم لیگ ‌برتر با درخشش سرخابی‌های پایتخت در آستانه رویارویی حساس دو تیم بسته شد؛ جایی که استقلال نصف جهان را روی سر قهرمان لیگ ویران کرد و پرسپولیس هم در تهران قوی سپید را کباب کرد تا نوید یک دربی جذاب به طرفداران دو تیم داده شود.
جنون گل در اين هفته را تبريزي‌ها به خوبي لمس كردند؛ جايي كه خاطرات تلخ هفته پاياني فصل قبل يك بار ديگر براي‌شان تداعي شد و اين بار به جاي نفت، ذوب‌آهن بود كه بازي 4 بر يك را در 10 دقيقه پاياني 4 - 4 كرد تا توني اوليويرا از خجالت سر درد بگيرد. جنگ آبي‌هاي خوزستان را شاگردان عبدا... با اقتدار به سود خود خاتمه دادند تا شگفتي‌هاي اين تيم با قرار گرفتن در جايگاه دوم جدول ادامه پيدا كند. نفت علي منصور در مشهد دومين برد متوالي را مقابل پديده به ثبت رساند تا كاملاً از بحران خارج شود. با گل‌هاي به ثمر رسيده در اين هفته مي‌توان گفت فوتبال‌دوستان كاملاً از ديدن گل سيراب شدند.

تيم هفته: استقلال تهران
صدرنشين ليگ در حساس‌ترين بازي هفته موفق شد نزديك‌ترين تعقيب‌كننده خود و مدافع عنوان قهرماني را در نصف جهان به سيخ بكشد! گل زودهنگامي كه روي اشتباه دروازه‌بان ميزبان رقم خورد، راه را براي برد رؤيايي استقلالي‌ها آن هم بعد از 3 هفته پرتنش هموار كرد تا آنها در آستانه دربي 81 پايتخت فاصله خود با مدعيان قهرماني را بيشتر از قبل كنند. اين برد بيشتر از هر چيزي روحيه بازيكنان تيم را براي حساس‌ترين بازي فصل بالا برد، به همين خاطر حالا شانس برتري آبي‌پوشان برابر رقيب سرخپوش حداقل روي كاغذ بيشتر است تا آنها با اعتماد به نفس بالاتري وارد زمين شوند.
فلاش‌بك
تراكتورسازي مي‌توانست روند رو به رشد خود را ادامه بدهد اما خواب 10 دقيقه‌اي برابر ذوب‌آهن كاخ آرزوهاي اين تيم تبريزي را فرو ريخت تا آنها بار ديگر در خانه دو امتياز ارزشمند را از دست داده و در جايگاه ششم جاخوش كنند، در حالي كه مي‌توانستند سوم باشند.
مربي هفته: پرويز مظلومي
با وجود مشكلات فراواني كه داشت، توانست بهترين تركيب ممكن را روانه جدال با مدافع عنوان قهرماني و نزديك‌ترين تعقيب‌كننده خود بفرستد تا بردي شيرين و رؤيايي را در كارنامه‌‌اش به ثبت رسانده و در آستانه دربي از زير بار انتقادات فرار كند. پرويز مظلومي اين بار برخلاف چند بازي گذشته هوشيار نشان داد و با اعتماد به جوانان حاضر در تيمش توانست يكي از بهترين نتايج خود در تقابل با سپاهان در اصفهان را به ثبت برساند تا روحيه استقلالي‌ها براي مصاف سنتي با پرسپوليس دو چندان شود. حالا سوبله چوبله با اعتماد به نفس بيشتري تيمش را مهياي دربي روز جمعه خواهد كرد، به اين اميد كه يك بار ديگر طعم برد در اين مصاف را بچشد.
فلاش‌بك
توني اوليويرا باز هم نتوانست مانع غرور كاذب تراكتوري‌ها شود و برد 4 بر يك را ظرف 10 دقيقه با تساوي 4 - 4 عوض كرد تا از شدت عصبانيت تا مرز سكته پيش برود. پيرمرد پرتغالي براي دومين بار بود كه با چنين لحظات سختي در فوتبال ايران روبه‌رو شد.
بازيكن هفته: بختيار رحماني
هر كاري از دستش برمي‌آمد، انجام داد تا تراكتورسازي سومين برد متوالي خود را جشن بگيرد. دو گل زد، يك پاس گل به سروش رفيعي داد و در طول 90 دقيقه بازي با ذوب‌آهن بارها مدافعان مهمان اصفهاني را آزار داد اما تمام زحمات اين بازيكن با بي‌خيالي مدافعان تراكتور نقش بر آب شد تا تنها آه و حسرت براي بختيار باقي بماند. مرد همه كاره ميانه ميدان تبريزي‌ها با وجود توقف تيمش در خانه استحقاق انتخاب به عنوان بازيكن هفته را داشت چون بهترين نمايش ممكن را ارائه داد، به همين خاطر با وجود گزينه‌هاي ديگري كه براي انتخاب در دسترس بود، بختيار رحماني بازيكن‌ برتر هفته دهم لقب گرفت.
فلاش‌بك
محسن يوسفي بازيكن‌ برتر هفته قبل اين بار نتوانست مانع شكست تيمش شود چون در اوج بدشانسي مصدوم شد تا مصاف حساس تيمش برابر نفت را از دست بدهد. چه بسا اگر يوسفي آماده در تركيب پديده حضور داشت، مشهدي‌ها طعم باخت را نمي‌چشيدند.
دروازه‌بان هفته: سيدمهدي رحمتي
اگر استقلال توانست يكي از بهترين بردهاي تاريخ خود برابر سپاهان را در اصفهان جشن بگيرد، به اين خاطر بود كه سيدمهدي رحمتي يكي از بهترين نمايش‌هاي خود را ارائه داد و بارها مهاجمان ميزبان را ناكام گذاشت. دروازه‌بان استقلال چه در نيمه اول و چه در نيمه دوم بارها با سيوهاي بدون نقص خود تيمش را از گل خوردن نجات داد تا در آستانه دربي آمادگي‌‌اش را به رخ همگان بكشد. با نمايشي كه از رحمتي در اصفهان ديديم، مي‌توان گفت مهاجمان پرسپوليس فردا كار سختي براي گل زدن به اين گلر خواهند داشت.
فلاش‌بك
محمدرضا اخباري گلر‌ برتر هفته قبل اين بار مقابل مهاجمان ذوب‌آهن 4 بار دروازه‌‌اش باز شد تا يكي از بدترين نمايش‌هاي ممكن را از اين دروازه‌بان مستعد و آينده‌دار ببينيم. گلر تراكتور حداقل روي دو گل از 4 گل دريافتي مي‌توانست عملكرد بهتري از خود نشان دهد.

چهره هفته: يحيي گل‌محمدي
كمتر كسي بعد از گل چهارم تراكتور اميد داشت كه ذوبي‌ها به بازي برگردند اما سرمربي جوان و باهوش اصفهاني‌ها بدون اينكه از چيزي بترسد، تصميم ريسكي گرفت و با ميدان دادن به 4 مهاجم تيمش كاري كرد كارستان. يحيي كه خوب مي‌دانست شكست 5 يا 6 بر يك با 4 بر يك تفاوتي ندارد، به محض اينكه گل چهارم را دريافت كرد، در تصميمي جالب توجه (كه مي‌تواند براي ساير مربيان درس محسوب شود) تغيير تاكتيك داد و با ميدان دادن همزمان به هر 4 مهاجم تيمش از سيستم 4-2-4 در دقايق پاياني استفاده كرد تا در كمتر از 10 دقيقه شكست پرگل 4 بر يك را با تساوي 4 - 4 عوض كند؛ نتيجه‌اي كه كمتر از برد براي ذوبي‌ها نيست.

فلاش‌بك
حمزه يونس چهره هفته قبل در مصاف با ذوب‌آهن هر چه تلاش كرد باز هم گلزني كند، نتوانست تا با همان يك گل زده در جدول گلزنان ليگ ‌برتر باقي بماند؛ گلي كه گران‌ترين گل تاريخ ليگ ‌برتر محسوب مي‌شود.

گل هفته: سروش رفيعي به ذوب‌آهن
در پرگل‌ترين بازي هفته كم گل زيبا ديده نشد اما در بين تمامي آنها گل سروش رفيعي چيز ديگري بود. هافبك ريزنقش و تكنيكي تبريزي‌ها وقتي در گوشه محوطه جريمه موقعيت را براي شوتزني فراهم ديد، به زيبايي توپ را در كنج دروازه حريف اصفهاني قرار داد تا اين گل او جزو كانديداهاي برترين گل ماه و فصل ليگ‌ برتر قرار داشته باشد. علاوه بر گل سروش رفيعي در اين هفته مي‌توان از گل احسان پهلوان به تراكتورسازي، فرشيد اسماعيلي و جابر انصاري به سپاهان، كاوه رضايي به تراكتورسازي و رحيم مهدي زهيوي به استقلال اهواز هم به نيكي ياد كرد؛ گل‌هايي كه هر كدام‌شان لياقت انتخاب شدن به عنوان گل هفته را داشتند چون هم ظرافت داشتند و هم زيبايي.

فلاش‌بك
پرو پييچ، مهاجم كروات استقلال، كه هفته قبل گل زيبايي را وارد دروازه استقلال خوزستان كرد تا تيمش از شكست فرار كند، اين بار در اصفهان و مقابل سپاهان مجالي براي هنرنمايي پيدا نكرد تا 90 دقيقه روي نيمكت شاهد برد شيرين تيمش باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین