|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۶۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
رئیس سازمان پدافند غیرعامل در خصوص نرم‌افزار تلگرام گفت: این نرم افزار هم یک فرصت بوده و هم یک تهدید و از این رو باید تمهیدات لازم در خصوص آن اتخاذ شود.
سردار غلامرضا جلالی امروز در حاشیه دیدار با آیت الله نوری‌همدانی در جمع خبرنگاران به موضوع فیلترینگ تلگرام اشاره کرد و گفت: این نرم افزار هم یک فرصت و هم یک تهدید است و از این رو باید از این دو دیدگاه به آن نگاه کرد.

وی گفت: از این باب فرصت است که به عنوان یک نرم افزار اطلاع رسانی همه از آن استفاده کرده و به تبادل اخبار و اطلاعات می‌پردازند اما از نظر تهدیدات هم تهدید فردی به شمار می‌رود و هم یک تهدید اجتماعی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به تهدیدات فردی فضای تلگرام گفت: در این زمینه باید گفت که یک سری اطلاعات شخصی روی شبکه‌ای ذخیره می‌شود که در کشور نبوده و در کشور دیگری این اطلاعات جمع آوری می‌شود.

سردار جلالی در خصوص تهدیدات اجتماعی شبکه تلگرام هم گفت:‌ در این زمینه نیز باید گفت که در واقع این فضا در اختیار صاحبان شبکه است و می‌توانند آن را به هر نوع که می‌خواهند سازماندهی کرده و افکار و ذهنیت مردم را به هر نحوی که می‌خواهند اداره کنند.

وی تاکید کرد: این نکته را باید توجه داشته باشیم که این موضوع به دست گرفتن افکار عمومی مردم به گونه‌ای تهدید آفرین است که می‌توانند در هر شرایطی از آن استفاده کرده و بهره برداری‌های لازم را ببرند.

سردار جلالی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که در این زمینه باید یک سری تمهیداتی وجود داشته باشد که هم حکومی و دولتی بوده و هم فردی و اجتماعی تا از این موضوع به نحو مطلوب استفاده شود.

منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین