|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
»
کد خبر: ۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
وزیر پیشنهادی دفاع بر ارتقای "جایگاه صنایع دفاعی" با همکاری بخش خصوصی تأکید کرد.

تدبیر و امیدمحسن صرامی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه روز گذشته مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار داشت: در این جلسه، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت حضور یافته و به تشریح برنامه‌ خود پرداخت.

وی ادامه داد: در این جلسه پیشنهاداتی مانند پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان، چگونگی ساختار و تجهیزات بخش بهداشت، بیمارستان‌های فرسوده و در اختیار قرار دادن  بودجه‌های پژوهشی به بهداشت و درمان خصوصاً برای بیماری‌های ام اس و همچنین در مورد بیمه‌ها، از جانب نمایندگان مطرح شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی بهداشت در مورد مشکلات حوزه دارو اطلاعات کافی در اختیار داشت، افزود: همچنین در این جلسه موضوع قاچاق دارو و قیمت روزافزون دارو مطرح شد و وزیر پیشنهادی بهداشت با ارائه راه‌حل‌هایی قول پیگیری این موضوع را داد؛ وزیر پیشنهادی بهداشت، راه حل این موضوع را، بومی‌سازی دارو و درمان در کشور عنوان کرد.

صرامی در ادامه گفت: اگر بومی‌سازی دارو و درمان در کشور انجام شود، ظرف یک سال سفره واردات دارو برچیده خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: وزیر پیشنهادی بهداشت در حوزه پیشگیری به موضوعاتی مانند غذاهای آماده‌ای که به صورت فرآورده‌های گوشتی وارد کشور می‌شود، اشاره کرد؛ وی اعتقاد داشت که نظارت دقیقی بر بنگاه‌های تولیدی مواد غذایی باید صورت گیرد.

همچنین حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس با اشاره به حضور حسین دهقان وزیر پیشنهادی دفاع در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار داشت: در ابتدای جلسه وزیر پیشنهادی دفاع دیدگاه‌های خود را درباره مسائل مربوط به حوزه دفاع و امنیت بیان کرد.

وی ادامه داد: نظر وزیر پیشنهادی دفاع این بود که رشدی که در گذشته داشته‌ایم، با پیشرفت بهتر و بیشتری ادامه پیدا کند؛ استنباط ما از اظهارات دهقان رونق بخشیدن به صنایع دفاعی کشور بود البته قرار شد که وی تا جایی که امکان دارد برای ارتقای جایگاه صنایع دفاعی از بخش خصوصی نیز کمک بگیرد.

نماینده مردم فلاورجان در ادامه با بیان اینکه تحصیلات وزیر دفاع پیشنهادی با بخش صنایع دفاعی نیمه مرتبط است، گفت: لذا جای امیدواری است که پیشرفت‌های وزارت دفاع بیشتر شود.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اظهارات نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان نیز نکاتی را در مورد صنایع هواپیماسازی و خروج پادگان‌ها از شهرها مطرح کردند و با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی دفاع زمانی معاون وزیر دفاع، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید نیز بوده است، لذا نظر نمایندگان اصفهان به وی مثبت بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین