|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۸
کد خبر: ۶۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
آخوندی ادامه داد: اما در عمل چه اتفاقی رخ داده است؟ باید یکبار دیگر تمام فرآیند مدیریت کشور را از چشم شهروندان نگاه کنیم. نباید نگاه ما از چشم سیاست‌مدارانه باشد، چراکه چشم سیاست‌مدارانه «عقاب‌گونه» و «از بالا به پایین» است.
وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی سایت خدماتی «شهراه» خبر داد و گفت: شفافیت اطلاعات، راه مبارزه با فساد است، ضمن اینکه تلاش می کنیم تا تمام اطلاعات را در اختیار تمام مردم ایران بگذاریم.

عباس آخوندی در پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی در تهران با بیان اینکه تاییدی که در مجلس انجام شد، در واقع تاییدی بر زحمات تمام همکاران وزارت راه و شهرسازی بود و نشان داد که خدمات همکاران من در وزارت راه دیده شده که این کمال افتخار را دارد.
 
 وی با بیان اینکه تمام افرادی که در حوزه های اقتصادی و اجتماعی کار کردند، بارها در مورد بهره‌وری صحبت کرده‌اند اما به نتیجه‌ای نرسیده ایم، افزود: باید وزارتخانه را در معرض دیدگاه مردم قرار دهیم، چراکه فقط موضوع، شفافیت نیست بلکه افزایش بهره‌وری و استفاده بیشتر از ثروتی است که مردم در اختیار ما قرار می دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما در ایران راجع به مسائل بنیادی صحبت کردیم، گفت: حقوق شهروندی، شهروندمداری و آزادی موضوعاتی است که در مورد آن صحبت شده و اخیرا هم قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در مجلس شورای اسلامی مطرح شده که بسیار خوب است.

آخوندی ادامه داد: اما در عمل چه اتفاقی رخ داده است؟ باید یکبار دیگر تمام فرآیند مدیریت کشور را از چشم شهروندان نگاه کنیم. نباید نگاه ما از چشم سیاست‌مدارانه باشد، چراکه چشم سیاست‌مدارانه «عقاب‌گونه» و «از بالا به پایین» است.

وی با تاکید بر اینکه باید یکبار دیگر از پایین به بالا به موضوع حقوق شهروندی نگاه کنیم، افزود: اینکه تمام خدمات ما در نهایت چقدر رفاه را برای مردم به دنبال دارد، موضوع مهمی است؛ بنابراین کارآیی را فقط در فرمول ریاضی نمی بریم بلکه این مهم است که مردم چقدر متوجه اقدامات ما شده اند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر یکبار دیگر تمام فرآیندها را از آخر به اول بررسی کنیم و خودمان را به جای شهروندان بگذاریم، متوجه می‌شویم که در چه بخشی مشکل وجود دارد.

آخوندی با اشاره به اینکه مهندسی معکوس به ما نشان می دهد که کار ما کجا گیر دارد، اظهار داشت: هیچ وقت نمی‌خواستم تا از واژه‌هایی مانند تکریم ارباب رجوع استفاده کنم، زیرا همین موضوع نشانگر نگاه بالا به پایین است، چراکه این انجام وظیفه است و موضوع تکریم نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام اطلاعات در اختیار مردم قرار گیرد، توضیح داد: اطلاعات فقط سیاسی و یا انتخاباتی نیست بلکه اطلاعاتی هم که برای زندگی روزمره مردم مورد نیاز است و این موضوع می تواند مفهوم شهروندی را به حرفی واقعی در زندگی روزمره تبدیل کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در چندین بازدیدی که از مرکز مدیریت راه‌ها داشتم، موضوع دسترسی تمامی مردم به دوربین‌های این مرکز را در دستور کار قرار دادم، عنوان کرد: در حال حاضر هر کسی در هر کجای ایران می تواند تصاویر دوربین‌ها را به فاصله ۳۰ دقیقه نگاه کند.

آخوندی با اشاره به راه اندازی سایت شهراه گفت: این سایت، سایت مدیریت ارتباطات شهروندان است که تاکنون ۵۶ خدمات این وزارتخانه را در این سایت آورده ایم و هنوز بیش از ۵۳۰ خدمت باقی مانده است.

وی با تکید بر اینکه باید رابطه ها را دو طرفه کنیم تا مردم نیز اظهارنظر داشته باشند، افزود: شهروندان می توانند نظرات و دیدگاه های خود را در این سایت مطرح کرده و با دریافت شماره پیگیری آن را دنبال کنند.

وزیر راه و شهرسازی، اولین گام مبارزه با فساد را شفافیت اطلاعات دانست و خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا تمام اطلاعات را در اختیار تمام مردم ایران بگذاریم.

آخوندی به راه اندازی سامانه جامع اطلاعات راهداری ایران اشاره کرد و گفت: هرگونه سانحه ای در این برای سامانه ثبت می شود، همچنین برنامه داریم که تمام اطلاعات طرح جامع شهری، طرح تفصیلی و کمیسیون ماده ۵ را بر روی این سامانه قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی، شفافیت اطلاعات را به عنوان بهترین راه برای ایجاد انضباط شهری و افزایش کارآیی دانست و ادامه داد: نمایشگاه امسال با تاکید بر نگاه شهروندان برگزار شده است و امیدواریم که در سال‌های آینده هم این دیدگاه ادامه یابد.



منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین