|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۶۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
پوری سلطانی از پایه گذاران علوم کتابداری و کتابدار پیشکسوت به دلیل عارضه قلبی از روز یکشنبه ۳ آبان‌ماه در بیمارستان بستری شده است.
سخنگوی کتابخانه ملی از بستری شدن پوری سلطانی از پایه‌گذاران و پیشکسوتان علم کتابداری در ایران در پی عارضه قلبی خبر داد.

پوری سلطانی از پایه گذاران علوم کتابداری و کتابدار پیشکسوت به دلیل عارضه قلبی از روز یکشنبه ۳ آبان‌ماه در بیمارستان بستری شده است.

 مطابق اعلام شیفته سلطانی برادرزاده وی، این پیشکسوت علم کتابداری ایران از روز یکشنبه به علت نارسایی قلبی و ریوی و همچنین انسداد روده در بخش مراقت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده و در حال حاضر هم میزان هوشیاری‌اش بسیار پایین است و پزشکان همچنان تلاش می‌کنند تا او سلامتی خود را بازیابد.

فریبرز خسروی سخنگوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره آخرین وضعیت این عضو هیئت علمی گروه کتابداری سازمان، به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه چند بیماری که خانم سلطانی از قبل داشت، به طور همزمان دوباره عود کرده است، متاسفانه حال عمومی ایشان چندان رضایتبخش نیست و سطح هوشیاری‌شان بسیار پائین آمده است.

وی افزود:‌ من اجازه ندارم وارد جزئیات گزارش‌های پزشکی مربوط به حال ایشان شوم ولی از همه مردم می‌خواهم که برای بهبودی این چهره مطرح علم کتابداری کشور، دعا کنند.

پوری سلطانی متولد سال ۱۳۱۰ و از پایه گذاران علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی در ایران است. سلطانی جایزه ترویج علم ایران را از سوی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران دریافت کرده است. او که پایه‌گذار مرکز ملی کتابداری و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بوده، در حال حاضر عضو هیات علمی گروه کتابداری کتابخانه ملی ایران است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین