|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: با وجود برگزاری با مسئولان فدراسیون اما هنوز برای ماندن در ایران یا رفتن از تیم ملی به نتیجه و تصمیم نهایی نرسیده ام و جلسات ما ادامه دارد.
اسلوبودان کواچ که به همراه تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی به مقام هشتم دست پیدا کرد و نتوانست با این تیم سهمیه حضور در المپیک را کسب کند، بعدازظهر امروز سه‌شنبه در نشست خبری که در محل هتل آکادمی فوتبال برگزار شد به سوالات خبرنگاران پاسخ و توضیحاتی در مورد اتفاقات پیرامون خودش ارائه کرد.

مشکل ویزا داشتم
بعد از جام جهانی مشکل ویزا داشتم برای همین به کشورم برگشتم. در جام جهانی به نتیجه مطلوب نرسیدیم و اولین نفری که راضی نبود من بودم و مسئولیت را بر عهده می گیرم.

خوب شد باختیم تا به فکر جلسه باشیم
وی افزود: البته اگر نتایج سال گذشته بخصوص در لیگ جهانی که جزو شش تیم شدیم و در بازیهای آسیایی قهرمان شدیم کسی به فکر نشست خبری نبود ولی بد نیست بعضی وقت ها ببازیم تا همه به فکر بیفتند.

تیم ملی والیبال ایران به المپیک صعود خواهد کرد
سرمربی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: تیم ایران بسیار با کیفیت و فدراسیون پرتلاش است ولی با این حال اعتقاد قلبی من این است ایران بالاخره برای رسیدن به المپیک موفق خواهد شد.

هنوز به نتیجه نرسیده ایم
امروز یکی از جلساتی بود که عوامل نتایج اخیر را پیدا کنیم و بعد از آن راه حلی برای بهتر شدن پیدا کنیم. صادقانه بگویم هیچ نتیجه ای درباره اینکه بمانم یا بروم نرسیدیم و جلسات ادامه دارد.

دلیل اصلی ناکامی تیم ملی
از روز اول رابطه خوبی با بازیکنان داشتم و غیر از جام جهانی ثابت شد مسیر خوبی داریم. شنیدم که رسانه‌های ایرانی نوشتند رابطه خوبی بین کادر فنی و بازیکنان نبود. من رابطه خیلی خوبی با آنها داشتم و این را از خود بازیکنان بپرسید. نمی دانم چطور بازیکنان شکایت می کنند. دلیل اصلی شکست ما بی انگیزگی بازیکنان بود چون تنها دو تیم به المپیک می رفتند. شاید هم آنها روی فرم نبودند در یک یا چند بازی.

از این به بعد سخت‌گیری می کنم
می توان از زوایای مختلف نگاه کرد. آنچه که قبل از جام جهانی طراحی کرده بودم تا قبل از جام جهانی نتیجه بخش بود اما از این پس سختگیرانه برخورد می کنم. از بازیکنان بپرسید آیا تا بحال بی احترامی کردم؟ اما خط قرمز برای هر رفتاری وجود دارد و این طبیعی است.

رسانه ها گمراه نشوند
خواهش من از رسانه ها این است که گمراه نشوند و کیفیت این تیم را پایین ندانند. شاید قهرمان جهان یا المپیک هم سهمیه نگیرند. ما در دو بازی اول خوب کار نکردیم و این روی روحیه تیم تاثیر می گذارد. ضمن اینکه نتایج قبلی ایران را فراموش نکنید.

به ادامه همکاری با ایران خوشبینم
از لحظه نخست در بین کسانی که در والیبال هستند بگویم سوابق دستیاران من مشکل ایجاد کرده است. امروز در فدراسیون در این باره صحبت کردیم و به طبع تا زمانی که نتایج خوب است کسی به این موضوع توجه نکرد. اگر ادامه همکاری دهیم باید این نواقص را فراهم کنیم هم در کادر فنی و هم رابطه با بازیکنان. البته من به ادامه همکاری با ایران خیلی خوش بینم.

دلیلش را از من بپرسید
از من می پرسند چرا ایران شروع خوبی نداشت؟ در لیگ جهانی کسی نمی دانست کدام تیم به فینال می رسد. در آن مسابقات بعد از برد روسیه بازیکنان انگیزه کافی نداشتند و این به فرهنگ ورزش باز می گردد. آنها فکر می کردند ارژانتین را راحت می برند. ما باید روی بحث ذهنی کار کنیم.

مقایسه با ولاسکو
وقتی در مربیگری به یک مرز می رسیم که به یکی اسطوره می گویند مقایسه ها شروع می شوند. خودم فکر می کنم کارهای خوبی در حیطه کارم انجام دادم. ولی همین مسئله برای مربیانی که بعد از من به پروجا رفتند رخ داده است. در حال حاضر مربی پیشین لهستان در این تیم است. او‌ مربی دیگر به نتایج من نرسیدند ولی به هیچ‌وجه این نیست که آنها دارای ضعف هستند. ولاسکو زمانی که به ایران آمد سطح والیبال ایران را به یک مرحله بالاتر رساند و ما خواستیم آن را ادامه دهیم برای همین این مقایسه مورد توجه قرار نی گیرد.

همه چیز به بازیکنان بستگی دارد
همه چیز به کار بازیکنان بستگی دارد. اگر سخت کار نکنند به سطح یک بازیکن معمولی می رسند. بعد از اینکه ولاسکو رفت ما با کار زیاد نتایج خوبی گرفتیم. متچستر یونایتد را ببینید، بعد از رفتن فرگوسن نتیجه نگرفته است آیا مربیان بعدی بد بودند؟ ایا بازیکنان بد هستند؟

ولاسکو نام ایران را به جغرافیای والیبال جهان برد
از روز اول گفتم ولاسکو از بزرگان والیبال جهان است و برای جانشین وی افتخار بزرگی است که راه او را ادامه دهد. کاری که ولاسکو انجام داد باعث شد نام ایران در جغرافیای والیبال جهان مطرح شود و من افتخار می کنم راه او را ادامه می دهم.

فدراسیون همه چیز را فراهم کرد
در سایت دوست من ایوا میلیکوویچ و سایت والیبال جهان اظهارات زیادی از مسؤلان ایران آمده بود. همیشه گفتم فدراسیون ایران هر چه خواستم فراهم کرد اما نمی دانم چه کسی از طرف من اظهاراتی را مطرح کرد. چه بمانم و چه بروم تاکید می کنم هر انچه خواستم فدراسیون ایران فراهم کرد.

دستیارانم خاری در چشم برخی کارشناسان هستند
نمی دانم چرا دستیاران من مثل خار در چشم برخی کارشناسان ایرانی شده است؟ از روز اول درباره مرحوم مدنی فشار آوردند و بعد از آن در خصوص سایرین. ما بدنبال رفع نواقص هستیم تا بهترین تصمیم را بگیریم. من و بازیکنان رابطه ای داشتیم در چارچوب سرمربی و‌ بازیکن. جام جهانی روزهای بد ما بود و‌ در روزهای نخست خیلی بد کار کردیم.

بعد از باخت انتظار خنده ندارم
قبل از مسابقات جام جهانی به نتایج خوش بین بودم. بازیکنان بهترین شواهد هستند ولی بعد از باخت من انتظار خنده ندارم و دست هایم را به علامت تسلیم بالا نمی برم. این مسابقات نشد پس در تورنمنت بعدی تلاش بیشتری می کنیم. در جام جهانی موسوی بهترین مدافع شد و عبادی پور بهترین دریافت کننده پس همه چیز سیاه نبود.

تیم ملی خوبی داریم
این نخستین جلسه ما بود که امروز برگزار شد و‌ فردا جلسه دیگری خواهیم داشت و شاید جلسات دیگری نیز برگزار شوند. فعلا نمی توانم بگویم چه تغییراتی در کدام بخش ها خواهیم داشت. من بهترین ها را دعوت می کنم و کادر فنی را به شکلی خوب تقویت خواهیم کرد البته اگر ادامه همکاری دهم. در این یک و‌نیم سال بازیکنان خوبی به تیم ملی اضافه کردیم و مطمئن باشید چه من باشم و چه مربی دیگری، تیم ایران کیفیت صعود به المپیک را دارد. ما تیم ملی خواهیم داشت که در ۱۰ سال اینده بار والیبال ایران را بر دوش خواهد کشید.

بازیهای لیگ را زیر نظر داریم
فدراسیون برنامه لیگ را به من داده و یک شبکه داریم که در سراسر ایران بازیهای لیگ را زیر نظر دارند. بازیکنان بازیهای قوی برگزار می کنند و نیاز به استراحت دارند. اینکه لیگ در سطح بالایی برگزار شود بسیار مهم است و باری از روی تیم ملی برداشته می شود. پرتماشاگر بودن لیگ کار تیم ملی را آسانتر می کند و فشار را کاهش می دهد.

خیالبافی نمی کردم
من هرگز در جام جهانی خیالبافی نمی کردم و شاید فقط خوش بین بودم چون شیوه بازی ما در دو دیدار تدارکاتی با روسیه و هلند طوری بود که اگر تکرار می شد می توانستیم در جام جهانی به نتایج خوبی برسیم. شاید می شد این سوال را مطرح کرد آیا بهتر نبود از روسیه به ژاپن می رفتیم؟ این هم از موضوعات جلسه امروز بود. باید از اشتباهات خودمان درس بگیریم و آن را تکرار نکنیم.

برای نتایج جوانان و امید متاسفم
همواره با آغوش باز از انتقادات استقبال می کنم. بهنگام لیگ جهانی ایتالیا یک جوان ۱۸ ساله را به ترکیب خود اضافه کرد. جواد معنوی نژاد هم واقعا بازیکن استثنایی است اما یک‌روز اسپاسم عضلات کمر پیدا کرد و تا آخر بازیها خوب نشد. یا شاید مهدوی آسیب ندیده بود بیشتر بازی می کرد. در کل بابت نتایج جوانان و امید متاسفم و شاید اگر معنوی نژاد به جوانان می رفت هم مصدوم می شد. دعوت دوباره از معنوی نژاد و دیگر بازیکنان به عملکرد آنها در لیگ بستگی دارد.

دنبال پنهان کاری نیستم
من از ابتدا هم گفتم دنبال پنهان کاری نیستم و صادقانه جواب سوالات را می دهم. بازیکنان ایران و حتی بهترین های جهان در برخی پست ها نیاز به حمایت دارند و امیدوارم این کار صورت گیرد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین