|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
اما حالا پس از گذشت دوسال از خانه نشيني احمدي‌نژاد، باهنر نظر ديگري دارد. وي براي نخستين بار در فروردين ماه سال 92 در گفت‌و‌گويي اظهار کرد که عملا از حمايت احمدي‌نژاد توبه کرده است.
«محمدرضا باهنر» متولد سال1331 در کرمان سياست‌مدار محافظه‌کار و دبيرکل جامعه اسلامي ‌مهندسين و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و همچنين برادر نخست‌وزير شهيد اوايل انقلاب است. وي تاکنون توانسته هفت بار به عنوان نماينده مردم وارد مجلس شوراي اسلامي‌شود. که در مجالس هفتم، هشتم و نهم هم به عنوان نائب رئيس مجلس حضور داشته است. به گزارش پايگاه خبري فريادگر، باهنر از نزديکان اسبق و توبه‌کنندگان جديد طيف محمود احمدي‌نژاد است؛ رئيس جمهور دو دوره پيشين که به گفته علي يونسي وزير اطلاعات دوران اصلاحات هنگامي‌که اين وزارت خانه در تاييد صلاحيت احمدي‌نژاد براي تصدي سمت شهرداري تهران تشکيک کرده بود. محمد‌رضا باهنر خطاب به آنها گفت: «دَرِ وزارت اطلاعات را بايد گل گرفت که آقاي احمدي‌نژاد را براي شهردار شدن تاييد نمي‌کند.» يونسي در جاي ديگر حتي اذعان کرد که باهنر بارها براي شهردار شدن محمود احمدي‌نژاد و بعدها براي نامزد شدن وي براي رياست‌جمهوري تلاش بسياري مي‌کرد.

 اما حالا پس از گذشت دوسال از خانه نشيني احمدي‌نژاد، باهنر نظر ديگري دارد. وي براي نخستين بار در فروردين ماه سال 92 در گفت‌و‌گويي اظهار کرد که عملا از حمايت احمدي‌نژاد توبه کرده است. اظهاراتي که بعدها و با فاصله گرفتتن از احمدي‌نژاد رنگ‌و‌بوي تازه‌اي به خودش گرفت و وي در تازه‌ترين اظهاراتش عنوان کرد: از احمدي‌نژاد حمايت نکرده‌ام. اما با اين حال و با نزديک شدن به انتخابات مجلس دهم رفتار سياسي محمدرضا باهنر بيش‌از‌پيش دستخوش تغييرات شده است. وي که در سخنان اخيرش به شدت از فعال شدن اصلاح‌طلبان براي حضور و نقش‌آفريني در مجلس دهم احساس نگراني مي‌کند در تازه‌ترين اظهاراتش عنوان کرده که اصولگرايان بايد به «نيروهايي برسند که مجلس دهم حتي دست اصلاح‌طلبان معتدل هم نيفتد.» وي که پنج شنبه شب گذشته در جلسه ماهانه انجمن اسلامي‌ مهندسين خراسان رضوي سخنراني مي‌کرد همچنين در خصوص حضور فعال اصلاح‌طلبان گفت: من خودم هميشه به اصلاح‌طلبان توصيه کردم که در ميدان انتخابات حضور داشته باشند تا رقابت جدي داشته باشيم اما اگر خدايي ناکرده مجلس دهم دست اصلاح‌طلبان معتدل هم بيفتد اين دوستان نشان دادند که بعد از اينکه به قدرت مي‌رسند فضا را دست تندروها دادند يا تندروها آنان را مصادره کرده‌اند، ما مجلس ششم و مسائلي که در دولت اصلاحات به وجود آمد را هنوز به خاطر داريم. اين در حالي است که باهنر اسفند ماه گذشته نيز طي سخناني حضور اصلاح‌طلبان براي انتخابات آتي مجلس را نه تنها يک فرصت، بلکه تهديدي براي کشور قلمداد کرده بود و از اصولگرايان خواسته بود که هر چه سريعتر به ائتلاف برسند زيرا که چاره‌اي جز اين ندارند. باهنر که پس از مرگ حبيب‌الله عسگراولادي به عنوان رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري انتخاب شده، 14 اسفند 93 در ادامه سخنانش ، تصريح کرده بود: «بايد بدانيم که اصلاح‌طلبان مانند مجلس هشتم و نهم بي‌رمق نيستند و حضور جدي را در عرصه انتخابات خواهند داشت و حضور جدي اصلاح‌طلبان براي ما يک تهديد است». يکي ديگر از نگراني‌هاي باهنر ائتلاف اصلاح‌طلبان ميانه رو با اصولگرايان است که وي بارها با اشاره به اين نکته اظهار کرده است که اصولگراي ميانه رو اصلا معنايي ندارد.

نايب رئيس مجلس شهريور ماه گذشته درباره ائتلاف اين دو گروه ميانه رو اظهار کرد: درباره اين که مي‌گويند معتدلين يا گروه موسوم به اصلاح‌طلبان معتدل قابليت ائتلاف با اصولگرايان را دارند بايد بگويم، تجربه به ما ثابت کرده است هرگاه اصلاح‌طلبي هرچند معتدل به صحنه آمده يا تندرو‌ها را به ميدان آورده يا افراطيون و تندروها به زور قدرت را از وي مي‌گيرند پس ما نمي‌توانيم حتي با نرم‌ترين اصلاح‌طلبان هم ائتلاف کنيم. باهنر همچنين در خصوص ورود ناطق نوري به جبهه اصلاح‌طلبان هم نظر ديگري دارد. وي معتقد است که فلز ناطق اصولگرايي است و وي هيچ گاه وارد بازي اصلاح‌طلبان نخواهد شد. وي همچنين در تازه‌ترين سخنانش در جمع اعضاي انجمن اسلامي ‌استان خراسان رضوي از آنها خواست تا دعا کنند دل ناطق نرم شود و بيايد و فعال شود. مجموع اين اظهارات حاکي از آن است که باهنر بيش از هر جريان ديگري نگران بازگشت اصلاح‌طلبان به جريان سياسي کشور است و شايد به همين دليل است که مدام در حال هشدار به همفکرانش در جريان اصولگرايي کشور است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین