|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
اگر این گمانه صحیح باشد، آنگاه وظایف دستگاه های اجرایی و نظارتی دو چندان است. این سخن در شرایط بیم و امید و در سال همدلی و همزبانی جای تامل دارد.
روزنامه ابتکار در سرمقاله خود به قلم محمد علی وکیلی نوشت:اخیراً مهندس باهنر در جلسه ماهانه انجمن مهندسین خراسان رضوی، ضمن دعوت اصولگرایان به وحدت، اظهار داشته اند که نباید اجازه داد مجلس دهم دست حتی اصلاح طلبان معتدل بیفتد. این سخن از کسی که به مرد لابیگر اصولگرایان شهرت دارد، کمی بعید بود. او که در پاره ای وقت ها برای حضور چشمگیر اصلاح طلبان، توصیه و نصیحت می فرستاد حال چه اتفاقی افتاده که به این صراحت فتوای ضرورت عدم موفقیت اصلاح طلبان معتدل را صادر می نماید؟

این موضع گیری اگر تحلیل باشد و از سر آرزوها، بر آن خرده ای نیست ولی معلوم می شود که همچنان سناریوی دشمن سازی از اصلاح طلبان در دستور کار رقیب می باشد و آنان به هدف نادیده انگاشتن اختلافات درون گفتمانی خویش و پرهیز از تشتت و چند دستگی مجبور به کوبیدن بر طبل خطر اصلاح طلبان هستند. در این سناریو حضور اصلاح طلبان نه برای رعایت عدالت و توازن و احترام به حقوق رقیب و فراهم آوردن زمینه چند صدایی شدن مجلس که به صورت حلال مشکلات جبهه اصولگرایی و ناجی بن بست های کنونی آنان مطرح می باشد.

اما اگر "نباید” جناب باهنر از نوع دستور و خبر باشد، آنگاه بسیار هشدار آمیز و نگران کننده است؛ نگرانی از این جهت که همچنان عده ای موفقیت اصلاح طلبان حتی معتدل را برنمی تابند و برای این عدم موفقیت خدایی ناکرده متوسل به ابزارهای غیر مشروع و غیر قانونی می شوند.

اگر این گمانه صحیح باشد، آنگاه وظایف دستگاه های اجرایی و نظارتی دو چندان است. این سخن در شرایط بیم و امید و در سال همدلی و همزبانی جای تامل دارد.

همواره انتخابات مظهر وحدت و انسجام داخلی بحساب می آید. در سالی که بنام همدلی نام گذاری شده است و به انتخابات منتهی می شود، باید به جشن همدلی تبدیل گردد در حالی که این نوع حرف زدن هیچ بویی از همدلی و هم زبانی ندارد و در مسیر تفرقه و دوقطبی کردن جامعه می باشد.

زخم های وارده بر پیکر نحیف اصلاح طلبان پس از اتفاقات 88 هنوز ترمیم نشده است و نگاهشان به نحوه رفتار شورای محترم نگهبان، با بیم و امید همراه می باشد. این در حالی است که هم کیشان جناب باهنر با چک سفید امضا از مدتها پیش بدون دغدغه رد صلاحیت، ماراتن یکطرفه را آغازیده اند و با توسل به تریبون های مختلف و با رویین تنی، مسابقه را شروع نموده اند. با این وصف، مفهوم نیست که چرا ایشان اینچنین سراسیمه و بیمناک زبان به تهدید بازنموده و تخم یاس در اردوگاه اصلاح طلبان می پاشد! بهتر آنست که آقای باهنر در همان پوزیشن لابیگری باقی بمانند و حرمت ریش سفیدی خویش را نگه دارند. این شیوه سخن گفتن نه قادر به حل شکاف گفتمانی آنان می باشد و نه اتمسفر مقبولیت زایی دارد. حافظه کوتاه مدت مردم میزان ناکارآمدی مجالس هفتم، هشتم و نهم اصولگرایان را فراموش نخواهد نمود. در شرایط کنونی، کف خواسته مردم تغییر در ترکیب مجلس کنونی و تشکیل مجلسی با حداقل شرایط دلخواه مردمی می باشد.

این تحلیل و هشدار و انذارها قادر به نادیده انگاشتن عملکرد مجلس کنونی نیست؛ پس لطفاً بیش از این انرژی منفی به این ماراتن ناعادلانه تزریق نکنید. اصلاح طلبان به همین اندازه نیز راضی هستند و حاضرند با فرصت اندک دقیقه 90، با تمام فرصت های اکتسابی و غیر اکتسابی شما صاحبان حق (!) به رقابت بپردازند. بگذارید قدمی در جهت همدلی به بهانه انتخابات برداشته شود و قدری از شکاف های ایجاد شده کاسته گردد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
0
1
درود بر شما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین